Training Garderen

Ach ik pikte zomaar een datum over een half jaar.. Geen bijbedoeling ;)

Mooie start van een nieuwe traditie, jaarlijkse wintertraining & zomertraining :D

Blij gemaakt met een dooie mus.. ;)

Ik zal straks eens kijken of de paar foto's die ik gemaakt heb gelukt zijn, accu van fototoestel was helaas leeg :(

Ach ik pikte zomaar een datum over een half jaar.. Geen bijbedoeling ;)

Mooie start van een nieuwe traditie, jaarlijkse wintertraining & zomertraining :D

Dit was toch al weer de derde gezamelijke wintertraining dit jaar(deze winter) dus die traditie bestond al. Zomers zien we elkaar vaak genoeg op wedstrijden.

Was toch weer een gezellig dagje met een beetje magere thermiek s'ochtends maar om een uur of 2 werd het duidelijk beter. De auld gingen weer lekker. Helaas wel een kist afgeschreven maar dat mocht de pret niet drukken. Ook leuk en informatief om zowel met een Twister als met een Salpeter te kunnen gooien met hoogtemeter aan boord. Zowel Goswijn als ikzelf gooiden beduidend hoger met de Twister en dat toch zo'n 10 %.

WOW dat is gewoon meesterlijk hoog, ik ben al blij als ik op 30-35 meter kom als uitgangshoogte, toch merk ik wel dat ik met de twister hoger gooi dan met de blaster en de twister gooit ook fijner.

24 januari.. Maar ik moet nog drie toestellen afbouwen! :P (goed excuus toch? ;))

Ik kan altijd vrij vragen aan de baas (en een auto regelen, afstand viel me mee 43km vanaf Zwolle).. Ik heb in ieder geval de smaak te pakken!

mimi heb je zo klaar en asperin is ook niet zo superveel werk aan. zorg wel dat je alles goed netjes inbouwd met eventueel voor de asperin een ballast ruime, bij intresse kan ik eventueel wel foto's maken van die opstelling bij mijn asperin romp

Ah Rob, nu heb ik helemáál geen excuus meer om niet te gaan... ;)
Als ik die datum vrij kan krijgen (weet ik pas laat aankomende week) dan ga ik wel mee!

Robert, die foto's zie ik graag tegemoet (ik was in het verleden meer van zwaar & degelijk bouwen, dat kan hierbij niet echt).. Alle hulp welkom zeg maar :)

Theo, de uitslagen van het rudder van de Aspirin lijken heel erg klein te zijn, is dat normaal? Ik ben geen single pull gewend dus weet niet hoeveel kracht normaal is voor deze toestellen..

Verdorie, dat kon ik er nog net bij gebruiken.. Een "nieuwe" hobby die tijd en geld gaat vreten... Iemand een vrijwel splinternieuwe surfset kopen? Wie weet hou ik dan mijn vrouw enigzins tevreden.. ;)

Ondanks de kou een erg leuke dag. Natuurlijk wel jammer van de schades en dat sommige snel waren uitgevlogen.

Ook leuk en informatief om zowel met een Twister als met een Salpeter te kunnen gooien met hoogtemeter aan boord. Zowel Goswijn als ikzelf gooiden beduidend hoger met de Twister en dat toch zo'n 10 %.

Het lijkt dat de Twister na de draai sneller rechtdoor gaat. Dit komt hoogst waarschijnlijk door het grotere kielvlak in combinatie met de stijvere romp van de Twister. De iets slankere buitenvleugel van de Twister lijkt ook een voordeel tijdens de start.

Bas

Ik vond het heel leuk, afgelopen zaterdag. Heb veel geleerd en ben zeker van plan om weer te komen. Ga nu snel aan het bouwen zodat ik weer wat nieuws mee kan nemen de volgende keer.

Groeten, jorn.

Ik ben bang dat zoveel zaterdagen achter elkaar me niet alleen teveel geld kost (werk op zaterdag als bloemist) maar ook dat mijn chef het niet echt geweldig vindt om een paar uur langer door te moeten. Is de zondag geen optie?

De 14e ben ik er in ieder geval bij, je had zijn gezicht moeten zien toen ik aangaf op valentijnsdag niet te werken :D

Back