Topmodel Fox

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Tadango, 5 jun 2021.

  1. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Mooi dat het uiteindelijk opgelost is.
    En toch nog een nette reactie terug van Gaspar ook netjes.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Gisteren de Fox mee gehad naar de meeting in Odoorn. De motor start nu perfect en snel en dat is heerlijk. Starten van een wat zwaarder veld zonder wind ging ook prima al duurt het even tot hij op snelheid is. Het is nog even wennen wat leuk is qua figuren maar hij heeft weinig problemen met loopings. Volgas kan je hem aardig verticaal trekken en daarna schuin wegklimmen, dat geeft ook een leuk effect. Landen voor de voeten ging ook goed met de remkleppen welke super werken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Er moet nog wel een pilootje in om hem af te maken.....

    Foto's met dank aan J.Bakker
     
    Jonkje, Vale Ouwe, Thedo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Echt een hele gave combinatie, vliegt schitterend. Heb er van genoten
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Handig dat die facebook foto links verlopen en je de bestaande berichten niet kan aanpassen... Zucht...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Jonkje en raymon vinden dit leuk.
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Odoorn foto's zijn gewoon zichtbaar hoor
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja nu wel weer.....
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik had nog altijd ruzie met het hoofdwiel maar heb een goede vervanger gevonden. Van een oude jet had ik een stevig wiel met precies dezelfde maten over. Deze is massief met een alu velg en zal dus niet vervormen maar weegt wel wat mee. Past ook direct op de as dus was een snelle fix.

    Het andere punt wat nog steeds niet goed was was de piloot, of beter gezegd het gebrek eraan. Op prowing helaas geen enkele full body piloot gezien terwijl deze er normaal wel te vinden waren. Nu was ik ook opzoek naar een vleugel voor mijn paramotor en bij cefix zag ik wat leuks. Ze hadden losse overals in verschillende maten, ook in 1:3.5. Deze waren slechts 45 euro dus dat was een mooie deal. Verder heb je minimaal een hoofd nodig en deze hadden ze ook, maar ook deze was 45 euro. Toch is 90 euro voor een piloot een erg goede deal. Ik heb een simpele body gemaakt van een blok schuim met isolatie buis voor de armen en benen. Het hoofd zit op een gebogen alu buis voor de stevigheid (hoofd is zwaar) en staat erg goed. Voeten heb ik geen ruimte voor maar handen moeten er nog een keer op al kan het zo ook prima. Valt mooi klem in de romp en zit met de gorden om de stoel vast.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina