Torpedo's

• Topicstarter Topicstarter maroff maarten
  • Startdatum Startdatum
hallo

ik had er nog eentje die zijn torpedo's in alu maakte maar deze link vind ik blijkbaar niet meer terug

groetjes raf

Ruben,

De op VIIC gebruikte torpedo's waren van het G7 type. Waarvan de G7e het meest succesvol was (google maar eens op G7e Torpedo voor additionele info.)

Ik heb best een mooi boek over Torpedo's, nl. "Die Torpedos der Deutschen U-boote" door Eberhard Rossler. Hierin staat een heleboel info over o.a. de G7 torpedo met mooie foto's. Helaas geen kleuren varianten waaruit de kleur blijkt. Maar uit diverse andere foto's blijkt dat de romp meestal ALU kleurig was met een groene kop (springlading). Ik heb echter ook foto's gezien met een messing springlading. Daarnaast zie je op modellen soms een rode en ook wel eens een blauwe kop.

Onderstaand wat afbeeldingen, hopelijk helpen ze je iets verder.

scan0002.jpg

uboot20torps20nachladen20colour.jpg

aa_torpedo.jpg

Groetjes:

Mathijs

bedankt ik denk dat het wel gaat lukken nu:o

nog 1 vraagje waar kun van die tandwielletjes krijgen?
ik heb al op conrad gekeken maar die hebben nou niet egt iet fantastisch......

torpedo lose:)

Laatst bewerkt:
Hoi Ruben,

Ik heb ze bij Van Gogh gekocht in Lelystad. Het zijn slotcar tandwieltjes. Maar schrik niet van de prijs, de grote ik dacht 4,95 per stuk, de kleine 5 nogwat per twee .... :(

Mooi boek Mathijs!

Net even mijn eBay gekeken en ook maar gekocht met 2 andere U-boot boeken er bij. :-)
Krijg al een lekker rijtje met naslagwerk zo!

Ik ga (en ben eigenlijk al) in de tijd ook aan de slag met wat torpedo's.
Nu eerst even op mijn boot concentreren...

Groeten,

Joris

ik wil me even orrienteren :tank: hoe zit een GASTORPEDO in elkaar en hoe vuur je hem af?

wij hebben thuis al zitten pijnzen maar wij kunnen niks bedenken...

groet ruben

hier staat dus dat douglas een stel pennen heeft omgetovert tot torpedos (mijn complimenten ziet er mooi uit) maar dan weet ik nog niet wat er binnen in zit en hoe je ze afvuurt etc.

Uhhh, waar was je dan op Biddinghuizen... Wel ff goed kijken he, en foto's maken enzo...

Als jij nou zorgt dat ik wat tijd krijg, maak ik een draadje aan over ''hoe bouw ik een aanstekerenmesingbuisjeineenbalpenplusafvuurmechanisme'' torpedo..

Dus, Even geduld:hammer:Langskomen mag ook...

Douglas

Back