M
mark
Guest
Algemeen MFC-01 topic
Aangezien ik me rot erger aan alle losse vragen over een MFC-01, o.a. "wat is een MFC", maak ik zelf maar een algemeen topic.
Een MFC-01 is een geluidsunit voor in vrachtwagens van Tamiya.
De MFC-01 staat ook bekend als MFU, maar de officiële benaming is degelijk MFC-01
Het artikel nummer van de MFC-01 is #56511
Promotie filmpje van Tamiya over de MFC-01
Wat kan een MFC-01?:
De MFC-01 is zoals eerder genoemd de geluidsunit van Tamiya voor vrachtwagens.
Er zitten 24 verschillende geluiden in, oa:
Starten, stationair lopen, afslaan, aan- en afkoppelen, linker en rechter knipperlicht en schakelen.
Tevens zitten er 20 ledjes bij die 9 verschillende functies kunnen beoefenen.
O.a. Koplampen, mistlichten, remlichten en achteruit rijlichten.
Tevens zit er bij een MFC-01 een speaker, trilmotor en bedieningspaneel bij.
Speaker zorgt voor het geluid, trilmotor laat de auto trillen, bij opvoerend toerental gaat het motortje harder trillen, en met het bedieningspaneel kan je de MFC-01 bedienen.
Aanzetten, geluid harder en zachter en nog een paar opties.
Nu hoor ik je al denken, met de trilmotor trilt alles toch los?
Wel als je alles niet voldoende of niet genoeg vastdraait, of bij schroefverbindingen van metaal op metaal geen lock-tide gebruikt. Dus heb je alles goed vastgezet, en op de plekken waar lock-tide hoort, lock-tide gedaan? Dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit of iets los trilt.
Montage:
Het is gewoon mogelijk om de MFC-01 later in te bouwen in je vrachtwagen.
Enigste nadeel is dan, dan je een paar dingen moet demonteren om de MFC-01 correct te kunnen monteren. Maar sleutelen aan je model vinden de meeste leuk, dus die vinden het geen probleem.
Het is ook niet moeilijk om de MFC-01 in de vrachtwagen in te bouwen, zorgen dat de bekende en zeer duidelijke handleiding van de MFC-01 in de buurt is, en dat je je verstand en aandacht erbij houdt, dan mag het inbouwen geen probleem zijn
Tevens als je een standaard model van Tamiya hebt, dan hoef je nergens in te solderen.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Waarom een MFC-01?
De MFC-01 heeft meer dan genoeg voordelen, maar ook zijn nadelen.
Voordelen:
Simpel in te bouwen, dus de absolute leek moet het ook lukken.
Meer dan genoeg functies die het realisme verhogen.
Standaard ledjes erbij met meer dan genoeg draad, dus geen gezoek naar de juiste ledjes.
Relatief goedkoop in vergelijking met Servonaut.
Geen aparte snelheids regelaar nodig.
Nadelen:
Groot en lomp.
Door bovenstaande standaard geen ruimte voor een interieur.
Relatief duur als je kijkt naar bijvoorbeeld USM-Rc.
Zeer gevoelige werking, dus kleine veranderingen kunnen voor zeer grote problemen zorgen
Dus of je een MFC-01 koopt, ligt aan helemaal jezelf.
Ik zou als tip zeggen, ben je een beginnende modelbouwer, en kan je niet goed solderen?
Neem een MFC-01.
Ben je een gevorderde modelbouwer, en heb je zelf iniatief, neem een andere geluidsunit.
Bijvoorbeeld de USM-RC of een Servonaut.
Heb je vragen of opmerkingen?
Stel ze in dit topic, maar kijk eerst van te voren m.b.v. de zoekmachine of je vraag al eerder is gesteld.
Aangezien ik me rot erger aan alle losse vragen over een MFC-01, o.a. "wat is een MFC", maak ik zelf maar een algemeen topic.
Een MFC-01 is een geluidsunit voor in vrachtwagens van Tamiya.
De MFC-01 staat ook bekend als MFU, maar de officiële benaming is degelijk MFC-01
Het artikel nummer van de MFC-01 is #56511

Promotie filmpje van Tamiya over de MFC-01
Wat kan een MFC-01?:
De MFC-01 is zoals eerder genoemd de geluidsunit van Tamiya voor vrachtwagens.
Er zitten 24 verschillende geluiden in, oa:
Starten, stationair lopen, afslaan, aan- en afkoppelen, linker en rechter knipperlicht en schakelen.
Tevens zitten er 20 ledjes bij die 9 verschillende functies kunnen beoefenen.
O.a. Koplampen, mistlichten, remlichten en achteruit rijlichten.
Tevens zit er bij een MFC-01 een speaker, trilmotor en bedieningspaneel bij.
Speaker zorgt voor het geluid, trilmotor laat de auto trillen, bij opvoerend toerental gaat het motortje harder trillen, en met het bedieningspaneel kan je de MFC-01 bedienen.
Aanzetten, geluid harder en zachter en nog een paar opties.
Nu hoor ik je al denken, met de trilmotor trilt alles toch los?
Wel als je alles niet voldoende of niet genoeg vastdraait, of bij schroefverbindingen van metaal op metaal geen lock-tide gebruikt. Dus heb je alles goed vastgezet, en op de plekken waar lock-tide hoort, lock-tide gedaan? Dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit of iets los trilt.
Montage:
Het is gewoon mogelijk om de MFC-01 later in te bouwen in je vrachtwagen.
Enigste nadeel is dan, dan je een paar dingen moet demonteren om de MFC-01 correct te kunnen monteren. Maar sleutelen aan je model vinden de meeste leuk, dus die vinden het geen probleem.
Het is ook niet moeilijk om de MFC-01 in de vrachtwagen in te bouwen, zorgen dat de bekende en zeer duidelijke handleiding van de MFC-01 in de buurt is, en dat je je verstand en aandacht erbij houdt, dan mag het inbouwen geen probleem zijn
Tevens als je een standaard model van Tamiya hebt, dan hoef je nergens in te solderen.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Waarom een MFC-01?
De MFC-01 heeft meer dan genoeg voordelen, maar ook zijn nadelen.
Voordelen:
Simpel in te bouwen, dus de absolute leek moet het ook lukken.
Meer dan genoeg functies die het realisme verhogen.
Standaard ledjes erbij met meer dan genoeg draad, dus geen gezoek naar de juiste ledjes.
Relatief goedkoop in vergelijking met Servonaut.
Geen aparte snelheids regelaar nodig.
Nadelen:
Groot en lomp.
Door bovenstaande standaard geen ruimte voor een interieur.
Relatief duur als je kijkt naar bijvoorbeeld USM-Rc.
Zeer gevoelige werking, dus kleine veranderingen kunnen voor zeer grote problemen zorgen
Dus of je een MFC-01 koopt, ligt aan helemaal jezelf.
Ik zou als tip zeggen, ben je een beginnende modelbouwer, en kan je niet goed solderen?
Neem een MFC-01.
Ben je een gevorderde modelbouwer, en heb je zelf iniatief, neem een andere geluidsunit.
Bijvoorbeeld de USM-RC of een Servonaut.
Heb je vragen of opmerkingen?
Stel ze in dit topic, maar kijk eerst van te voren m.b.v. de zoekmachine of je vraag al eerder is gesteld.
Laatst bewerkt door een moderator: