Topic voor : Nieuwe en gebruikte zenders en alles wat hiermee te maken heeft.

Daar had ik ook al aan gedacht en een nieuwe ontvanger besteld vandaag binnen gekomen en ja hoor dan doet hij het d8 mode.
Dus conclusie deze is beveiligd de rf module

en als je de opentx op de zender eens ververst? Overigens kun je met een STK stick de ontvanger ook zelf up en downgraden. Tussen de oude en de nieuwe ontvangerfirmware zit een protocol wijziging waardoor deze niet compatable met elkaar zijn.

Dat heb ik ook gedaan de open tx vernieuwd maar dat hielp niet kan de interne rf module niet updaten de ontvanger veranderen kan ik zonder problemen. Heb nu een 4 in 1 module erbij gezet die was defect maar heb ik nieuwe firmware erop gezet nu kan ik met de zender oude en nieuwe ontvangers gebruiken.

Uiteindelijk heb je aan 16 kanalen voldoende om alle schakelaars en potmeters 1 op1 door te zenden. de 2e zendmodule is pas nuttig wanneer je ook via de SBus ingang (trainerpoort) signalen aanbied. Maar dan moet je een extern schakelbord gaan gebruiken want nog meer schakelaars krijg je niet echt netjes in de zenderkast :-)

Zelfs dan heb je nog geen 2e module nodig bij deze zender. De steurpad kan op p3 of p4. met 2 steuerpads en alle gaten gevuld met schakelaars kom je nog niet boven de 16 kanalen uit. Ik heb er ook een externe XJT bij maar zou niet weten waar ik hem voor zou kunnen gebruiken zonder de trainerpoort te gebruiken om signalenaan te bieden. (via de trainerpoort + 2e module kun je idd weer 16x5schakelaars oversturen :) )

Het blijft alleen wel vreemd als je de interne module niet kunt upgraden.

Laatst bewerkt:
Schijnt dat echt rf modules zijn die geblokkeer zijn voor update. De zender met steuerpad is voor mijn towtruck daar zitten 9 motoren in schakelbare differencieels met tussen differenciel en dan natuurlijkcalle geluiden en verlichting

20241115_190315.jpg 20241115_190309.jpg
20241115_190309.jpg

Dit zijn ze dus de zenders de andere komt ook een steuerpad op

Ik heb er alleen nog geen steurpad op maar verder identiek. Gisteren heb ik de schakelaarst in mijn 2e zender zitten pluggen.:)
f3 en F4 zijn nog leeg bij mij.

Overigens had ik ook een vreemde situatie bij deze zender, ik kreeg de callibratie eerst niet op orde. Uiteindelijk wel gelukt door 2x op enter te drukken bij het starten van de callibratie. Dat is volgens mij ook niet normaal.

20241114_180536[1].jpg

Laatst bewerkt:
Ja ik kan straks weer verder met de bouw van 2 trucks de een word een hydrolische kipper en de andere eenzwaar transport trailer is al klaar kompleet geprint en daarop een geprinte loader

Leuk, ik ben momenteel ook bezig een trailer te tekenen en te printen. Wil een pendelsysteem voor 3 assen onder een koeltrailer oid maken. Ook de poten wil ik elektrisch aansturen. Verder gebruik ik de zender voor mijn politieboot met strijkbare mast veel licht en geluid.

Back