Training Garderen

Loet,

beetje aan je conditie werken. Dit was maar twee dagen, hou er rekening mee dat een WK of EK een hele week duurt!

Bas

Dat een WK of EK een week kan duren weet ik maar dan vlieg je beslist niet 8 keer op een dag. Je moet ook niet de uiteindelijke nummer 2 en 9 (met vriendin) van eten voorzien zoals nu en ze 's ochtends op tijd hun bed uit jagen omdat ik graag nog een paar keer mijn model wil weggooien. Verder hoef je (ik niet) voor anderen te klokken en kun je lekker kamperen (dit weekend dus ook niet).
En daar komt nog bij dat ik niet weet of ik wel mee wil als ploegleider. Dat heb ik al 2 keer gedaan terwijl ik ook nog in 2 categorieën meevloog. Ik heb ontdekt dat normale mensen plotseling op een E- en WK kunnen veranderen in onmogelijke, veeleisende draken die zich lopen op te winden over allerlei randzaken.:evil:

Maar over het trainen zelf: (if-then-else-gevalletje) als-dan-woensdag (29-07-09)-en-anders niet. Ik kan de Tantalus9 nummer 2 ook invliegen in Denemarken:mrgreen::mrgreen: (Rudderless). Elevatorless is in ontwikkeling:cool::cool:

Loet

Stuur voor de zekerheid een mailtje. Is hij ook een dag van zijn vrouw verlost.:mrgreen:

Ik bedoelde natuurlijk dat zijn vrouw een dag van Remy verlost is:mrgreen::mrgreen:
Wist ik veel dat zij alles van het Nederlandse forum moet vertalen voor Remy:evil:

Maar om kort te gaan:
Dennis (Meylink) was er met zijn eigen gebouwde SuperGee en heeft volgens mij ook genoten van de dag. Ik verdenk hem er zelfs van een aantal keren het All Up Last Down spelletje (want dan wordt het in een keer een spelletje) gewonnen te hebben. En dit ondanks de lagere starthoogte.
Maar toen Bas aanbood aan het eind van de dag om een paar keer de Twister weg te gooien was het duidelijk dat het zeker niet aan de werptechniek van Dennis lag. Mensemikie, hij kan hoog gooien. Nou lijkt het natuurlijk al snel wat als een Twister van Bas bij de start +50 meter haalt.
Misschien is het voor Bas raadzaam eens te kijken wat Dennis voor schoenen draagt.
Voor het vliegen (op de parkeerplaats) beweerde Alex nog wel dat een goed geprofileerd kielvlak zeker een positieve uitwerking kon hebben op de starthoogte.
Opmerking van Bas: "heb ik net andere schoenen gekocht, schijnt het weer aan het profiel van het kielvlak te liggen":mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Mijn nieuwe Tantalus9 schijnt gedoemd te zijn om onheil over zich af te roepen. Wordt de eerste Tantalus9 door Peter A. te Wolvega omschreven als zijnde gelamineerd met Duct-Tape, het tweede model (rudderless, de nieuwe hype) is niet beter af te zijn. De kleurstelling en Dazzle-paint-effect van het nieuwe model is goed maar er moest weer zonodig een delaminatie optreden.
Eerst gisteravond toen ik de laatste handelingen deed aan dit nieuwe model (met schuim dat iets lichter is dan ik gewend ben, gekocht bij de "Materiaalverzamelaar". Als ik die gozer nog een keer tegen kom.....................)
Normaal gesproken laat ik een nieuw model tussen 2 stoelen hangen (aan de tippen) en stel dan de ailerons in) Tussen 2 stoelen hoor ik mensen denken: Ja, als dat niet meer kan dan hoef ik hem niet ook niet weg te gooien. En dat had ik dus opgelost (de delaminatie) door wat epoxy onderhuids in te spuiten, en laat nou precies daarnaast de huid los te laten.
Kortom, geen uitsluitsel over het Rudderless vliegen of het moet zijn dat de eerste handstart langer dan 1 minuut was en alle 4 andere vluchten zo rond de 5 minuten lagen . Maar ik zeg je: "het kan ook een gewoon pech zijn en ik verwacht beter"
Vanavond probeer ik de vleugel nog te repareren en misschien kan hij morgen mee op vakantie naar Denemarken. En misschien zijn de Denen net zo slim als wij Nederlanders en nodigen ze me uit voor een training tijdens familiebezoek.:mrgreen:

Loet

P.S. Bas heeft me vandaag toevertrouwd dat hij wel luistert naar Helle als zij hem coached. Ik vond altijd al dat Bas slappe knieën had.:mrgreen::mrgreen: (vandaar de werphoogte).
Yoepie, morgen op vakantie en een mooie 4 meter+ zwever kopen bij Staufenbiel (weet Helle nog niet):evil:

Ik heb zeker genoten!!!!!

Weer heel wat geleerd op werp en vliegtechniek en dlg`s zelf.

Berrie en ik vliegen nu allebei met een Supergee II en vinden hem zo lekker en goed vliegen dat we niet konden voorstellen dat een Twister bv nog beter zal vliegen...
Ik heb vandaag dan met een twister mogen gooien en zoals ik het kon inschatten gooide ik gelijk zo`n dikke 5 a 6 meter hogen dan met mijn eigen dlg!

De heren rade me aan als ik eventueel aan wedstrijden mee ga doen om een reserve kist te hebben... Dan zal een Twister toch wel een mooie "reserve'' kist zijn lijkt me haha.

Dennis

Back