Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Net weer gereden.. er paste geen washer tussen.. zat hij te strak. Maar hij heeft de tik nogsteeds, er was een kleine beschadiging aan de tandwielen.. hij schiet er dus gewoon overheen..

Morgeb een nieuw differentieel kopen dan maar..

En mijn banden beginnen ook veel speling te krijgen, de pivotballs zitten redelijk los in die holletjes.. om dat te verbeteren, moet ik dan nieuwe knuckle hubs kopen? Zo ja, welke?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, dat werkt niet bij een MERV. Denk dat je ff moet zoeken in dit topic, er zijn diverse merken die betere leveren, maar sommige waren erg slecht qua maatvoering. Vraag is vaker langsgekomen.
 
Wat je dan doet, is dat balletje verder in de arm draaien. Dan blijft hij nog steeds los...

Worst advice EVER! (Ga je schamen!)

Als je die balletjes indraait verander je de stand van je wiel (toe in/out en Camber) en dat wil je (doorgaans) niet omdat de rij eigenschappen van je MERV daarmee veranderen .

Het enige wat je kan doen met de originele knuckles is het plastic ringetje dat voor de bal zit terug de knuckle in drukken. Soms , als de ring niet te erg is uitgelemmeld, helpt dat en kun je er weer even goed mee rijden.

Na een tijdje echter zijn die dingen zo uitgelemmeld dat je ze moet vervangen door nieuwe, of door betere van een ander merk (RPM of ALU) waarbij die van RPM ook niet echt hoog worden aangeschreven omdat de ballen daar weer uitloppen aan de achterkant.
 
Wat je dan doet, is dat balletje verder in de arm draaien. Dan blijft hij nog steeds los...

Ik heb zelf de Hot Racing aluminium hubs gehad op m'n merv. was hier zeer over te spreken (zijn alleen niet heel erg goedkoop.)
Heb ze nu iig weer besteld voor m'n Rally. krijg gewoon kippevel van de speling die op dt standaard hubs zit. :shock:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Worst advice EVER! (Ga je schamen!)

Als je die balletjes indraait verander je de stand van je wiel (toe in/out en Camber) en dat wil je (doorgaans) niet omdat de rij eigenschappen van je MERV daarmee veranderen .

Het enige wat je kan doen met de originele knuckles is het plastic ringetje dat voor de bal zit terug de knuckle in drukken. Soms , als de ring niet te erg is uitgelemmeld, helpt dat en kun je er weer even goed mee rijden.

Na een tijdje echter zijn die dingen zo uitgelemmeld dat je ze moet vervangen door nieuwe, of door betere van een ander merk (RPM of ALU) waarbij die van RPM ook niet echt hoog worden aangeschreven omdat de ballen daar weer uitloppen aan de achterkant.

Precies, ik dacht ook al wel van he? Dat kan toch niet...

Dat heb ik al gedaan, heeft weinig zin nog bij mij... Zit echt behoorlijke speling op nu. Ik zal wel even zoeken, alu is dus de beste optie?

Yep, dat werkt niet bij een MERV. Denk dat je ff moet zoeken in dit topic, er zijn diverse merken die betere leveren, maar sommige waren erg slecht qua maatvoering. Vraag is vaker langsgekomen.

Klopt.. Ik zal wel even zoeken..

Yup, gemiddeld zo één keer per week..

Uhm, dat is overdreven, ik lees al 3 maanden mee en heb daar weinig over gelezen, één of twee keer... Ik zal het topic wel even doorzoeken, ben nog niet zo ver met het lezen van het topic.

Ik heb zelf de Hot Racing aluminium hubs gehad op m'n merv. was hier zeer over te spreken (zijn alleen niet heel erg goedkoop.)
Heb ze nu iig weer besteld voor m'n Rally. krijg gewoon kippevel van de speling die op dt standaard hubs zit. :shock:

Okee, ik zal er naar kijken.

Ja, ik heb gewoon zo'n erge speling dat ik hem nooit rechtuit kan laten gaan, als hij een bocht heeft gemaakt, blijven de banden een beetje schuin staan naar die kant, als ik dan de andere kant een bocht maak, blijven ze aan die kant weer staan. Dit is echt heel irritant met rijden.
 
Nog een andere vraag, toen ik mijn shocks aan het schoonmaken was, is er wat olie uitgelopen. Ik heb geen olie daarvoor nu. Ik zal dus nieuwe moeten bestellen. Wat is een goede optie? Ik ga denk ik ook andere, strakkere, veren kopen. Deze zijn erg losjes...Moet ik dan gaan voor tan en black veren van traxxas?
 
