Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ja klopt, ik was te laat om nog te reageren maar bij het minste lekken ze al. Als ik ze bijvul en ze dan zonder veren even als test een beetje snel in elkaar druk begint het al. Maar wat zat er scheef? Je servo saver???

Euhm, ik ken de benamingen nog niet zo goed, voorheen vloog ik enkel heli's.

Het stukje waar de servo saver over schuift, was losgeklikt uit het frame, waardoor het dus scheef stond. Geen idee hoe dat gebeurt is door n klap langs onder met n skidplate erboven maarja..

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
De GTRs zijn wel goed.

Oke fijn, ik heb ze vandaag toch maar gewoon besteld ookal zijn ze veel te duur.:o IK zat ook nog even over de alu knuckles na te denken maar de RPM versies houden het hopelijk nog wel even vol, die hebben al zo veel te voorduren gehad. Daarna zullen nog wel de toelinks in alu komen. Maar dat kan nog wel 4 maanden duren....:rolleyes:

Het stukje waar de servo saver over schuift, was losgeklikt (??) uit het frame, waardoor het dus scheef stond. Geen idee hoe dat gebeurt is door n klap langs onder met n skidplate erboven maarja..

HD

NOu ben ik toch benieuwd geworden en snap ik het nog niet helemaal, daar is bij mij nog nooit iets los gekomen. Kan je het onderdeelnummer hier eens bekijken en hier posten?

PS: ik zal in het vervolg er wel eens de benaming bij zetten. Dan leer je ze wel.

Maurice

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke fijn, ik heb ze vandaag toch maar gewoon besteld ookal zijn ze veel te duur.:o IK zat ook nog even over de alu knuckles na te denken maar de RPM versies houden het hopelijk nog wel even vol, die hebben al zo veel te voorduren gehad. Daarna zullen nog wel de toelinks in alu komen. Maar dat kan nog wel 4 maanden duren....:rolleyes:

NOu ben ik toch benieuwd geworden en snap ik het nog niet helemaal, daar is bij mij nog nooit iets los gekomen. Kan je het onderdeelnummer hier eens bekijken en hier posten?

PS: ik zal in het vervolg er wel eens de benaming bij zetten. Dan leer je ze wel.

Maurice

Het was part 7043

Maurice

Ligt er een beetje aan waar je ze vandaan haalt. Hier in NL zijn ze meestal dik boven de €50, terwijl je ze op ebay voor rond de €30 vindt.

oke, je de standaard willen er nog wel eens uitploppen, wel snel trouwens..... als ik jou was zou ik ze gelijk maar upgraden, is wel duurder maar het is het wel waard. Op den duur scheelt het een hoop.

Nog even over de veren, ik heb er 52 euro voor betaald. Heb jij wel eens problemen met ebay? Ik hoor er namelijk wel eens verhalen over en weet niet echt goed wat ik er mee moet. Ze zijn wel goedkoper maar ik vraag me wel eens af of het allemaal klopt.

Misschien heb ik geluk, maar ik heb nog nooit ellende met ebay gehad die niet is opgelost. Een keer een motor niet gekregen uit de US, en dat is via PayPal feilloos opgelost.
Betalen via PayPal is wel een vereiste dan. Er zijn mensen die daar ook ellende mee hebben gehad, maar mijn persoonlijke ervaringen zijn tot nu toe uitstekend. En die ervaringen zijn er meer dan 10. Misschien wel meer dan 100.

knutselprojectje van vandaag, misschien een beetje laat maar ik had het drie keer uitgesteld en kreeg er ook drie keer spijt van omdat er sneeuw kwam. Hierbij even wat foto`s, als het nog vatsoenlijk gaad sneeuwen zal ik nog een filmpje maken.:o Ze doen het best wel goed, morgen alleen nog even de flapjes van hdpe naturel vast lassen ipv. alleen hechten. Ze vliegen er nu nog wel eens af en zijn dan onvindbaar in de sneeuw.

p2100040.jpg

p2100037h.jpg

p2100039.jpg

Waar heb je dat van gemaakt?
Het lijkt PVC of platsic, maar je hebt het over lassen?
En let trouwens op je temps, met die grote wielen, en dus meer weerstand.
Maar het ziet er veelbelovend uit!! :)

ja, ik heb er wel een 15t pinion op gezet. Ze zijn van hdpe gemaakt, m`n vader zit in de kunststoffen en ik heb vakantie dus ik ben maar eens wat gaan knutselen. Eerste paar testen zijn goed verlopen. hij heeft aardig grip en komt ook nog wel best goed vooruit. En eerst zonder stof bij te voegen beide verwarmt zodat ze in een soort klei achtige vase komen. Dan afkoelen en op dat moment zitten ze meestal vast. Hier was het nog niet genoeg en moest er nog met wat lasdraad even een stukie gelast worden. Nou blijven ze goed zitten.

