Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

[mod]

Topic samengevoegd met bestaand topic

[/mod]

Ik heb een mfc-01 in mijn MAN 26.540 zitten. De unit is 2 maanden out. Van de ene dag op de ander wil de unit niet meer aanslaan, dwz de lichten werken nog wel, je hoort de luidspreker activeren, maar er gaat geen rood lampje branden naast de schakelaar en de motor slaat niet aan. De servo's werken ook niet. De electromotor dus ook niet.
En ja, de accu is in orde. Herkent iemand dit?

Kan ik zonder problemen de rood/wit/zwarte kabels welke van de mfc naar de ontvanger gaan inkorten? Zitten nu hele lange kabels aan terwijl de ontvanger een paar cm verder ligt... :confused:

Kan ik zonder problemen de rood/wit/zwarte kabels welke van de mfc naar de ontvanger gaan inkorten? Zitten nu hele lange kabels aan terwijl de ontvanger een paar cm verder ligt... :confused:

Tuurlijk kun je die inkorten, het beste is om even de behuizing los te halen en binnen in te solderen, en niet de kabel doorknippen-solderen-krimpkousje. Hiermee is de kans op storing groter.
Of even om een staafje of pen rollen zodat je een verende kabel krijgt, doe ik ook vaak met servo's.

Algemeen topic voor Servonaut, Beier-USM-RC en MFU besturings en verlichtingssy

Bedankt voor de tips... Ga ik eens proberen!

Als je een truck wilt bouwen met mfu en met redelijk wat extra verlichting, is dit mogelijk .
Heb al eens geprobeerd om een relais te laten mee werken als je de standlichtjes aanlegt maar dat lukt niet, zou dan de extra lichten aan de batterij kunnen kopppelen en via de relais laten branden als de standlichtjes branden.
Iemand enig idee

alvast bedankt

Hallo beste

Op de mfu zit aansluiting j28
Nou heb ik zelf. Alle verlichting gemaakt
Alleen kom ik er niet achter wel pinnetje voor welke LED is wie kan mij dit vertellen
Mvgr Arjan

hoi mensen!!

ik heb een vraag/probleem met de mfu-01 van tamiya....

ik heb hem aangesloten zoals het hoort, gecalibreerd zoals het hoort, maar hij blijft na +/- 5 minuten rijden uitvallen en opnieuw starten....dan kan ik weer +/- 3 minuten rijden en dit blijft hij doen....ik heb een accu van 7,2volt en een Robbe FC-16 boat en truck zender...Kan het kwaad als ik de accupack vervang door een 10v? ik ben niet echt handig met electronica daarom ben ik hiermee begonnen, om het te leren.

gr jeroen

Laatst bewerkt:
heb hem gisteravond volledig op laten laden, zou het dan kunnen zijn dat ik pas mijn zender en ontvanger heb vervangen of staat dit er los van? het is een accu uit het pakket van graupner, en heb sinds vorige week een robbe fc-16 zender met 8 kanaals ontvanger

heb momenteel nog geen andere accu tot mijn beschikking omdat ik zat te twijfelen over die 10v accu. dus volgende vraag... wat is de "beste" accu voor de tamiya Scania R620 met mfu-01...de accu die ik nu gebruik is zat in het pakket bij de graupner zender die ik eerst had

maar als mijn accu te leeg raakt, dan zou het betekenen nadat hij helemaal op geladen is dat ik maar 5 tot 10 minuten kan rijden...dat lijkt me toch sterk...zou dan de accu kapot zijn? ik heb hem 4 keer opnieuw gecalibreerd(misschien wat overdreven)

nee inderdaad :D Hilversum is een beetje verder dan dichtbij....

maar weet je toevallig ook het verschil tussen een lipo of een nmih accupack? en of de waarde van de nimh mee telt? bijvoorbeeld een 5300nimh lijkt me sterker dan een 2200nimh terwijl deze beide 7,2 volt aangeven

5300 kun je langer mee rijden dan 2200. Hoe hoger het getal hoe langer je kunt rijden.
Nimh of lipo. Ikzelf verkies lipo. Maar er zullen er zijn met andere mening. Lipo moet je wel een geschikte lader voor hebben. Nimh is in mijn ogen iets minder gebruiks vriendelijk daar je deze niet te lang mag laten liggen (tussendoor moet laden) en tussen de 1c en 2c mag laden, wat is nu de juiste waarde? Lipo "praat" met je lader. Vind ik makkelijker.

het heb ook met je ampere temaken he. de 1 levert meer als de ander. daar zit het verschil. de uit gaan de stroom blijf 7,4 volt. dat is bij elk pack zo. lipo is weer een ander verhaal. ik rij met een 3600 nimh de hele dag. behalve als de kipper er achter hangt. dan red hij het niet.

gr willem

dus ipv een speedpack 2400 zou ik beter een voltz 5300mAh 7,2v kunnen pakkenom sowieso langer te kunnen rijden? of een lipo accu
(heb er dus totaal geen verstand van maarja wie niks vraagt weet nooit niks ;) )

Back