Training Garderen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 1 mrt 2007.

  1. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Iedereen bedankt voor de gezellige dag!
    Jammer van de schadegevalletjes maar ook dat hoort (helaas) bij de sport.
    Absoluut hoogtepunt van de dag was dat Henk na de Chinees en enkele biertjes z’n Edge in (letterlijk) een 30 meter hoge GSM mast parkeerde. Het eruit sturen was tot grote hilariteit van Loet, Alex, Peter en mij wat lastiger maar lukte na enkele minuten wel.

    Bas
     
  2. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Schoonhoven
    alcohol-en-modelvliegen

    :D

    Ik vindt alcohol en DLG eigenlijk wel een leuke combinatie ;) Vooral met het werpen.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Gisteren was een geweldige dag. Twee (Jaap en Dennis) nieuwelingen met hun eerste eigenbouw Tantaus6-vleugels. En beide niet onverdienstelijk vond ik. In mijn eerste jaar met DLG had ik een jaar nodig om een thermiekbel te treffen. Zij dus niet en gingen dus regelmatig met de "mannen" mee met de bel.

    Mads en Its hebben bewezen famile te zijn van Arjen van Vark. Its 'varkte' zijn model in de enige boom die in wijde omtrek te zien was. Mads, inderdaad een aanvaring met Jaap maar goed te repareren.

    En wat Henk de Koning was een zeer goede test om te zien of een GSM mast invloed heeft op een 2.4 GHz systeem, niet dus. Terwijl het modelletje in de GSM mast vastzat bleef hij volledig bestuurbaar.

    Geweldig gelachen en genoten. Hopelijk volgend jaar weer als de meningsverschillen over een bepaalde taak niet te veel "oplopen".

    Loet
     
  4. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    gewoon dumpen die taak. Dan zijn de meningsverschillen er over ook meteen uit de weg.
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Doen, maar tot die tijd zullen wedstrijden die georganiseerd worden voor een NK of selektie gewoon volgens de FAI-regels gevlogen moeten worden.

    Dus zorg er voor dat er voorstellen komen richting CIAM en dat de bewuste taken verdwijnen.

    In mijn ogen is een discussie dus ook niet nodig over het wel of niet vliegen van de bewuste taak, gewoon vliegen totdat het reglement is aangepast.
    Tot die tijd kunnen we er natuurlijk wel meningsverschillen op nahouden.

    Maar het kan niet zijn dat een select groepje mensen bepaalde taken niet wil vliegen omdat het ze niet aanstaat en dan ook nog hun zin krijgt. Op die manier kan ik mijn 'haat'taak ook weg krijgen als ik dus maar genoeg gelijkgestemde piloten op mijn hand krijg. Jammer, maar zo kan het niet werken want dan kunnen we het reglement afschaffen.

    Loet
     
  6. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Loet,

    Ik ben het volkomen met je eens dat een NK of selektie volgens de FAI-regels gevlogen moet worden. Maar aan deze eis voldoe je ook als de Oplopende taak en de Pokertaak niet worden gevlogen. Er staat nergens in het reglement dat deze taken gevlogen moeten worden.

    Komende NK wedstrijden bepalen wie er naar het WK mogen. Het lijkt mij hierbij belangrijk dat de drie beste piloten (in alle disciplines dus ook de oplopende taak) boven komen drijven en niet de piloten die het meeste geluk hebben. Dit is niet het standpunt van een select groepje maar hopelijk ook van de KNVVL.

    Ik denk dat we het er met z’n allen over eens zijn dat de geluksfactor bij de Oplopende taak een (te) grote rol speelt. En nu komt het, omdat er voor de Oplopende taak geen andere vaardigheden nodig zijn dan voor de andere taken (of je moet geluk hebben als een vaardigheid zien) krijg je een betere selectie als de Oplopende taak niet wordt gevlogen.

    P.s. Ik ben het ook met je eens dat er voorstellen richting CIAM gestuurd moeten worden om de bewuste taken te laten verdwijnen.

    Bas
     
  7. goswijn

    goswijn Guest

    Wow!erg goed nieuws mbt stroomverbruik! heb helaas nog niet kunnen testen maar klinkt allemaal erg overtuigend. Antennes gewoon links en recht uit de romp iets naar beneden?
     
  8. goswijn

    goswijn Guest

     
  9. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
     
  10. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Dat heb ik ook nooit beweerd. Het reglement zegt:

    Detailed specifications including the tasks to be flown for the day must be announced by the organiser before the start of the contest.

    Wat betreft het organiseren.



    2.1. HET ORGANISEREN VAN EEN WEDSTRIJD
    2.1.1. Organisator
    Wedstrijden met alle typen modelvliegtuigen kunnen worden georganiseerd door de Koninklijke
    Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL). De uitvoering daarvan wordt uitbesteed aan de door
    haar aan te wijzen clubs, de subcommissies van de Commissie Sportzaken of door individuele leden. De
    instelling of de persoon, die de wedstrijd organiseert, wordt in het navolgende aangeduid als "organisator".


    Kijk op:
    http://www.modelvliegsport.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=170&Itemid=64

    Loet

    P.S. het organiseren van een wedstrijd wordt steeds interessanter:D
     
  11. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
     
  12. goswijn

    goswijn Guest

     
  13. goswijn

    goswijn Guest

     
  14. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum

    Goswijn,

    bovenstaande is waar als het vergeleken wordt met analoge ontvangers. Digitale servo's gebruiken bij 2.4 Ghz net zoveel als bij je huidige SPCM ontvanger. Hier de link naar het verhaal van Arno: [post20]

    P.s. de waarde die je het beste voor de ondergrens kunt instellen lijkt mij afhankelijk van het stroomverbruik van de servo's. Indien je digitale servo's gebruikt (hoger stroomverbruik) zal de ondergrens tijdens het bewegen van de servo's bij een hogere restcapaciteit van de accu gehaald worden. Waarschijnlijk is het beter om bij digitale servo's de ondergrens iets lager in te stellen. Maar je kunt beter met een te hoge dan met een te lage ondergrens beginnen.

    Bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  15. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Aan alle f3kers de beste wensen gewenst voor 2010.

    Zijn er liefhebbers voor een training a.s. zondag 3 jan. in garderen? Het lijkt enigzins zonnig te worden met weinig wind.
     
  16. hunter58

    hunter58

    Lid geworden:
    10 jun 2005
    Berichten:
    441
    Locatie:
    Voorburg, The Netherlands
    Dat zou ik best graag willen, wordt wel weer eens tijd. Ik heb alleen een nieuwjaars concert en ben dus helaas al bezet.
    Maar in ieder geval allemaal de allerbeste wensen voor 2010

    Ruud
     
  17. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
    Met goed weer ben ik er bij.

    En iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2010 !

    Peter
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  18. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    De belangstelling is overweldigend. In iedergeval zijn we er morgen tegen een uur of 11.00 . Iedereen die zin heeft gewoon komen en warme chocolade melk meebrengen.
     
  19. Meylink

    Meylink

    Lid geworden:
    15 sep 2003
    Berichten:
    194
    Locatie:
    schoonhoven
    Ik heb een afspaak staan dus kan niet komen...

    Iedereen nog de beste wensen voor 2010!!!
     
  20. goswijn

    goswijn Guest

    Ik probeer ook even te komen. Of ik het lang vol hou zo rond het vriespunt weet ik niet...
     

Deel Deze Pagina