Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

@Petje

Met de gezamenlijke Min, gaat het om de verbinding van de Min accu aansluiting.
Deze loopt namelijk via de print door naar het deel, waar er naar de Min word geschakeld.

De plus kun je direct van een voedingsbron (accu, Step-Down voeding, etc...) aftappen en is hierdoor meer afhankelijk welke dikte kabel je gebruikt.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik de plusdraden van de verlichting op 9 en 10 van de beier sfr 1.

Heb de verlichting van rclab, deze kan je er zo op aansluiten. Zitten op de printjes al weerstanden.

Ben nu alleen aan het puzzelen hoe ik al de verlichting werkend krijg in de software.

@Petje Jij heb ook de beier sfr1. Ik heb de software van de sfr1 door elkaar zitten en er geen kopie van gemaakt( beetje dom van mij)
Zou jij mij, als je wilt een kopie van de software kunnen geven. Zou je dankbaar zijn.
En anders moet ik het via wtronic doen.

Bedankt voor de reaktie, heb er best wat aan.
Denk wel dat ik meer kan instellen dan ik tot nu toe gedaan hebt. Maar beetje bij beetje komt dat wel. Eerst alles maar eens aan de gang krijgen.

Wie kan mij zeggen hoe de voorverlichting is geschakeld ten opzichte van de achterlichten bij een volvo FH16 750.
Heb voor 2 grote koplampen zitten, richtingaanwijzer en 2 mistlampen.
Boven zitten 1 kleine lamp en 1 schijnwerper.
Dit alles word gestuurd via een beier sfr1.
Welke voorlichten gaan aan bij.... Stadslicht, gewoon licht en groot licht in combinatie met achterlicht.
Weet niet waar wat hoort.
De rest heb ik al werkend.
Wie kan mij daarbij helpen.

Eric

Wat heb ik allemaal nodig ? Ik ben bezig met een actros nu wil ik licht en geluid van beier. Heb er een Deense bumper op achteraan. een lichtbak ,een beugel met zes lampen ,zwaailichten,2 michelinpop ,lichtbeugel met 4 lampen vooraan en zijverlichting plus interieur verlichting. Dit moet ik dus allemaal gestuurd krijgen.heb wel al een snelheidsregelaar van graupner . Wat heb ik dus nodig van beier ? Welke module enz ...

Niet zo moeilijk toch?

USM RC2, speakertje met evt behuizing, AKL 10 (welk model afhankelijk van je verlichtigssets.) eventueel extra patchkabels. Verder geef je weinig info.....
maar hiermee kom je een eind.

De truck tamiya actros 6x4
Licht bar 6 lampen op dak
2 zwaailichten
2 michelinpop
Lichtbak op dak
4 lichten op bull bar
Plus normale verlichting
Achteraan Deense bumper met breedte lichtjes verkerk
Side strips op de cabine en onder de deensekisten zijkant
Intereur dachbord verlichting plus cabine.
Dit zal het zijn de trailer moet in de toekomst ook verlichting krijgen. Ik heb een frsky taranis xq7 zender met 16 kanalen.

Hallo Michel,

Mooi dat je met een Mercedes aan het bouwen bent. Maar wat ik effe niet snap, is dat je wel een echte truck als profielfoto hebt, maar dan toch met een Mercedes aan het bouwen bent.[emoji13][emoji16]

Gr. Reinier ( Daf gek)

Sent from my GM 6 d using Modelbouwforum.nl mobile app

Laatst bewerkt:
Beier USM-RC vraagje: praten de eerste en tweede generaties Beier modules met elkaar? ik bedoel een eerste generatie sound module en tweede generatie IR module bijv?

ff een vraagje,

Ik heb een Robbe f14 (8kanaals) met een Wetronic multiswitch uit 2010 ongeveer.
Nu wil ik voor mijn Truck de Beier SFR1 aanschaffen.
Kan iemand vertellen hoe ik straks de Wetronic decoder aan kan sluiten op de SFR1?
Kan ik per uitgang van de decoder een ingang pakken op de SFR1? of kan ik misschien de SFR1 direct op de ontvanger aansluiten op het kanaal van de multiswitch?

Alvast dank!

ik heb een beier usm rc2 ik heb deze aangesloten op de truck en een y kabel erbij, maar de beier krijgt geen stroom de ontvanger en regelaar krijgen wel stroom. er branden geen leds op de beier zelf en de leds op de truck al helemaal niet .
wie kan me helpen

Bedankt voor het meedenken , de zekering in de y kabel was kapot , deze is vervangen door de zekering die erbij zat bij de beier module zelf , en alles werkt

Back