Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    topic titel dan maar weer aanpassen ;) is dus wel een mini slash :p en geen slayer..
    deze staat op mijn verlanglijstje
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Yupz, dat het een slash was is toch al even bekend. Wel stoer dat die ook het E-Revo chassis heeft. Ben vooral benieuwd naar de verschillen tussen de E-Revo en Slash 1/16.

    - Motor : BL (VXL 380) vs Brushed (titan 380?)
    - Velgen en banden
    - Body
    - ?

    Owja, ze komen dus in April uit :

    [​IMG]

    Bron : draadje @ Traxxas forum
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Wat ik raar vind is dat ze hem dan Slash noemen, en niet E-Slayer... gezien de Slayer ook het Revo chassis gebruikt.
     
  4. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    omdat de slash populairder is?????
    en nu ook de slash brushless,dat was toch alleen de 1op16 revo nu allebij?
    wiebe
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik zou zelf wel graan een E-Slayer (de grote) willen om eerlijk te zijn. :) mischien t.z.t. een leuk projectje
     
  6. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    koop je dan de erbe en ombouwen met een nieuwe kap???
    de chassis is toch het zelfde
    wiebe,
    of de e revo.
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Helaas is het chassis niet hezelfde. de Slayer gebruikt hetzelfde chassis als de Revo 2.5 (kortere wielbasis als de 3.3, en dus nog korter als de E-Revo) :)

    Heb echter al een Revo 2.5,.. emt een extra voor en achtertrein.. en als het goed is over een paar weekjes ook nog een center gearbox extra van een E-Revo. meot ik alleen andere draagarmen, aandrijfassen halen en een conversie doen. mja,.. eerst weer wat geld binnenhalen. :p net een ERBE en een Losi LST2 gekocht, hakt er redelijk in. :|
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Klamath, dat klopt, daarintegen is de Slayer nitro en de Slash electro. Ze hadden heb de slaysh moeten noemen, alhoewel dat voor geen meter klinkt :). Verder denk ik dat wiebe een goed punt heeft, voortbouwen op een huidige populaire auto zal niet verkeerd zijn voor de verkopen.

    @ wiebe, de E-Revo wordt brushless met een VXL 380-size motor. De Slash wordt gewoon brushed, dat wordt in ieder geval in de interviews e.d. gezegd. Lijkt me ook wel logisch aangezien het verschil tussen de auto's anders erg klein wordt en de E-Revo amper zal gaan verkopen.

    @ Klamath, ook nog een Losi LST2 .. wat voor een geweldigs haal je wel allemaal niet in huis man :). Die Losi LST2 ook nieuw? Ik ben wel benieuwd naar wat side-by-side foto's!

    EDIT : Ik zie nu net dat ik dit filmpje hier nog niet gepost had, excuus : [URL=" E-Revo & 1/16 Slash[/URL].
    Het vreemde aan dit filmpje is dat hier ook de Slash is uitgerust met een BL motor en ESC, tenminste het lijkt als twee druppels water op de E-Revo combo. Traxxasrockhead (de poster) zegt ook in één van de comments :

    Hij heeft dus ook 2 battery compartments, dus je sluit twee LiPo's aan in parralel en ga maar eens na wat voor een runtime je dan hebt!!

    Prijzen zullen +- 200 voor SLash en 300 voor E-Revo zijn, maar dat had ik al reeds een keer gepost.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    De Revo is ook nitro, de E-Revo niet :D (vandaar dus E-Slayer )
    Ik snap ook wel waarom ze het doen, 't klopt alleen niet als je het zo bekijkt.



    Nee, niet nieuw. Ze hadden hem bij berlinski (dortmund) staan 2e hands. een lading spares er bij, allemaal MG servo's er in (van graupner) een SX6 synthesizer zender er bij. Alu diff's, met betere assen, swaybars. was te mooi om te laten staan (iig voor die prijs :p )
    side by side foto's kan ik zo maken. (E-Maxx, Revo 2.5, E-Revo BE en Losi LST2 :) )
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ze hadden de Slash iid gewoon E-Slayer moeten noemen en deze E-Slayer 1/16. Verschillende namen zijn alleen maar verwarrend, bekijk de markt voor processors of videokaarten maar eens, daar wordt je helemaal gek van de vage namen en nummers.

    Berlinksi .. daar heb je het inderdaad al een keer over gehad. Wellicht een keer heen rijden met een paar man (en een hoop cash en pinpasjes). Foto's zou ik erg op prijs stellen. Je hebt een aardige collectie daar staan!!
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    niet doen! we zijn er tot nu toe nog nooit weer weg gekomen zonder een nieuwe auto mee te nemen! (het lukt ze ook elke keer weer om er iets erg moois neer te zetten)

    edit: met de Slash ben ik het op zich nog wel eens, gezien dit een helemaal eigen chassis is, maar die 1/16 slash gebruikt het 1/16 E-Revo chassis, dus is het eigenlijk een 1/16 E-Slayer :p
    anyways,.. ook al noemen ze het ding een "Sirion veertientweederde" , zolang ze die naam er maar neit op plakken, blijft het een erg mooi ding!
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Daarom, ik wil ook wel een sweet deal maken :D

    ps. je moet die Losi LST2 nog in je sig verwerken ;)
     
  13. triumph

    triumph

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    59
    Kan iemand mij vertellen hoe ik 2 11.1V 5000 Mah. pakketten in mijn E-Revo krijg?
    Volgens Traxxas moet hij hierop ook rijden.
     
  14. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland

    Wat heb je voor de LST2 betaald als ik vragen mag? :p En Berlinski, dat is toch een "messe" zoals ze dat daar noemen?
     
  15. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    klep open, accu erin, klep dicht.
    dit is wel het MINI e-revo en slash topic, probeer het in het e-revo topic;)
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    is de e-revo 1/16 er al??? kan hem nog niet veel terug vinden op internet of kijk i kverkeerd?
     
  17. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Hij is nog niet uit, ik wacht er met smart op, wil hem namelijk kopen...

    Greetz,
    Joram
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ze zeggen eind april begin mei. Agja kwestie van afwachten. Ik wil stiekem ook zo'n mini E-Revo proberen.
     
  19. battlefear

    battlefear Guest

    ik wil hem zekers. zekers ik wil hem..
    is super stoer.
    sry ben verslaaft aan die wagen.
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nee, www.modellbau-berlinski.de Berlinski is gewoon een Winkel. :)

    heb voor m'n LST2 350 euro betaald. (met een SX6 zender, 4 MG Graupner Sevo's 3 Alu diffs, een extra center gearbox, een set draagarmen, een extra slipperclutch. en 2 extra schokbrekers. (+boekjes etc) ) al met al een erg mooie deal. :) (de LST was/is in een perfecte staat! )
     

Deel Deze Pagina