Ok... waarschijnlijk krijg ik hier een hoop kritiek op maar wellicht heeft iemand er toch nog wat aan:
Ik heb een tijdje terug een van mijn radix bladen circa op die manier beschadigd (zelfde soort schade bedoel ik he) alleen iets erger. Ik ben onderhand vrij veilig bezig met heli's vooral omdat ik vrijwel altijd alles op z'n uiterste limiet gebruik.
Ik vond het natuurlijk erg vervelend zo'n nieuwe zet voor zo'n barstje, dus ik ben het gaan proberen te repareren (jaja) en ik moet zeggen met heel veel succes, anders zou ik mijn kop houden.
Allereerst heb ik met mijn Dremel en een slijpsteentje de barst weggeslepen zodat het niet door kon scheuren.
Vervolgens heb ik met BISON EPOXI METAAL LIJM de "deuk" ruim opgevuld, zodat ik het na uitharding voorzichtig (wederom met de dremel tool handig hoor

) bij kon slijpen en vervolgens een beetje polijsten.
Als je een beetje een vaste hand hebt en wat priegel geduld, dan zou het bij dit soort schade zeker kunnen werken. Uiteraard moet je geen halve bladen aan elkaar vast gaan lijmen, anders zit ie misschien na de eerste testvlucht in je voorhoofd en ligt je heli in nog veel meer (te lijmen) stukjes...
Het resultaat was zo goed dat ik het nog een beetje wilde afwerken en wel binnen 2 minuten. Ik had geen mooie verf zoals sommigen hier, dus tipex erbij (inventief he) dunnetjes erover uitsmeren, en blauw stukje plakband erop (om bladen uit te lijnen en een beetje camouflage he). De bladen waren ook nog direct in balans!
Ik moet eerlijk zeggen het vliegt zoals nieuw en ik heb 45 euro bespaard.
NOGMAALS: je moet uiteraard zelf inschatten tot in hoeverre dit mogelijk is, en geen risico's gaan lopen. In feite zou mijn heli met het beschadigde blad ook al vliegen, maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Met deze post wil ik alleen zeggen dat het mogelijk is.
Misschien Pixelfixer maar eens veranderen naar Bladefixer...