Training Garderen

Ik ben dat weekend vrij. Als het weer oke is kom ik misschien wel. Kan Alwin zijn tiende (??) dlg in een maand in ontvangst nemen ;).

Nouou Raymond! ;)
Bovendien ernstig overdreven, het wordt dan "pas" de zesde..

Maargoed,

- dat goedkope ding van Lindinger was sowieso al niets (iemand? Tientje!)
- Bonsai gaat binnenkort weg
- Turbo moet gerestaureerd
- MiMi moet een nieuw hoogteroertje, is krom getrokken
- Aspirin durf ik nog niet mee te vliegen (en is ook nog niet vliegklaar, heb al 5 dagen griep)

Zie je, eigenlijk heb ik zó weinig keus, dat toestel moet er wel bij! :D
(hoewel ik ondertussen - na de blastalus en een MX16 én reparatie van mijn MX12 - wel aardig door mijn hobby-budget heen ben voor het voorjaar...)

van dit voorjaar?? deze week bedoel je! mimi is zo weer klaar. tekening heb je dus alleen een nieuw roertje maken uit balsa ben je zo kalar mee. turbo is ook zo klaar ff een dagje doorwerken. dan komt het wel goed met jou.

Hey Robert! Sssssst!!

Probeer ik hier een beetje excuses te verzinnen om wat extra toestellen aan te schaffen (beste werkt thuis nog altijd "maar ik heb een andere verkocht!") zit jij een beetje te rationaliseren hier :P < die smilie mis ik overigens nog..

De DLGverzamelaar.. Hm, rolt lekker van de tong! :D

Ik probeer "maar ik verkoop dié" altijd te gebruiken voor de aanschaf van minstens 2 vliegtuigen (eerste keer: ik ga die verkopen, voor de volgende: ik heb die (=zelfde) verkocht), maar meestal heeft ze het door :(.

Jup, vrouwen zijn minder dom dan soms wel handig zou zijn ;)

test :p

nope werkt niet ik wil dus deze smilie:

tong.gif

Laatst bewerkt:
Hey,

Geen zin om hiervoor een nieuw draadje te maken maar ik kan niet vinden wat ik zoek.. Mijn Bonsai was voorzien van scharnieren op hoogte en richting die ik niet kan plaatsen. Het is geen tape, geen plastic, het lijkt meer op een soort lijmlaagje ofzo. Omdat in Garderen de Bonsai bij mijn laatste worp gesneuveld is (als je vangt moet je wél je hand sluiten!), het richtingroer was... Verbrijzeld. Ik heb vanavond alle stukjes aan elkaar geplakt en op het gevoel de missende delen toegevoegd. Netjes uit 2mm balsa een nieuw roertje gesneden..

Kan iemand me vertellen hoe die scharnieren te "reconstrueren"? Die op hoogte is ook aan vervanging toe, vrijwel los. Ik heb wel eens de term "CA hinges" horen vallen maar volgens mij zijn dat van die plastic dingen die je kunt inlijmen?

Hellup! :D
Bedankt alvast!

Alwin,

CA hinges zijn een soort vezel schanieren geen plastic ze zijn net zo dik als 90 grams papier
ze zijn makkelijk verwerkbaar een sneetje maken met je scapel schanier erin en bij het roer het zelfde als beide afgesteld zijn dunne secondenlijm er tussen en klaar ik heb ze altijd van Kavan.

Ik geloof niet dat CA hinges de aangewezen oplossing zijn in een heel dun plankje hout. Gewoon een goed plakkende soort plakband gebruiken. Wat prima werkt is leukoflex (bij de apotheek halen). Makkelijk aan te brengen, enigszins flexibel en houdt goed.

Ik heb nu (misschien tijdelijk) vezeltape gebruikt die ik van iemadn gekregen heb. Strookjes van 5mm breed, totaal toegevoegd gewicht aan het toestel: 0.7 gram. Best vrij veel dus. Morgen een rolletje leukoflex halen en kijken of dat lichter is..

Ik moet eens even nadenken van wie ik dat toestelletje ook weer gekocht heb (iemand in Assen in ieder geval).. Misschien weet die het nog :)

Ik heb ook al 25 voorbij zien komen. Eerst maar duidelijkheid scheppen over welke dag het wordt. Ik kan voorlopig beide dagen, bij mooi weer kom ik wel langs.

Back