Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ik heb weer eens een vraagje :)
wil morgen voor het eersy met lipo's gaan rijden.
nu heb ik al vaker gelezen "lees je eerst goed in" & "weet waar je mee bezig bent"
maar ik kan veel info vinden maar nergens ietswaarin in geloof (steeds tegenstrijdige info) waar kan ik correcte info vinden?
of kan iemand vertellen hoe ik ze kan laden?
ik heb 2 2s 2200mah's
en 2 3s 16oomah's
thanx alvast, en wat is het een geniaal weer!!!! :)

ik heb weer eens een vraagje :)
wil morgen voor het eersy met lipo's gaan rijden.
nu heb ik al vaker gelezen "lees je eerst goed in" & "weet waar je mee bezig bent"
maar ik kan veel info vinden maar nergens ietswaarin in geloof (steeds tegenstrijdige info) waar kan ik correcte info vinden?
of kan iemand vertellen hoe ik ze kan laden?
ik heb 2 2s 2200mah's
en 2 3s 16oomah's
thanx alvast, en wat is het een geniaal weer!!!! :)
ten 1e : Dat ze gevaarlijk zijn als ze verkeerd geladen worden is ECHT waar, als ze eenmaal aan het branden zijn krijg je ze bijna niet meer uit en kan je als het binnen is eigenlijk wel doei zeggen tegen je interieur ( of je huis als je zeer brandbare meubels hebt ) .

Oke, je hebt een LiPo lader, je stelt hem in op LiPo Balance, je doet de balanceer kabel er in en als je je 2S 2200 mAh wilt laden stel je hem in op 2S ( 7,4V ) en op 2,2 A . Je start de lader.

Voor de 3S doe je hetzelfde maar dan instellen op 3S (11,1V) en 1,6A

Dat gevaar is een beetje overdreven ook.
Vraag eens hier op dit forum, of er een forumlid is waarbij lipo's vlam hebben gevat?
Ik ken er iig geen.
Zolang je er geen spijkers ofzo in gaat steken zodat er zuurstof bij de stoffen in de accu komt valt het reuze mee kwa gevaar.

Dat gevaar is een beetje overdreven ook.
Vraag eens hier op dit forum, of er een forumlid is waarbij lipo's vlam hebben gevat?
Ik ken er iig geen.
Zolang je er geen spijkers ofzo in gaat steken zodat er zuurstof bij de stoffen in de accu komt valt het reuze mee kwa gevaar.
Nard noemde er net al 2, dat zijn wss mense binnen het auto gedeelte. Er zijn wss ook wat mesnen bij het heli-vliegtuig en misschien ook schip modelbouw waarbij het is gebeurd. Ik heb ook filmpjes gezien en daar is het ook niet echt veilig.

En ik en mn neef hebben wel eens een oude ongebruikte lipo op laten fikken. Dat gaat toch wel wat harder dan je verwacht.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken dan gaat het in 99%van de gevallen gewoon goed.
Als je niet weet waar je mee bezig bnt is het idd gevaarlijk
Ja, maar als je nieuw in de hobby bent is het toch wel belangrijk dat het word vertelt. Terwijl het eigenlijk ook al in allerlei andere topics staan maargoed.

Ik zeg niet dat het bij verkeerd gebruik NIET gevaarlijk is, maar er wordt door indigo nu net gedaan alsof je met handgranaten in je auto rondrijdt...

Ze zijn heus niet radioactief hoor ;)

Zijn er al resultaten met de axle carriers van RPM? Las laatst dat iemand ze op zijn MERV had gezet.

Als je enkele pagina's terug gaat of de zoek functie gebruikt vind je al het een en ander...

Ik weet de zoekfunctie goed te vinden en gebruik hem regelmatig. Maar wist dat Michael ze op zijn MERV had gezet laatst en was gewoon benieuwd naar zijn bevindingen.

Groeten Bas

hallo iedereen

ik wil als ik in de vakantie genoeg geld heb verdient een e-revo 1:16 vxl brushless kopen.
maar wat is nou het eerste wat je erbij moet kopen zoals hop ups enzo?
ik wil iig niet met lipo rijden voorlopig dat weet ik wel.

Heb wel een leuke zien staan;).

Als je geen 3s rijd en 90 kmpu speedruns wil halen is de stock al best oke.
Ken iemand die al 2jaar met een stock merv rijd op 2s.

Ik zelf hou wel een klein beetje van hopups :p

bedankt voor de antwoorden
ik hoef niet echt speedruns te rijden maar meer gewoon voor de lol een beetje bashen enzo. maar wat is nou gewoon slim om erbij te kopen vraag ik me af.
zoiezo natuurlijk wat extra accu's. maar wat moet er nou bij kwa hopups?

Back