Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ja, da's echt een zeer goede reden... scheelt 23 gram :rolling:

Laden is beide 2c, duurt dus exact even lang... Daar maakt de capaciteit niks uit.

Oke, dan wordt het denk ik dit:
Kan deze powersupply met die imax?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

Imax B6:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

Wil denk deze 2 accu's nemen, omdat deze uit hongkong zijn:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack

Dit zal dus totaal worden van 75 dollar ongeveer met verzenden. Is 52 euro ongeveer. Maar je kan 30% declareren bij HK als je een mailtje stuurt met je ordernummer, dus dan zal de pakketwaarde iets van 18 euro zijn, dus geen douane zal erbij komen denk ik.

Is alles dan zo goed? Dan ga ik ze denk ik vanavond bestellen.

Welke connectors moeten er nog bij voor de traxxas connecter? Zowel bij de zippy als de turnigy, want ik bestel ook nog 2 zippy's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik al 2 Lipo's heb gehad zoek ik een goede simpele lader. De Lipo's zijn 1800-7.4v 25c van Fullymax.
Welke lader (en voeding, liefst samen) kan ik het beste aanschaffen (via HobbyKing bv). Aangezien ik beginner ben zoek ik een simpele ready te use kwailitatief goede lader.

verder denk ik om nog 2 goed passende Liop's voor mijn Revo te kopen, die kan ik dan meteen mee bestellen. Welke kan ik dan het beste kopen?

Ze staan nu paralel (als ik het goed heb) voor langere rijtijd en de speedpinion is nog niet geïnstalleerd, moet dat wel als ik met de lipo's ga rijden?

Oke, dan wordt het denk ik dit:
Kan deze powersupply met die imax?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

Imax B6:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

Wil denk deze 2 accu's nemen, omdat deze uit hongkong zijn:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack

Dit zal dus totaal worden van 75 dollar ongeveer met verzenden. Is 52 euro ongeveer. Maar je kan 30% declareren bij HK als je een mailtje stuurt met je ordernummer, dus dan zal de pakketwaarde iets van 18 euro zijn, dus geen douane zal erbij komen denk ik.

Is alles dan zo goed? Dan ga ik ze denk ik vanavond bestellen.

Welke connectors moeten er nog bij voor de traxxas connecter? Zowel bij de zippy als de turnigy, want ik bestel ook nog 2 zippy's.

@Sjabba, je kunt misschien beter even wachten totdat er word gereageerd op mijn berichtje. Denk dat dat jou vraag ook wel beantwoord ;).

Jawel, maar de imitatie connectors zijn wel stukje minder van kwaliteit, zelf gebruik ik de imitatie voor bv laadkabels te maken, maar op de packs en in de auto's prefereer ik toch de 'echte'. Met name het 'contact laagje' is van betere kwaliteit bij de originele.

Bestellen in China is niks mis mee, maar kijk goed naar het prijsverschil en levertijd, Duitsland is welleswaar een paar euro (veel meer scheelt het echt niet) duurder, maar dan heb je ze ook met een paar dagen in huis. Vanuit China kan ik uit ervaring vertellen dat het vaak meer dan 3 weken duurt (met name douane duurt lang vaak).

Met lipo 2S is het zeker een goed idee om speedpinion te plaatsen, topsnelheid scheelt maar weinig, trekt veel beter op en de spullen worden veeeeel minder warm.

Laatst bewerkt:
Jawel, maar de imitatie connectors zijn wel stukje minder van kwaliteit, zelf gebruik ik de imitatie voor bv laadkabels te maken, maar op de packs en in de auto's prefereer ik toch de 'echte'. Met name het 'contact laagje' is van betere kwaliteit bij de originele.

Bestellen in China is niks mis mee, maar kijk goed naar het prijsverschil en levertijd, Duitsland is welleswaar een paar euro (veel meer scheelt het echt niet) duurder, maar dan heb je ze ook met een paar dagen in huis. Vanuit China kan ik uit ervaring vertellen dat het vaak meer dan 3 weken duurt (met name douane duurt lang vaak).

Met lipo 2S is het zeker een goed idee om speedpinion te plaatsen, topsnelheid scheelt maar weinig, trekt veel beter op en de spullen worden veeeeel minder warm.

Oke top, als dus de hele set klopt hoe ik hem wil, dan ga ik hem vanavond halen. Het probleem is alleen dat de lader niet in de warehouse zit. Ik zou natuurlijk alleen de lader kunnen halen en voeding, en de lipo's apart, mja dan kan ik misschien toch maar alles in 1 doen lijkt me..:P De omzetbtw maakt dan niet zoveel uit als ik een grotere bestelling doe, omdat de inklaringskosten toch weer 12,50 euro zijn.

Die connectors passen zowel op de turnigy als op de zippy?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ff verder zoeken naar een lader die wel op voorraad is in Duitsland.. 3 a 4 weken midden in het seizoen zou mij veel te lang zijn :-)

Net gedaan met stalen driveshafts te installeren , man wat een werk.
Dacht dat het zelfde manier ging zijn als van de 1/8 revo was ik effen mis
Bijna ganse auto moet ervoor uit elkaar

resultaat
DSC05284.jpg

DSC05283.jpg

Ik zou ff verder zoeken naar een lader die wel op voorraad is in Duitsland.. 3 a 4 weken midden in het seizoen zou mij veel te lang zijn :-)

Hmm, die is er niet echt in de prijsklassen en beetje goed. Denk dat hongkong goedkoper is, ook al zou ik er dan omzetbelasting en inklaringskosten over moeten betalen.

Ik heb het besteld!

11758 HobbyKing Power Supply 100~240v 5A 1 Reserved
5548 IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUIN 1 Reserved
8933 Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack 2 Reserved
10261 Female Traxxas <-> Male XT60 (3pcs/bag) 1 Reserved
4134 Lithium Polymer Charge Pack 18x22cm Sack 1 Reserved

Hopen dat alles goed komt, en duimen dat ik geen douane hoef te betalen! Heb 30% gedaclreerd en er gaat gift op staan!

Mijn broer reed eerst met een 29t pinion, het gevolg was dat zijn motor en accu te heet werden. Nu rijd hij met een 19t pinion, zijn motor blijft nu gewoon koel maar de accu blijft (te) heet worden. Heeft dat met zijn rijstijl te maken of...?

Binnenkort komen me LiPo's binnen. Dan moet ik dus die speedpinion erop zetten die ik bij de merv kreeg. Dit staat wel goed beschreven in het boekje hoe het moet. Maar...
Moet er daarna nog wat gedaan worden? Zag iets met een papiertje in het boekje, maar snap niet precies wat ze daarmee bedoelen.

Als ik die speedpinion erop zet, moet ik ook nog wat met de slipper clutch doen ofzo?

Met papiertje stel je de afstand af tussen spur en pinion.

Gewoon ertussen doen, dan vastzetten, daarna haal je het papiertje ertussen uit en zou de speling minimaal (de dikte van het papiertje) moeten zijn.

Nee, slipperclutch staat goed of niet, geen relatie met pinion.

@ Banana
Motor te heet met te grote pinion idd netjes opgelost door kleinere pinion te gebruiken. Accu te heet, tja dan heb je zelfs met de kleinere pinion een te zware belasting voor het pack. Betere pack kopen of 2 stuks parallel zetten is daar de enige oplossing voor. En tuurlijk heeft het te maken met rijstijl... als je alleen maar half gas rijdt wordt het pack waarschijnlijk niet warm.. maar wie wil dat nou :-)

Met papiertje stel je de afstand af tussen spur en pinion.

Gewoon ertussen doen, dan vastzetten, daarna haal je het papiertje ertussen uit en zou de speling minimaal (de dikte van het papiertje) moeten zijn.

Dus papiertje ertussen, en dan bedoel je rijdend eruit laten rollen ofzo?

Back