TOPRC Voyager 110"

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door 4Unlimited, 16 apr 2021.

  1. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Nog een paginaatje . . .

    2021-06-30 21.53.21.jpg
     
  2. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Ik weet niet in hoeverre dit zo strikt geldt voor de JetCat PRO-Serie waaruit de P250 komt, maar daarom toch wel mijn gedachten naar JetA1-fuel en los van luchies & euries.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
  3. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Persoonlijk zou ik dan het manual van de Pro volgen.
    Deze turbine is voor zowel modellen alsook pro toepassingen ontworpen.
    Wellicht is er een rede voor dat het zo explicoet staat vermeld.
    Daarnaast staat de opmerking over diesel al zo
    Lang op de site, toen bestond de pro serie niet eens.

    Hoewel het qua functioneren niet uit zal maken (want t zijn net allesbranders) zou ik me dan aan t manual houden.
     
    4Unlimited vindt dit leuk.
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wel bijzonder dat er staat dat Mobile DTE niet voldoende is. Wij vliegen alles op Mobile DTE light.......
     
  5. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Wellicht, misschien, kan zijn, best mogelijk . . . dat dit specifiek van toepassing is op JetCat turbines uit de PRO-Serie. Wie weet hanteert JetCat daar andere parameters, spec's, toleranties . . . who knows. .

    Voor nu . . . voor mij "RFM" . . . en volg ik het manual van de P250 gewoon op . . .
     
  6. piet prul

    piet prul Guest

    In de uitgave van rc jet international van dec2020/jan 2021 is een test met de jetcat p250 pro
    Daarbij gebruiken ze power model jet oil van deluxe matirials een niet giftige turbine olie die milieu vriendelijk en bij verbranding geen giftige stoffen uitstoot
    Deze turbine olie wordt door de meestee fabrikanten waaronder jetcat goedgekeurd voor gebruik in hun turbine's waaronder de pro
    Ik gebruik het zelf ook in mijn jetcat tot volle teverdenheid.
    En wil jet het zeker weten een mailtje aan jetcat is voldoende meestal binnen een paar uur antwoordt
    En in de laatste uitgave van rc jet international een uitgebreide test van deze olie
     
  7. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde

    Klinkt goed, Piet.
    Die review heb ik overigens nog niet gezien, zal eens opzoeken wat daarin te lezen staat. Dank voor de tip.
     
  8. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Efkes een ander onderwerpje, beetje off-topic, maar wel handig . .. denk ik :)

    Vliegtuig-standaard om "handig" op te bouwen . . . . had er een besteld . . . voor bedrag X . . . komt ik exact dezelfde tegen voor bedrag Y op . . .
    www.thomann.de/nl/millenium_ks1010_keyboardstaender_economy.htm

    Goed mogelijk dat iemand dit soort keyboard-standaards al gebruikte, maar voor mij . .. "al doende leert men".

    Wel mooi stabiel, solide en hoogte verstelbaar
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2021
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, die goedkope zie je soms ook bij de aldi / lidl. Daar komt de mijne vandaan. Ik gebruik hem alleen niet omdat bij wind het toestel niet stabiel genoeg staat (en het waait bijna altijd hier :() Ik heb nu een veel kleinere wat ik veel veiliger vindt met wat wind. Wat minder handig, maar liever op de grond liggen om een boutje aan te draaien dan een kist op de grond........
     
  10. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Meteen maar een copy besteld bij RC Jet International . . . . . . .
     
  11. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Is het niet bedoeld om "onderweg" het tankje weer aan te vullen?
    Als het gewicht niet direct een probleem is, is het wel een mooie toepassing.

    Ik heb een tijdje geleden iets simpels geknutseld voor als je enkel niet onaangenaam verrast wil worden door een (plotseling?) te lage druk.
    Dreigt de druk te laag te gaan worden, dan gaat het landingsgestel alvast uit.
    https://www.modelbouwforum.nl/threa...g-voor-pneumatische-landingsgestellen.270046/
    Weegt een fractie.
     
  14. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Hey Rick

    Is er ondertussen al wat vooruitgang geboekt met de bouw van de voyager?

    Geoff
     
  15. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    Hoi Geoff,

    Goed dat je er belangstellend naar vraagt, maar er is nog geen vooruitgang geboekt met de Voyager. Maar dat gaat ook zeker wel gebeuren, alleen liepen er wat projectjes tussendoor. (Pilot-RC Pitts Challenger 2.20mtr met GP123 en een Blackhorse Westland Wyvern 2.24mtr met Saito FG-61TS)

    Zit in overweging óf ik begin "nu" aan de Voyager óf bouw eerst de CY Model P47 Razorback 2.44mtr met Saito FG-90R3 af en wordt de TOPRC Voyager een mid-winter-project . . . . adviezen op projectplanning welkom hahahahha

    Uiteraard zodra de Voyager op de werkbank komt . . . volgen er updates . . .
     
    gpman vindt dit leuk.
  16. 4Unlimited

    4Unlimited

    Lid geworden:
    16 apr 2021
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Lichtenvoorde
    gpman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina