Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Kijk naar de Neu 1107 / 1110 / 1112 :
Ik heb voor mezelf het onderstaande schema gemaakt, alles boven de 50.000 rpm laat ik rood maken door Excel.

(klikbaar)
merv%20motor.jpg

snoebel, de VXL 380 is toch 4000kv ? Dacht dat in de Rustler standaard 3500kv lag.

Laatst bewerkt:
Ja, was zelf ook aan het kijken geweest voor een nieuwe motor, zo'n overzichtje is dan wel handig. Mijn doel is dan is op 4S wil kunnen rijden voor speedruns, de RPM's op 4S mogen dan ook niet te hoog zijn. Andere wens van mij was dat ik hem iets sneller wilde hebben dan momenteel op 2S, dus iets meer dan die 29.6k rpm.

Ik ben dan ook vooral geinteresseerd in de Neu 1110 3D / Neu 1110 1.5Y en de Neu 1107 2Y. Deze hebben allemaal meer RPM's op 3S dan de stock VXL op 2S, voor een speedrun kan ik ze op 4S zetten, voor een deathride is zelfs 5S mogelijk.

Bij de Neu 1112 serie zul je wel een klein beetje van je rear shocktower af moeten halen.

Foutje!! Wilde vandaag nog ff rijden voordat ik op vakantie ga.Dus ik de lipo's aangesloten alles aan en rijden maar......Dus niet,ik zet hem neer geef gas de wielen draaien als een gek maar hij komt niet vooruit:confused:Best een lullig gezicht!
Ik nader bekijken gaan de voorwielen gewoon vooruit maar de achterwielen draaide achteruit!!!Had ik met mijn stomme kop bij het verwisselen van CVD naar stockassen achter het diff aan de verkeerde kant teruggeplaatst:rolling:Enig voordeel is dat ik hem nu zowat blind in elkaar en uit elkaar kan halen;)

Zo ik heb weer wat om ever te balen...
Ik heb een nieuwe accu maar nou rijd hij nogsteeds zo langzaam.
Ik reed nog geen één minuut en toen begon volgens mij de diff clicking:(
Ik reed toen naar mij toe en naast bij draait de motor heel hard maar hij komt geen cm vooruit!
De pinion en spur zijn nog goed...
Dus ik baal hier behoorlijk van:(

Niet 'gewoon' de slipperclutch die zichzelf losgedraait heeft ? Wil best eens voorkomen als er een steentje tussenkomt ofzo. Dan draait de motor (en pinion/spur) gewoon rond maar komt ie ook niet vooruit.

vandaag het midden diff toegekomen en geïnstalleerd en eens een toertje gemaakt.
je moet nu bijna voll gas geven (3s) vanuit stilstand om nog een wheelie te kunnen maken.

ik denk dat ik er dikkere olie in zal doen omdat je nu wel een groot verlies hebt in topsnelheid.

@ goor ... $160 = grote afzetterij. MaxAmp LiPo's zijn niet eens goed / minder dan je Flightmax (in ieder geval volgens vele verhalen en charts).

i know, was een impuls aankoop net als die motor :)
Volgende keer ga ik beter research doen maar vooralsnog ben ik er blij mee.

Kan mooi een aantal uren rijden nu.

Dan nog blijft het overprijsde troep ;)

Daar komen ze in Amerika ook steeds meer achter , werd er op het Traxxasforum eerst over niks anders als Max-amps gesproken.. Nu lopen ze allemaal weg met Turnigy/Zippy...

Met goed zoeken zal er van die merken ook heus wel wat te vinden zijn , en anders komt het er nog wel aan ;)

Zo de merv doet het weer en de diff clicking is ook voorbij.
De pinion zat los en ik heb de slipper wat vaster gedraaid.

Back