Topmodelcz Stinger

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door eric_laermans, 5 mei 2019.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik ga, na mijn ervaringen met draaivleugels, dit absoluut zeker niet doen voor F3F.
    Wel heb ik een acro model als boven door mij beschreven.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb hier nog een kopie van een kopieromp en de hevels liggen.
    En ook heb ik een set vleugels liggen.
    Als ik zin heb dan zal ik het samenvoegen en als de darmen dan onder controle zijn dan kom ik wel eens naar een duin om mee te vliegen.
    Ik doe toch niet mee om de punten maar ik heb echt het idee dat het veel harder ging dat ik F3F zie gaan in videos, die verliezen enorm bij de draai.

    GJ
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Graag zie het het dat je het aantoont of door iemand het laat aantonen.
    F3F vliegen is echt wat anders dan maar raggen.
    Ideeën hebben op basis van video's is wat anders dan ervaring gekoppeld aan wetenschap en realiteit.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dat weet ik.
    Ik ben nog nooit "live" bij F3F geweest dus het is gissen.
    De enige die daar wel bij geweest is en ook met die draaivleugels gevlogen heeft is Gerben.
    Misschien dat hij daar een mening over kan geven.
    Maar het duin waar wij vlogen was ook wel ideaal, omstandigheden maken heel veel uit.
    Daarom... ik zal een draaivleugel proberen in elkaar te flansen en dan kom ik wel een keer vliegen of ik laat Gerben of iemand anders hem vliegen als het mij niet lukt.
    Ik geef de artsen tot eind december, dan moet het onder de knie zijn met medicijnen en anders laat ik de darm eruit halen en neem een stoma.
    2 jaar aankloten vind ik wel genoeg.

    GJ
     
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik ben bij f3f geweest en heb draaivleugels op hellingen gezien en de laatste kunnen daar niet aan tippen hoor.

    Als je je bochten op de juiste manier aan vliegt en door trekt komen ze net zo hard de bocht uit als ze er in gaan, verliezen minder dan F5B in de speedrakken (en die heb ik ook wel eens on het echt gezien), en dat is een bizarre gewaarwording.
    Helaas heb ik mijn hellingracer, waar ik dat mee kon oefenen en eens mee had willen nemen naar een F3F dag, verspeeld door een rotte staartservo waardoor ik een prikkeldraadhekje niet meer kon ontwijken.
    Maar ook die Tucan vam RCRCM liep al aanmerkelijk harder, en trok veel beter en sneller de bocht om dan de Samourai
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2022
    Rick NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina