traagheid forum al enige dagen?? langdurige storingen houden aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel je pixelmatig groter, Bertus? Dat is een illusie. ;)
Ze hebben het hele forum smaller gemaakt, dus alles is een stuk krapper.

Even technisch: Foto's die niet op dezelfde server staan als het forum zullen de snelheid van het forum niet beïnvloeden. Hooguit worden de foto's trager getoond omdat ze óf te groot zijn en pas na het inlezen van het posterformaat geschaald worden óf omdat de server waar de foto's staan niet snel is. De gemiddelde "echte pagina" staat al binnen een à twee seconde op jouw computer. Alleen moet jouw computer dan nog het hele scherm opmaken. Dat is het "probleem" voor jouw computer. De snelheid van de computer, het soort webbrowser en de instellingen van de webbrowser kunnen grote invloed hebben op de uiteindelijke snelheid van "het forum". :teacher: ;)

Bedoel je pixelmatig groter, Bertus? Dat is een illusie. ;)
Ze hebben het hele forum smaller gemaakt, dus alles is een stuk krapper.

Nee ze zijn 640 x 480 pix en heb ze hier op het forum geupload.

zo hehe na 7 minuten hier eindelijk aangekomen..

uhm waarvoor ook alweer?

Owja het is nogal traag sinds 20:10...

Primetime he:) Iedereen heeft net een happie gedaan en gaat even mbf'en tijdens het uitbuiken:mrgreen:

Yups, nu doet ie het weer prima maar daarstraks heb ik na 5 minuten de hoop opgegeven.

Jammer, had goede hoop dat destijds met de nieuwe server de problemen opgelost waren maar het lijkt op sommige momenten eerder nog erger te zijn dan voorheen.

Omdat het lang duurt voor het domein gevonden wordt vermoed ik dat het richting dns gezocht moet worden...

Groet,
Theo

Ik kreeg ook al rare hikken "U mag na 30 seconden weer posten" of zoiets.
Is Robert misschien bezig met onze verrassing? :lol:

Zeuren.jpg

Hahaha, ja zoiets.

Heb dat zelf meegemaakt met een server van me, dat is geen pretje..pffffffffff

Maar het is weer prut. Duurde weer lang voor ik eindelijk verbinding kreeg. Vreemd zo laat op de avond nog. Zou verwachten dat de spits voorbij is op dit tijdstip?

echt appart hoor... ik zit vanavond ook rond te neuzen op het forum en heb er echt geen last van... heeeeel appart...

Kan wel melden dat we vorige week software hebben geinstalleerd om de performance bij te houden en te meten, hopen dat we hiermee wat meer inzicht krijgen in het gedrag van de server/site.

Er word dus wel degelijk wat gedaan..

Robert

Om een vraag van Bertus te beantwoorden die eerder in het forum gesteld werd, mbt de grootte van de bestanden van foto's. Offtopic, maar gevraagd en nog niet beantwoord.

Dit heeft te maken met de grootte van de 'blokjes' op je harde schijf. Een harde schijf wordt door een computer in 'blokjes' ingedeeld waar informatie in kan. Zo'n blokje kan niet half gebruikt worden, of gedeeld worden door meerdere bestanden.

Dus bijvoorbeeld, stel zo'n blokje zou 10Kb groot zijn, dan kun jij 1Kb aan tekst gaan typen en oplsaan, na opslaan zal je het in Windows dan zien als een bestandje van 10Kb. Als je het dan gaat uploaden ergens, wordt echter alleen de daadwerkelijke inhoud verstuurd, oftewel 1kB. De overige 9Kb wordt ook wel 'slack space' genoemd.

Zo kan het dus zijn dat jij op je computer een bestand hebt staan van 10Kb, maar dat als je het gaat uploaden, je zult zien dat er maar één Kb geupload wordt.

Laatst bewerkt door een moderator:
echt appart hoor... ik zit vanavond ook rond te neuzen op het forum en heb er echt geen last van... heeeeel appart...

Kan wel melden dat we vorige week software hebben geinstalleerd om de performance bij te houden en te meten, hopen dat we hiermee wat meer inzicht krijgen in het gedrag van de server/site.

Er word dus wel degelijk wat gedaan..

Robert

Ik vermoed dat je daar weinig wijzer van wordt. Wanneer ik de link modelbouwforum.nl in tik dan duurt het minuten voor de url gevonden wordt. zodra de url gevonden wordt is de site er vrij snel.

Ik zal de volgende keer dat het weer gebeurd eens een ping doen naar het forum, misschien dat het iets oplevert.

Voor de rest was het geen kritiek of zo. meer bedoeld als melding dat er een probleem is.

Groet,
Theo

Ja, maar dat klinkt als een DNS probleem... (erg technisch) maar daar kan ik weinig aan doen.. Zoiets zit eerder bij een provider..

Nogmaals, ik surf ook elke dag een aantal keer over het forum (soms kort, soms lang) vanaf diverse lokatie's, ik kom namelijk bij veel bedrijven/klanten, en ervaar niet echt veel traagheid in het laden van het forum... Dat maakt het voor mij ook lastig te tackelen, ik geloof jullie wel hoor ;-) , maar het maakt het er niet makkelijk op...

Robert

Bij mij draaien de DNS servers goed (ziggo NB), of mbf.nl moet wel een heel afzonderlijk geval zijn. Traagheid ervaar ik alleen hier af en toe, op andere sites heb ik niet de regelmatige vastlopers die ik op mbf.nl meemaak.

Blokkeer d1.openx.org maar als server/URL/DNS. Dat is de server die de advertenties bovenaan de pagina regelt en is soms enorm traag in responses. Vervelende is dat de pagina niet opgemaakt kan worden in de browser doordat de dynamische content niet volledig verstuurd is. Hierdoor wordt een pagina heel traag "geladen" (eigenlijk dus vertraagd weergegeven) en als het echt te lang duurt verschijnt er een time-out melding.

Mijn collega's zijn thuis over op free-DNS met het surfen wat veel sneller gaat dan de DNS van hun provider, voor wie thuis weet hoe zelf de DNS in te stellen is dat een idee om te proberen.

Mijn ervaring gisteren was dat het pijltje in mijn nieuwe tabblad langzaam bleef draaien en er verder niets gebeurde.
Bij het gaan naar een andere site opende een nieuw tabblad, ging het pijltje meteen snel en floep, site was geopend.
Heb toen nog meer sites geprobeerd , allen zonder probleem.
MBF was nog steeds aan het zoeken.
Ook nadat ik de andere sites/ tabbladen had gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back