Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Aha niets aan de hand dan. Gelukkig. Is altijd zonde als je 2e hands RC koopt en je moet al gelijk wat vervangen..
     
  2. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ben vooral blij dat ik in eerste instantie geen nieuwe shocks heb gekocht ;) :D
    Wagentje is trouwens zeer goed inorde,vorige eigenaar heeft er niet veel mee gereden en durft de overstap naar lipo nog niet aan dus zo enorm veel heeft deze merv ook nog niet afgezien.Super koopje! :D Zelfs geen krakende diffs ofzo.
    Wagentje is momenteel ook proper gekuisd (voor zover dat nodig was) en ga eens de shocks er terug afhalen en kijken om er wat dikkere olie in te doen.
     
  3. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Heb er 60wt in zitten. Dat is prima! Kunnen ze wel gebruiken...
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Even offtopic, maar hier moest ik toch wel om lachen, die kende ik nog niet :)

    Maar mooi dat het opgelost is.
    Volgens Jang van URC kan er veel dikkere olie, hij gebruikte zelfs 1000wt diff olie geloof ik!
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Wordt nochtans vaker gedaan hoor,of gaat het om het woordje "darm" zelf? :D
    Tjah,Belgie vs Nederland zeker :D
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De mod ken ik inderdaad, maar van brandstofdarm had ik nog nooit gehoord :)
    In Nederland noemen we dat brandstofslang, dat klinkt toch wat anders ;)
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Per ongeluk de "plat Antwerps" modus laten aanstaan, moet ik dikwijls op letten als ik hier wat schrijf :p
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Haha, we begrijpen het nog, dus het werkt prima :)
     
  9. rbfoto

    rbfoto

    Lid geworden:
    22 mrt 2015
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Harderwijk
    Dag mensen,

    Even een dood topic omhoog trappen.

    Mijn zoontje heeft een probleempje. Met 3s erin ratelt hij, ik weet dat ik dat in het diff moet zoeken, maar nu stuit ik op het volgende.
    Ik heb met shims geprobeerd het op te lossen, maar er zat al een rubber ringetje in. Na het monteren zat hij prima, maar na 50 meter rijden, ratelt hij weer als vanouds. Ook met 4 shims ertussen werkt 't niet. Helpt 't als ik een nieuw bulkhead installeer en de Ring gear differential - pinion gear differential - TRX7079 vervang? Zou ie dan weer lekker strak zitten?
     
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ja ringgear moet vervangen worden. Shimmen helpt niet meer. Ik zou het wel doen voordat je de nieuwe weer erin doet. Dan blijft hij het langer vol houden
     
  11. rbfoto

    rbfoto

    Lid geworden:
    22 mrt 2015
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Harderwijk
    Dank u.
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou voor de zekerheid ook een nieuwe bulkhead mee bestellen, zeker als het oude type nog in de auto zit!
     
  13. Willianv

    Willianv

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    omg. Eindhoven
    Ik heb sinds enkele maanden een e-revo en ben sindsdien ook dit forum aan het leegslurpen.

    Nu heb ik een probleem met de auto waar de zoekfunctie op het forum me niet bij heeft kunnen helpen.
    Ik heb onlangs de bulkhead achter moeten vervangen vanwege een breuk, tegelijkertijd heb ik het achter diff ook vervangen. (nieuw Traxxas Ring gear differential - pinion gear differential - TRX7079) geplaatst.
    I
    k heb bij de RC zaak een tube siliconen vet meegekregen om eea in te vetten. Nu heb ik de tandwielen van het achterdiff wat ingevet en wat extra vet in de bulkhead gedaan.

    Echter maakt de auto nu tijdens het rijden een ratelend geluid. Wat zou dit kunnen zijn?
    Te weinig vet gebruikt? Had ik de aandrijfstang die naar het midden van de auto gaat ook moeten invetten? Of heb ik iets anders fout gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2016
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    De tandwielen haken niet goed genoeg contact. Wat shims op de as van het diff zal helpen
     
  15. verbeke

    verbeke

    Lid geworden:
    23 feb 2008
    Berichten:
    67
    Locatie:
    ingelmunster,belgie
    heren (en dames?)

    Ik heb deze namiddag een E-revo 1/16 gekocht voor een prikje. ik ga deze helemaal herbouwen en de nodige onderdelen vervangen. hierbij had ik graag jullie raad!

    met volgende dingen twijfel ik:
    - Welke dikte olie kan ik best ik de diffs en schokdempers doen?
    - Er zit wat speling op de "pivot balls", ik ga dus de hub carriers (?) vervangen. Ik heb gelezen dat de standaard soms de wensen over laten, door wat vervang ik deze best?
     
  16. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Hoi allemaal, ook ik heb afgelopen weekend een nieuwe E-Revo 1/16 VXL gekocht. Deze zit nog geheel nieuw in de doos en is er ook nog niet uit geweest. Ik wil eerst kijken welke upgrades ik moet aanschaffen, en goed is om te weten van het model. Ik ga deze Revo rijden met 2s lipo's en grotendeels stock.

    Ik lees wel dat er verschillen zijn in oude uitvoeringen en de nieuwe uitvoering. Waar kan ik deze als eerste aan herkennen? Ik heb in ieder geval de laatste uitvoering. Herkenbaar (denk ik) aan de nieuwe bijgeleverde 2.4Ghz zender.

    Als eerste wil ik wel de armen voor en achter vervangen voor de RPM's. Dit lees ik nl zo veel terug, dus die moeten maar. Maar ik zag ook de Proline Trencher M2 2.2 wielen, voor op de 1/16 Revo... deze zijn wel wat groter dan de standaard willen om precies te zijn 9mm. En zo vet om te zien! Moet ik dan direct aan een andere pinion denken als ik deze wielen koop?

    De axle carriers van RPM zijn deze ook aan te raden als ik de armen van RPM hierbij aanschaf? De stock shockdempers van de nieuwe uitvoering zijn deze een beetje goed?

    De shims waar iedereen het over heeft geldt dat ook voor de nieuwe uitvoering?

    -------EDIT-------

    Ik heb net een set Pro-Line 2.2 Trenchers gekocht voor de Revo. Nu kom ik er net achter dat ik ook gelijk voor andere vertanding had moeten kiezen omdat mijn omtrek groter is dan stock. Wat is raadzaam 25/50 0f 19/55?
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2017
  17. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Om de verandering van omtrek van je wielen aan te passen in je vertanding is een kwestie van rekenen. Met 25/50 kom je aardig in de buurt. Wat veel belangrijker is, is of je rijstijl bij de vertanding past. Houd temperatuur van motor en controller goed in de gaten. Die bepalen of je de juiste vertanding hebt gekozen.

    RPM axle carriers zijn wat mij betreft een no go voor de Revo. Ik heb te vaak gezien dat de pivot balls eruit komen. Als je een upgrade hiervoor wil, zou ik voor aluminium gaan. Ik maak al lange tijd gebruik van GPM carriers.

    Als je slipper clutch niet te strak staat en je geen vol gas landingen maakt, kunnen je diffs het redelijk lang uithouden zonder shims. Als je ze snel stript, zou ik het zeker doen.

    Ik heb vanwege lekkage de standaard shocks al snel vervanger door de GTR versie.
     
  18. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Bedankt goed bericht. Mijn rijstijl is een beetje variërend, de ene keer gewoon heen en weer op asfalt en de andere keer neem ik m mee op vakantie en daar hebben we meestal heuvels ect. Ik doe niet echt aan long runs. Het is vaak een paar meter dan weer de bocht om, kleine sprong weg rijden en weer terug. Ik heb een hekel aan wheelies bijv.

    Een 24T pinion bestaat deze voor de Revo 1/16?

    Wat bedoel je precies met 'als je ze snel stript'?

    En kan je mij een link geven van de shocks die jij hebt? thx
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2017
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Een 24T 48P pinion wordt door vele fabrikanten gemaakt.

    Met snel strippen bedoel ik dat je snel de tandjes van de ring gear van de diff beschadigd (ook wel strippen van diffs genoemd).

    De GTR shocks zijn van Traxxas zelf: 7061X
     
  20. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden

Deel Deze Pagina