Training Garderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex Hoekstra
Even polsen wie er wel komt en wie niet. Laat het even weten

Kan er wel even zijn tot plus minus 13.00 uur.

Henk Bonestroo

nou dan is er zaterdag dus een Training in Garderen.
ik zal ook even mij foto camera mee nemen :-)

Ik mag samen met bart(hezzo) meerijden met rob nijhuis, bedankt hiervoor.
Ik kom dus zaterdag ook en wil dan mijn micro Dlg afhebben.

Maar ik had nog even een vraagje is het ook toegestaan om met andere vliegtuigen te vliegen, gewoon uit de buurt natuurlijk en niet door het dlg veld? Als dat zou mogen dan neem ik mijn Easyglider mee (het is wel een zwever:D).

waarom niet?? vorige keer vloog alwin rond met zijn fox en peter met een delta. de keer daarvoor vloog ik ook met een delta ;)

Ben er dit keer niet bij. Vorige week opnieuw vader geworden, dit keer van een zoon (Luuk heet 'ie) ! Een goeie smoes om nog meer mooie spullen te kopen :-), het is echt niet voor mij hoor...

Goswijn en Alex beide gefeliciteerd.
Alex bij een hond is het een reutje en geen zoon ik hoop niet dat hij op de baas lijkt want wat zou je vrouw dan moeten denken.;-)

Wees voorzichtig met Electro

Goswijn,

Van harte.....

Aan allen die willen gaan vliegen op Garderen....lees het draadje nog eens goed door vanaf het begin er zijn namelijk wel wat regels waaraan wij ons aan dienen te houden:

1. Er dient iemand aanwezig te zijn die lid is van de KNVvL
2. Er dient ook iemand de brief en vergunning bij zich te hebben
3. Parkeren aan de westzijde van het veld

Ik moet nog even nakijken of er idd met electro gevlogen mag worden,
maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van.....ik wil niet als een betweteraar overkomen maar het heeft wel wat moeite gekost aan de kant van de KNVvL om te regelen met de Gemeente Ermelo dat Garderen als vliegveld mag worden gebruikt en dus moeten we er zuinig op zijn.

Tot nu toe werd het veld gebruikt door VV vliegers (voornamelijk F1a, F1b en chuck) en door DLGers, dit zijn echt geluidloze klassen, en electro niet...

Zoals ik al zei ik moet het nog even nakijken en misschien mag er wel met electro worden gevlogen, maar dan nog zou ik het niet doen ivm met het geluid en het beeld dat het zou kunnen geven ....je weet het maar nooit met passerende natuurliefhebbers en andere voorbijgangers die zo ie zo vinden dat we niets op de hei te zoeken hebben.....

en geloof me.....helaas zijn die mensen er en helaas weten dit soort mensen ook vaak heel goed de ingangen bij gemeenten en andere overheidsinstellingen te vinden om te klagen en voordat je het weet is er een of andere nota waarin staat dat de hei alleen door wandelaars mag worden gebruikt zolang ze maar op de paden blijven...

cheers

Bart

Hoezeer het me ook tegenstaat moet ik Bart gelijk geven. Er zijn "natuurliefhebbers" die denken dat ze een monopolie hebben op over de hei lopen en die weet-ik-wat voor bezwaren aandragen om vliegen onmogelijk te maken (en ik heb er al de nodig gehoord, van "dat beschadigd de heide" via "je verstoort het dierenleven" naar "je ontsiert het uitzicht van wandelaars"..

Ok nou, ik zou graag mijn easyglider meenemen maar als dit ook maar enig probleem vormt of mensen zijn die dit onprettig vinden of niet willen hebben vlieg ik er niet mee. Ik snap natuurlijk dat het een dlg gebeuren is maar ik dacht voor de afwisseling misschien wel leuk.

Er zit wel een brushless in en een goeieprop dus maakt weinig geluid. Prop is ook puur voor het omhoog komen daarna zweef ik er mee.

Maar nogmaals mocht er om de een of andere reden bezwaar tegen zijn dan vlieg ik er niet mee.

Ik ga er trouwens vanuit dat het morgen allemaal doorgaat. Nog even een vraag staan de auto's in de buurt van het vlieggebied? ivm batterijen opladen.

Back