Torpedo's

• Topicstarter Topicstarter maroff maarten
  • Startdatum Startdatum
M

maroff maarten

Guest
Hoi allemaal,
Ik lees hier de mooiste dingen over duikboten maar ik ben nog nix tegengekomen over torpedo's!
Lijkt me toch wel mogelijk om te maken met wat perslucht ofzo
Dat zou me toch wel mooi lijken als je er wat weg kan schieten onder wat er :P (er hoeft natuurlijk nog geen kernkop in)

Groeten, Maarten

Je kan ook 2 penlites nemen, klein electro motortje achter in een buis, penlites ervoor en hij vaart echt ;) Iets schieten onder water werkt gewoonweg niet. Water remt zo erg af dat hij buiten je sub meteen stil ligt.

http://www.rc-submarines.com/id284.htm
http://www.rc-submarines.com/id47.htm

Ze hebben zelfs raketten. :P
9d8901f0.jpg

Ik ben van plan ooit nog eens een duikboot aan te gaan schaffen. Lijkt me erg leuk om te doen. 8) ('t is alleen wel duur... :roll: )

Hallo duikboot kapiteins!

Een vraag, ik ben op zoek naar schroefjes voor mijn torpedo's met een diameter van +/-10 mm.
Weet iemand of deze te krijgen zijn, want conrad heeft deze afmeting niet.

Bedankt

Groeten,
Jasper

Meneer Mouwen:
30mm propjes van Graupner en aftoppen maar...
Ik hoop alleen dat er wat schroefblad overblijft.
Anders wellicht schroeven uit statische modellen.
Helaas vaak wat minder rendement, dus misschien dat je schip sneller vaart dan je torpedo's... :cry:

hallo allemaal mijn eerste berichtje is dit :P

op de site van robbe zijn ook torpedo's te bestellen schaal 1 op 40 ongeveer misschien is dat wat?

Hallo Ruben,

Welkom op het forum!

Lees het draad"je" dat ook vier posting hierboven aangehaald wordt eens door. torpedos Het is niet zo makkelijk als het wellicht lijkt. En als je toch iets wilt doen, maak ze dan gas-aangedreven. Electrisch luisterd allemaal erg nauw, de timer is een probleem, en als er toch water binnenkomt heb je een probleem. (Ergens bij de golfbreker bij VGF ligt er nog eentje van mij, onvindbaar in de blubber...) Bovendien is gas-aangedreven veel goedkoper. Douglas bouwt de zijne van een BIC-pen en een aansteker voor een paar euro, mijn elektrische van de MTB lopen over de 40 euro heen ... :mad: De ene die ik nog over heb ben ik dan ook zuinig op, maar eens ga ik daar ook gas-exemplaren voor maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ruben,

NiHm Accu(tjes) 4x 3,95 (dat is meteen het ergste)
motortje iets van 4 euro
tandwielen iets van 14 euro bij elkaar (slotcar)
timer, rond de 5 euro aan onderdelen
De rest aan messing asjes, en niet te vergeten een sigarenkoker.

Ga je 'm met een enkele schroef maken, en niet als ik twee contra-roterende, scheelt het je de tandwielen, maar dan is het nog een kostbare zaak.

Ruben,

In "Het grote torpedo topic" staat mijn verhaal over de electro 1:24 torpedo's. Begint hier. Maar lees het hele draadje maar eens door, staat een hoop nuttige info in.

Verder stap ik van de elektro uitvoeringen af, en wil ze op een soortgelijke wijze als Douglas gedaan heeft gas-aangedreven gaan maken. Dat elektrische werkt in het begin wel mooi maar is me te storinggevoellig. Alleen nog even de tijd vinden... !

hallo

vroeger gemaakt ook van sigaren busjes
maar dan iets groter
konden er maar twee in de VII zijn boeg
zat een minicartouche op als spring lading
elektro aangedreven single prop
gaf een leuke knal als ze iets raakte(stads bank naar zen moer)
komen je vrienden in het blauw met zo een schipje op hun kop
en dan mag je plots heel braafjes je torpilletjes afgeven
en beloven dat je der geen meer gaat afschieten
want anders mag je ze tesamen met je boot en alles volgen naar hun hutje in de stad
en krijg je een mooi papiertje dat ze zelf voor je invullen
en nadien mag je voor een (bepaald door de rechter)bedrag de staat sponseren
en krijg je daarna je boot en heel de mikmak terug

het is niet een voudig om torpedo's voor een schaal 1/40 te bouwen
vele verzoeken gedaan maar meestal liepen ze op afzinken uit
het is allemaal mooi en prachtig maar hoe dikwijls ga je ze gebruiken?????

een echte wordt zo maar niet afgeschoten
der zit heeeeeeeeeeel wat meer spul in dan je denkt
zelfs in de oudere type's
diepte kon worden ingesteld
de af te leggen afstand en of hij in een boogje moest varen en dies meer
ze kosten in het echt niet voor niets zoveel geld
een torpedo werdt vroeger gebruikt om een schip te laten stoppen en daarna met het kanon tot zinken te brengen(als het vanzelf al zonk was dat mee genomen)
dit was in het begin van de oorlog op het einde liep het helemaal anders
daarna zijn ook de kanonnen verwijdert
een torpedo is eigenlijk een mini duikboot en dat heeft in modelbouw ook zijn prijs

ik zal eens zien of ik die duitse site nog kan vinden
die man maart torpedo's waar je gewoon gek van wordt

groetjes raf

Back