Even wat heel anders en wat triester. M`n regelaar heeft zojuist de geest gegeven. Vanochtend nog normaal ermee kunnen rijden. Niks geen problemen. Maar ik wou net weer gaan rijden en hij stotterde vreselijk. daarna even gewacht. Alles nagekeken en opnieuw. Accu erin en de vooruit begeeft het. Alleen nog achteruit. Nee die is echt kapot. Na nader onderzoek in de regelaar blijken de twee condensators te zijn opengescheurd. Iemand een idee waardoor dit zou komen? Ik zie nergens waar het fout zou kunnen zijn gegaan. Geen enorme accus gebruikt en de motor is ook nog standaard. Zou hij dan toch te veel A er door hebben gejaagd in de diepere sneeuw? :confused:

Op traxxas.com geven ze aan dat het me 45 dollar gaat kosten :mad:, voor een 'reparatie'. Nou ik koop mooi een andere. Iemand een idee van wat er daadwerkelijk door de motor gevraagd word ipv de specs die op traxxas staan en vaak niet kloppen :rolleyes:. Ik zat naar deze te kijken. Of moet er een 60A setje in? Lijkt me een beetje veel maar ik heb eigenlijk geen idee ervan. Ik wil in ieder geval niet het risico lopen dat ik een te kleine koop.

Ik hoor het graag.

Maurice

Ik zou voor de 60A versie gaan.
Ezrun maakt ook 60A ESC's, en die zijn denk ik wel goedkoper dan een Orion, alleen niet waterproof..
Of een Mamba Sidewinder ( die is er nu ook Waterproof )

Ik zou voor de 60A versie gaan.
Ezrun maakt ook 60A ESC's, en die zijn denk ik wel goedkoper dan een Orion, alleen niet waterproof..
Of een Mamba Sidewinder ( die is er nu ook Waterproof )

Ik rij nu al een jaar met een Sidewinder SV2 en dat bevalt mij prima. Vanwege de ontvanger en sterke servo, heb ik wel een condensator in mijn ontvanger geplugd, omdat de servo soms wegviel en de het gas raar deed. Werkt nu echt top!!

Heb er overigens wel zelf een beugel voor gemaakt zodat hij rechtop staat en een klein gat aan de zijkant van de kap voor extra koeling.

Het enige "probleem" met de Sidewinder 2 is dat hij niet waterproof is, en ik weet niet of Maurice dat een probleem vindt.
Anders moet je de nieuwe waterproof versie kopen, die duurder is denk ik, of je moet zelf bezig gaan met Plasti Dip oid.

Groeten,

Ruud

oke, voor een of andere onbegrijpbare reden deed hij het net wel weer even:o!?! maar ik denk dat ik als hij waarschijnlijk het zometeen niet meer doet voor een sidewinder 3 ga (80 dollar). Alleen staat er natuurlijk niet bij wat de max Amps zijn die door dat ding mogen. Maar oke, daar vertrouw ik eigenlijk wel op. Van mamba kan je volgens mij wel verwachten dat dat goed zit.

80 dollar valt mij nog erg mee!
De Amps kan ik inderdaad niet vinden, maar het moet wel kunnen, op de site zit de ESC ook in een MERV op de foto's.

ja, daarom. De achteruit doet het nu weer niet. Dus ja, helaas. Maar als tijdelijke oplossing heb ik nog een velineon 3s regelaar liggen uit m`n stampede 4x4 die toch even stil staat. Dan ga ik maar sparen voor de mamba. Best jammer, ik had het geld graag ergens anders aan uitgegeven maar oke. ik zal het ermee moeten doen......

ja, daarom. De achteruit doet het nu weer niet. Dus ja, helaas. Maar als tijdelijke oplossing heb ik nog een velineon 3s regelaar liggen uit m`n stampede 4x4 die toch even stil staat. Dan ga ik maar sparen voor de mamba. Best jammer, ik had het geld graag ergens anders aan uitgegeven maar oke. ik zal het ermee moeten doen......

Investeren is vaak duur, maar ik denk dat je van een sidewinder (2 of 3) veel lol zult hebben, ik in ieder geval wel tot nu toe. Super veel instelmogelijkheden bijvoorbeeld.

Die 80 dollar is wel eenmalig, dan heb je voor jaren een goede ESC ( als je er goed mee omgaat uiteraard )

even hoor, stel ik koop er een. Wat bedoel je nou precies met er goed mee omgaan, behalve uit de buurt van water houden (als ik de 3 neem ook) en schoon houden? Zijn er nog speciale dingen op zout na?

Persoonlijk zou ik niet de limieten van de ESC opzoeken.
Dus constant met een 3S LiPo offroad rijden, of met een dikke motor oid.
Maar dat is wat ik zou dan, het zou misschien wel kunnen, maar het zal de levensduur van je ESC verkorten denk ik.

Back