trailer zelf bouw

Hierbij nog wat voor op de trailers of / semidiepladers mooie lading wat we als voorbeeld bij chris cross gezien hadden :

IMG_0326.JPG

De balken zijn nu menie rood gemaakt en liggen te drogen .

Grt Ivar

Laatst bewerkt:
zo weer lekker aan het hobby'n geweest ,dit keer eigen verlichting aangebracht ipv een kant en klaar setje weer leerzaam en leuk te doen ;)

De trailer heeft een eigen gemaakte opberg box alwaar de electronica in gestopt is :

IMG_0347.JPG

Heb via marktplaats een paar mooie platte ledjes overgenomen met draad dus kon dit zo met 1 weerstand aan gesloten worden op een 9v battery , heb tevens achter verlichting gemaakt via ebay de ledjes en aanverwante aangeschaft , moet alleen nog iets op werking van remlicht en knipper licht verzinnen maar dat komt goed :-D

IMG_0348.JPG

een totaal plaatje :D

IMG_0344.JPG

Grt Ivar

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit met die verlichting :p
Slim idee ook zo'n 'kist' om alles in te proppen. Mooi weggewerkt.

Ik dacht meer aan de 4-kanten ( platte ) leds.. dan zou super zijn voor deense bumpers te maken.
Heb je al eens bij Conrad gekeken ? Daar hebben ze allerlei soorten, maten en vormen. Weet alleen niet of ze die ook in het wit / geel hebben eerlijk gezegd.

oke weer wat geleerd , da's het mooie van dit forum dat het gemoedelijk uitgelegd word dank :worship:

Ik ga met de tijd de verlichtings unit zoals ik het gebruik voorzien van de tamiya trailer stekker's , zowel op de truck's als de trailers, dan blijft het temintse voor meer mensen te gebruiken.

dit idee had ik ook bij menkhoff gezien in de catalogie , hij gebruikt namelijk alleen de richting aanwijzer en de remlichten , we hebben dus nog wat te doen ;)

Die kist was een doosje van moby boutjes , lekker stevig en al met een scharnierend klepje .

grt ivar

Laatst bewerkt:
hij houd het prima , als je de foto's goed heb bekeken dan zie je dat ik alles verstevig met aluminium delen en voorzien van houten plaat delen , en alles zit geschroefd met verzink schroefjes

vrgrt ivar

Twee as trailer bouw

Een tijd terug al met deze bouw gestart en wat foto's opgespaard

Paar maandjes geleden stond er een zelf gemaakte trailer te koop op mpl en deze aangeschaft

De trailer had wedico assen met dito banden/velgen gelukkig voor mij met brede fulda banden

Foto-IQT7HIVK-D.jpg

Omdat wedico kleiner is aan maat voering tov tamiya heb ik de assen verbreed

Foto-IJ8BP7JU-D.jpg

Ik had ooit een cardanas ingekort en daar een buis deel van overgehouden
dit was net zo dik als de wedico as en kon ik mooi als verlenging gebruiken

4 stukjes as op maat gemaakt en de ruimte die over bleef opgevuld met een stukje alminium buis

Foto-XYE43VUJ-D.jpg

De trailer was voorzien van een dunne triplex bodem en dunne alu hoekjes
in mijn recycel voorraad had ik nog wat geweze afwerkings lijsten van metaal die reeds al voorzien zijn van dubbelzijdig tape
de lijsten op maat gemaakt en de alu hoekjes vervangen .

Foto-6G8J8GFE-D.jpg

Foto-ZN86KOVV-D.jpg

Nu vond ik de assen wat ver naar achter staan , de achterste as naar voren geplaast .

Er lag ook nog een stuk kunstof wat ik afgezaagd had van een bestekbak van ikea en zag daarin twee prachtige spatborden (toch niet zo gek die ikea)

Foto-SDDAWPTN-D.jpg

Foto-K3JDLRUH-D.jpg

Aan de voorzijde een kast gemaakt van alu hoeklijn en de bodem van geweze reclame borden

Foto-SHGKZESR-D.jpg

Foto-IY4PJ3HN-D.jpg

De kasten zullen nog voorzien worden van deurtjes

Trailer zoals hij er voor staat

Foto-LIIVCYCA-D.jpg

de te doen lijst

een bak maken
steunpoten maken
bumperbalk met verlichting monteren
de trailer spuiten

Een project die zeg maar zo af en toe weer word opgepakt

Grt Ivar

Vervolg trailer bouw

De vloer gemaakt van een kunstof plaat

Foto-ILRMNIZL-D.jpg

De steunen voor kop schot en opbouw van de steun

Foto-U4OCB8V6-D.jpg

Foto-CIPQOWCK-D.jpg

De dak spanten en totale frame opgebouwt

Foto-MWQQWH8B-D.jpg

Foto-ZSFLQ8FP-D.jpg

De dak beplating al op maat gemaakt en begonnen met de zijkanten en zo gaan we rustig verder .

Word vervolgt

Grt Ivar

naast de langere trailer bezig met een innercity huiftrailer

Eerst was de planning van de huifbak om een huifwagen te maken maar dit idee werd gaande weg om gezet naar dit idee, na wat speurwerk op het net kwam ik de innercitytrailer tegen en dacht dat is een mooi projekt om de huifbak voor te gebruiken .'

de alu balken voor het onderstel

Foto-CAIMA6HU-D.jpg

Als as en bruder truck as gebruikt

Foto-QTTLRSDG-D.jpg

voor test de bak op het onderstel gezet en achter een truck gehangen

Foto-IQCWS4F6-D.jpg

Een pin gemaakt van een alu buisje met een plaat parker en deze op maat gemaakt.

Foto-I8KXKP3A-D.jpg

Mijn idee voor kasten onder het chassis , twee kunstof doosjes alwaar normaal boutjes of moertjes in zitten

Foto-3HERAP84-D.jpg

Foto-LWFS6AMY-D.jpg

Foto-8QIEAOXR-D.jpg

De bak er weer voor de test op gezet en achter de truck getest

Foto-FCCNLHAD-D.jpg

Foto-G3TXH3IK-D.jpg

Ook bij deze bouw ik de trailer rustig op , zo komen er langzaam aan wat trailers voor achter de trucks bij.

Vrgrt Ivar

Kleine update van de zelfbouw trailer

De trailer wild ik voorzien van zij beplating , ik had van mijn werk een kunstof reclameplaat mee gekregen alwaar ik de zijbeplating uit heb gehaald.

Foto-MJJUPVTP-D.jpg

De zijplaat voor proef los gemonteerd

Foto-PHQTAJS7-D.jpg

Foto-KEOZL7UZ-D.jpg

Voor proef ook kisten onder de trailer gehangen , ook dit zijn kunstof bakjes waar normaal gesproken moertje of boutjes in zitten.
De kisten rood gemaakt met plakfolie, ook het dak zo rood gemaakt.

De binnenzijde van de trailer

Foto-OTZY3GHX-D.jpg

We bouwen zo rustig aan de trailer op

Word vervolgt

Grt Ivar

Wat een wolk van een trailer hahaha.
Gewoon zo laten vind het echt uniek een wolkentrailer.
Dan stellen ze vast de vraag wat je vervoert.
Ik zou zeggen luchtverfrissers.
Succes met de verdere bouw

Back