Tower niet meer naar NL??

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door RayxM, 13 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Heeft weinig zin, jij kan wel overstappen, maar er zijn nog genoeg anderen die wel bij dit merk blijven en gewoon hun spullen in Nederland gaan kopen ipv in het buitenland.

    Alleen als iedereen met het merk zou kappen, dan zou de "importeur" daar wat van merken, maar als het goed is zal dit niet het enige merk zijn waar ie dealer van is.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Tuurlijk, maar als het door afspraken gewoon niet geleverd wordt, ben je uitgel*ld ...
     
  3. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    @Mari, maar het heeft voor mij wel zin.... (bijna de helft zin (geld dus) zeg maar :) )
     
  4. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    ik zie bij veel dit staan:

    Cannot ship to the following: AUSTRIA , BELGIUM , CYPRUS , CZECH REPUBLIC , DENMARK , ESTONIA , FINLAND , FRANCE , GERMANY , ENGLAND , GREECE , HUNGARY , IRELAND , ITALY , LATVIA , LITHUANIA , LUXEMBOURG , MALTA , NETHERLANDS , POLAND , PORTUGAL , SPAIN , SWEDEN , SLOVENIA , SLOVAK REPUBLIC , SCOTLAND , WALES , NORTHERN IRELAND , UNITED KINGDOM ,

    nederland staat er dus ook bij
     
  5. Roger B.

    Roger B. Guest

    Zoiets heb ik als detaillist ook, ik heb een webshop in aquariumtoebehoren, ik kan dus alleen maar inkopen bij nederlandse en belgische groothandels. Als ik probeer een bepaald merk, zeg eheim , uit duitsland te halen krijg ik te horen dat ik daarvoor bij de nederlands groothande/importeur moet zijn.

    Sommige duitse webshops leveren onder mijn inkoopprijs... om een idee te geven wat voor verschillen er zijn tussne de verschillende landen.

    Wat doe je er aan?? niets, door afspraken tussen fabrikant en importerus en tussen importeur en groothandels KRIJG je het gewoon niet uit het buitenland als het hier ook leverbaar is..

    Voor wat betreft de hobby... ik rij lekker bij de modelbouwwinkel langs, vraag daar advies, krijg alle info die ik bvraag, en laat weer wat geld achter voor de onderdelen die ik meeneem... heeft iets gezelligs en je leert over je hobby...
     
  6. Qlone

    Qlone Guest

    Ik ben ook zeker een voorstander van het gewoon in een winkel halen van de spulletjes. Ik vind het leuk om in winkels rond te kijken en dingen te kunnen zien voor ik ze koop (niet alleen modelbouw) en vind het zeker belangrijk dat deze blijven bestaan, in plaats van alles via brakke webshops te moeten aanschaffen.

    Wel vind ik het jammer dat de nederlandse prijzen zo hoog zijn en ik zou 't zeker positief vinden als ze wat zouden kunnen zakken... Een prijzenoorlog hoeft ook weer niet; modelbouwers zijn een kleine groep en dat soort praktijken zijn leuk voor je portemonnee, maar op termijn slecht voor de hele sector.
     
  7. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    het punt van het wel of niet versturen naar nederland hebben we gehad, we dwalen nu af en het begint te lijken op het aso winkelprijzen topic in het café.

    Dit is niet nodig, dus gaat deze op slot...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina