Training Garderen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 1 mrt 2007.

  1. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    tuurlijk martijn jij mag ook mee

    :celebrate: zeur je pa maar even de oren van zijn hoofd, en dan gaan we vast eerder dan juni/juli :lol:
    nemen we rob ook mee gezellig man (vet cool gaaf )
     
  2. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Guys,

    Toch nog even voor de goede orde;

    Er kan idd het hele jaar gevlogen worden op Garderen, maar er zij een aantal regels die we in acht
    moeten nemen om dat zo te houden:

    1. Geen auto's op de hei, parkeren aan de kant van Speuld (zie Google earth foto in dit draadje)

    2. Als je individueel gaat vliegen a) lid zijn van de K.N.V.v.L en b) kopie van de vergunning bij je hebben

    3. Als je als groep gaat vliegen, dient tenminste een vlieger een kopie van de vergunning bij zich te hebben

    4. Als je als groep gaat vliegen denk ik dat het het beste is dat het merendeel van de vliegers lid is van de K.N.V.v.L
    Er kunnen (denk ik) best wel wat 'introducees' (= geen K.N.V.v.L. leden) bij zijn, maar er is afgesproken met de
    gemeente Ermelo en de boswachter dat de vliegers lid zijn van de K.N.V.v.L. Ook is het zo dat als je lid bent van
    de K.N.V.v.L je verzekered bent.

    5. Rekening houden met andere recreanten

    Het klinkt misschien allemaal wat overdreven en formeel maar zo liggen de afspraken nu eenmaal, en
    zoals jullie waarschijnlijk al weten (vermoeden): het vliegen op natuur / heide gebieden ligt gevoelig in
    Nederland
    . Begrijp me goed ik wil absoluut niet het belerende vingertje op steken, want zoals ik inmiddels de meesten
    van jullie heb leren kennen weet ik dat we ons allen aan deze regels zullen houden. Zie het als extra informatie voor nieuwkomers......

    Cheers

    Bart

    PS 1: Het is ivm met deze gevoeligheden waarschijnlijk goed om nog een of twee velden erbij te hebben waar
    we zouden kunnen vliegen (Zuidlaren, Havelte, Zoetermeer, ergens in het zuiden). Op deze manier
    kunnen dan toch veel vliegen en 'belasten' we Garderen niet teveel. Puur gevoelsmatig denk ik
    dat we ongeveer 1x per maand op Garderen zouden kunnen vliegen. Misschien in de zomer wat vaker...

    PS 2: Ik ben nu circa 32 jaar lid van de K.N.V.v.L. en heb heel wat discussies bijgewoond over het vliegen
    op de heide velden. In de ogen van buitenstaanders / natuurliefhebbers, is het toch zo dat, en dat geldt
    met name voor de vrije vlucht, er een groep mensen door de hei rent en deze beschadigd)

    PS 3: Ik ben van nature geen zeikerd (althans dat denk ik) en wil in dit bericht ook niet zo over komen. Het was
    een fantastische dag en ik had vandaag ook weer het liefst op de hei gestaan om te vliegen, maar ik denk dat
    het is goed om voorzichtig te beginnen...
     
  3. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    [​IMG]
    zie ik daar de staart nou een beetje krom?

    als ik die foto's en die filmpjes zo zie begint het toch wel een beetje te kriebelen :p
    waarschijnlijk in april in dortmund een blaster kopen. mischien dat ik toch maar een keer naar zo'n trainingsdag toe ga ik garderen. eens kijken hoe het allemaal in elkaar zit ;)
    dan maar de trein pakken en richting garderen gaan he.
    het lijkt me wel wat dit allemaal.

    gr dragonf3b
     
  4. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    hoi bart

    inderdaad het was een prachtige dag , geniet er nog steeds van
    toen we thuiskwamen heb ik daar alles nog eens in geuren en kleuren verteld
    helaas kon mijn zoontje rob niet mee ,hij had een badminton toernooi (hij heeft de foto,s gezien en zou er ook graag heen willen )

    nu twee dagen later was ik in de stad groningen aan het werk ,zag ik daar meeuwen lekker thermieken boven de huizen
    pffff jammer was ik nu maar in garderen dacht ik nog

    zeker de lokatie was ook geweldig mooi ,maar inderdaad hoe meer mensen (hoe andere mensen ,er weer anders tegen aan kijken)
    1 keer in de maand lijkt mij zeker een goed plan
    en inderdaad wat afwisselen van lokatie is ook niet verkeerd

    groeten arnold
     
  5. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Jaloers dat ik er zondag niet bij kon zijn.
    Mooie plaatjes!

    Een voordeel van in het weekend werken is dat je door de week eens een dag vrij hebt...
    Vandaag!
    Mijn taak vandaag gevlogen op Maldensvlak (kwartier fietsen).
    Ongelooflijk weer. (van half elf tot half twaalf staan smijten met maximaal 80 seconden op de klok... 'Ik pak weer in', dacht ik. Tot twaalf uur, toen hadden ze eindelijk de schakelaar van de thermiekmachine gevonden.)
    Na mijn taak gevlogen te hebben was het rond twee uur weer een stuk vlakker en stond er best een redelijke wind.

    Toch jammer als je in je uppie een feestje mag vieren op zo'n mooi veld.
    De volgende keer ben ik er graag weer bij.
     
  6. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo Bart,

    Nee hoor dit valt niet onder de catagorie zeiken.
    Er mag bij Garderen worden gevlogen onder de voorwaarden van de geldende afspraken met de gemeente Ermelo.

    Wat we niet moeten vergeten is dat het veld ook wordt gebruikt door andere modelvliegers, zoals bijvoorbeeld Vrije Vlucht.
    Het veld is echter groot genoeg dat dit zonder problemen kan. Als er al vliegers zijn ga er even naar toe en regel het onderling.

    Groeten

    Frans
     
  7. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Met een volle agenda bedoel ik meer "mijn" volle agenda. We hebben 3 week achtereen een meeting gehad. Maldens vlak (niet aanwezig) , Zuidlaren, en Garderen. Komend weekend waakdienst, weekend daarop familieverplichtingen enz enz. Mijn vrouw vind mijn hobby geen probleem maar ik moet niet overdrijven. :) Je bent toch weer een hele dag op pad.
    Tevens als je om de paar week een meeting houdt dan is mijn ervaring dat het langzaam dood zal bloeden. Het is nu reuze leuk om elkaar eens in de zoveel tijd te treffen en bij te kletsen. Straks is er bijna maandelijks een wedstrijd. Hou je dan ook nog maandelijks een meeting ben je om de week op pad en kachel je heel Nederland door.
    Arnhem was vorig jaar een succes evenals Vlaardingen. Omdat dat de weinige evenementen waren komen daar de vliegers op af. Wat nu als we 5 of meer meetings organiseren in een jaar. Dan wordt men selectief en gaat slechts nog naar een enkele meeting toe.


    Betreffende gebruiksregels van de hei in Garderen denk ik dat we allemaal oud en wijs genoeg zijn. Het kan nooit kwaad om bij intensief gebruik van het veld een afspraak te maken dat de initiatiefnemer van de dag aanspreekpunt/toezichthouder is. Je hoeft het maar 1 keer te vergallen en het is gebeurd met het vliegen daar en dat zou enorm zonde zijn.

    Bart
    Over zo'n punt kun je nooit genoeg zeuren!!
     
  8. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Frans, Theo, Arnold, et al,

    Bedankt voor je reaktie. Jullie hebben perfekt aangevoeld wat ik wilde zeggen.
    We houden gewoon het weer (en het forum) in de gaten en als we zin en tijd
    hebben spreken we weer wat af. Voor een ieder die er niet bij
    kon zijn je bent altijd van harte welkom.
    Cheers,

    Bart
     
  9. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    De romp lijkt vooral krom omdat het model in een cirkelbeweging zit en er een te lange sluitertijd van de lens is gekozen. Mocht je met een kortere sluitertijd werken zul je zien dat de romp in werkelijkheid niet half zo krom is. Als je tegen het kielvlak drukt om de romp zo krom te drukken zal waarschijnlijk alles afbreken.


    Theo,
    Sommige mensen moeten wel selectief zijn omdat ze in de weekenden werken en daardoor meetingen mislopen. Zolang er animo voor is kan het volgens mij geen kwaad om wat meer meetingen te organiseren. Bovendien is handlaunch erg weerafhankelijk dus zullen een deel van de georganiseerde meetingen toch niet doorgaan. Wil je daadwerkelijk je niveau verhogen dan zal je regelmatig met anderen moeten vliegen om van elkaar te leren. Bovendien is het van een vrijblijvend karakter . Heb je een keer geen zin kom je gewoon niet.
     
  10. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    het heeft even geduurd maar hier is ie dan..
    de lang verwachte groepsfoto van Garderen
    cheers

    Bart

    [​IMG]
     
  11. gait

    gait PH-SAM

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    445
    Locatie:
    't harde
    hi guys, kopie van de vergunning? waar kan ik deze verkrijgen? 't Harde ri garderen is zover nog niet.
     
  12. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Guys,

    Het is prachtig weer.... wat dachten jullie ervan om a.s. paasweekend te gaan vliegen op Garderen ???

    Ik weet niet of ikzelf kan en wanneer en ik moet nog repareren, maar gezien het enthousiasme van de vorige
    keer is er vast wel belangstelling. Gaarne jullie reakties :D

    Voor de 'spelregels' op het Speulderveld verwijs ik jullie naar het begin van dit draadje.

    Cheers

    Bart
     
  13. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Ja lijkt me leuk. Ik ben van de partij. Moet overigens snachts wel werken. Kan zijn dat ik iets later kom.

    Alex
     
  14. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
    Is a.s. zondag mogelijk?

    Peter
     
  15. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Zaterdag of maandag kan ik alletwee; zondag is gereserveerd.........................................
    Mijn voorkeur gaat uit naar zaterdag; hebben we in geval van wat minder weer nog een uitwijkdag twee dagen later !

    Arno
     
  16. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Zaterdag combat trainen op de Peel. Zondag of maandag kan ik waarschijnlijk allebei.

    Loet
     
  17. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Ik kan alle 3 dagen wel.Zaterdag is er niet al te veel wind zo als het nu staat.
     
  18. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn voorkeur gaat uit naar Maandag.
    Cheers

    Bart
     
  19. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
    Mijn voorkeur naar zondag of maandag.

    Peter
     
  20. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland

    Los van de voorkeuren ff praktisch bekeken; zaterdag is op dit ogenblik,
    de weersverwachtingen interpreterend, de meest optimale vliegbare dag
    (vliegbare in deze niet te verwarren met waaibare LOL)
     

Deel Deze Pagina