Van Hot Racing is er een goeie en een slechte batch geweest, de slechte was echt niet te doen, kon je op geen enkele manier deftig vastkrijgen, dus speling bleef. Er is nooit echt een 2de versie van gekomen d8 ik dus je hebt er of zeer goede, of zeer slechte. GPM heeft 3 versies gehad, waarvan de laatste zeer goed waren (bij the toyz hebben ze enkel v3 aangeduid als met locking colar). Over de GPM waren d8 ik de meeste hier de ze gebruikt hadden zeer tevreden...
 
Van Hot Racing is er een goeie en een slechte batch geweest, de slechte was echt niet te doen, kon je op geen enkele manier deftig vastkrijgen, dus speling bleef. Er is nooit echt een 2de versie van gekomen d8 ik dus je hebt er of zeer goede, of zeer slechte. GPM heeft 3 versies gehad, waarvan de laatste zeer goed waren (bij the toyz hebben ze enkel v3 aangeduid als met locking colar). Over de GPM waren d8 ik de meeste hier de ze gebruikt hadden zeer tevreden...


hmm.. dna hoop ik dat ik weer geluik heb, en een goed3e serie krijg. ik irriteer me namelijk dood aan die speling!
 
Hallo allemaal!
Ik zag daarnet dat iemand de RPM axle carriers noemde. Ik heb ze er net vorige week opgezet, nadat mijn HR's waren versleten. Tot nu toe is er slechts 1 uitgeplopt, en dat was in een crash. Vind ik helemaal niet zo erg, want als deze niet losgesprongen was, was er misschien iets anders stukgegaan. Heeft iemand anders hier op het forum die dingen ook al echt gebruikt?
Ik heb ook wat leuke actiefoto's, ik zal er eens een paar posten....
 
De kogel is door de kerk. Ik heb een E-revo 1:16 besteld met 2.4 ghz zender, incl. standaard nimh accu, 2x 7,4 2200 lipo's en element pro snellader. Tevens zit er een seriekabel bij om straks met de lipo's te knallen.
Met een beetje geluk komt ie morgen al binnen!! Ik begin voorzichtig met de standaard accu op training mode, om te eindigen met de lipo's in serie. Dan zien we later wel verder wat er nog te halen valt uit die rakker.
 
De kogel is door de kerk. Ik heb een E-revo 1:16 besteld met 2.4 ghz zender, incl. standaard nimh accu, 2x 7,4 2200 lipo's en element pro snellader. Tevens zit er een seriekabel bij om straks met de lipo's te knallen.
Met een beetje geluk komt ie morgen al binnen!! Ik begin voorzichtig met de standaard accu op training mode, om te eindigen met de lipo's in serie. Dan zien we later wel verder wat er nog te halen valt uit die rakker.

dan ff fotootje plaatsen van gesmolten ESC en/of motor ....
 
De kogel is door de kerk. Ik heb een E-revo 1:16 besteld met 2.4 ghz zender, incl. standaard nimh accu, 2x 7,4 2200 lipo's en element pro snellader. Tevens zit er een seriekabel bij om straks met de lipo's te knallen.
Met een beetje geluk komt ie morgen al binnen!! Ik begin voorzichtig met de standaard accu op training mode, om te eindigen met de lipo's in serie. Dan zien we later wel verder wat er nog te halen valt uit die rakker.

Iets vriendelijker mag ookwel, wat ie bedoeld is dat je een parallel kabel nodig hebt met twee 2S packs in de auto. ESC/Motor en auto zijn echt niet gemaakt voor 4S (2x 2S in serie). Max is 3S, maar dan heb je dus andere packs nodig.
Maar begin maar eens met de 2S packs, zult zien dat dit al behoorlijk als de 'brandweer' gaat !
 
Gisteren nieuw spur gemonteerd (55 ipv originele 50) samen met een 31 pinion, vandaag lekker rondgereden op 2s, hele setup kreeg niet eens boven 50 graden! Ook op 3s kwam hij nooit in de buurt van de temps van de originele ESC en motor op 2s met speedpinion en stock spur... Heb dus maar lekker een aantal 3s lipo's bijbesteld, want 2x1500mah is maar goed voor een 35min
 
Iets vriendelijker mag ookwel, wat ie bedoeld is dat je een parallel kabel nodig hebt met twee 2S packs in de auto. ESC/Motor en auto zijn echt niet gemaakt voor 4S (2x 2S in serie). Max is 3S, maar dan heb je dus andere packs nodig.
Maar begin maar eens met de 2S packs, zult zien dat dit al behoorlijk als de 'brandweer' gaat !


Okay, dat gaat hem dus niet worden. Toch lees ik hier wel eens reacties van mensen welke zonder aanpassing in motor en of esc.met 2 lipo's in serie rijden??!! Kan ik toch wel 2x nimh accu's van 7,2 volt in serie zetten?

Motor: Velineon 380 (brushless) 6 tot 12 cellen NiMh accu (tot 14.4v) 2 tot 3 LiPo cellen accu (tot 11.1v)
 
Back
Top