Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Jammer dat de foto's de max grote overschrijden, dat is namelijk 640x480, en alles boven de 800x600 verwijder ik.

Vroegah, deed ik nog wel eens een pb, maar dat werkt niet meer, helaas.....

Emil (mod)
Excuses,niet bij stil gestaan..
heb de foto`s van het goede formaat voorzien en opnieuw geplaatst.

Yep 1x 2s met "speed" pinion.
50.3 km/h met de gps.

Nou dan zal ik ook die speedpinion er maar opzetten. Ik had het eigenlijk gisteren moeten doen. Toen had ik hem toch open liggen om de ontvanger van de dx3s te installeren. *zucht*

Ik wil nog een setje disc velgen waarop ik de achterbanden kan monteren van een 1/10 buggy.
Weet iemand hier welke velgen daar geschikt voor zijn ?
Ik had al iets gelezen over Hpi Prama velgen maar wellicht zijn er meerdere..
Ik heb net een setje discvelgen gekocht van een Ofna 1/12 mini truggy.
Moet direct te monteren zijn en er passen gewoon achterbanden op van een 1/10 buggy.
Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben..

Beetje ge-edit, en wat verwijderd....
Ik vindt het ook jammer da tik zo rigelreus te werk moet, maar het heeft in het verleden nooit gewerkt om netjes een pb te sturen, maar goed....

Ontopic:
Zeker strakke velgen van die hpi! rs4mt
Ook mooi dat het zo goed past.

hallo ik ben nieuw op dit forum :bye:. Ik wil graag een mini Revo kopen maar ik heb er nog niet zoveel verstand van. Ik heb een paar vragen en sorry als die heel vaak gesteld zijn. Hoelang kun je rijden met de accu die standaard in de auto zit? En is aan te raden om er een extra accu bij te kopen zodat ie 80 km/h kan? Volgens mij is het dan moeilijk om hem onder controle te houden als ie zo hard gaat, ofniet?

Hoi,de rijdtijd hangt een beetje af van je rijstijl.
Met speed runs zal hij korter zijn als met een beetje bashen.
Denk zon 10 minuutjes ofzo.
Ik raad je wel aan om er een extra accu bij te nemen met de serie connector,dan loopt ie toch een stuk beter,en je kan hem best goed onder controle houden dan nog hoor:)
Vind hem met 1 nihm accu te slap:p

s3 the bom

dat bedoel ik ook flips en de rest echt snel
controle iets minder maar ik zeg de bom
wil nou nog met 2xs2 14.4 proberen

Weer wat gehobby`d :-)
Wielen en banden heb ik genoeg in 2.2,helaas zijn de meeste banden van mij voor crawlers en 1/10 trucks en daardoor te groot.
Ik heb nu even een setje beadlocks gemonteerd met proline Slingshots,volgens mij kan dit ook nog net.
Ik kan nu ook eens lekker in de duinen rijden hier,ben benieuwd.
Graag jullie mening of ze misschien toch niet iets te groot zijn.

Prolineslingshots2.jpg

Prolineslingshots.jpg

Hoi,de rijdtijd hangt een beetje af van je rijstijl.
Met speed runs zal hij korter zijn als met een beetje bashen.
Denk zon 10 minuutjes ofzo.
Ik raad je wel aan om er een extra accu bij te nemen met de serie connector,dan loopt ie toch een stuk beter,en je kan hem best goed onder controle houden dan nog hoor:)
Vind hem met 1 nihm accu te slap:p
Hoi Henk,

Vergeet je me niet ??

Gr,
Richard

Weer wat gehobby`d :-)
Wielen en banden heb ik genoeg in 2.2,helaas zijn de meeste banden van mij voor crawlers en 1/10 trucks en daardoor te groot.
Ik heb nu even een setje beadlocks gemonteerd met proline Slingshots,volgens mij kan dit ook nog net.
Ik kan nu ook eens lekker in de duinen rijden hier,ben benieuwd.
Graag jullie mening of ze misschien toch niet iets te groot zijn.

Banden van op mijn firestorm passen er uiteidelijk ook op maar zou toch liever iets op maat hebben voor de revo.
Vind die velgen op laatste foto wel heel mooi

DSC03271.jpg

;)

gelukkig zijn de meningen verdeelt hierover,heb met enkel en dubbel powerpack gereden zowel serie als parallel.

in serie: aardig top,maar naar mijn idee geen 80 km/h eerder net 60 km/h,nadeel rijtijd van zo'n krap 8 minuten
in parallel: aardig top,rond de 40 km/h,langere rijtijd,circa 22 min.

dan lipo's,

enkele 2S lipo, ook aardig top(kijk bij Emiel) rond de 50km/h,rijtijd ook zo'n krappe 15 min(2S 1800Mah).
Lipo's in parallel:top blijft hetzelfde ,rijtijd naar circa 40 min.

;)

@neogee: let wel ,dat de grotere banden meer de motor zal belasten,zeker op de lage snelheid,zal dus sneller de esc in de thermische beveiliging krijgen.

@jeroen:

ga eerst eens rijden met de bijgeleverde powerpack, je kan dan altijd
overstappen naar 2S lipo's voor meer snelheid en langere rijtijd, de prijs van de 2S lipo is goedkoper dan een orgineel powerpack;);)Ook kan je altijd de spur en pinion zodanig aanpassen voor meer snelheid.

Laatst bewerkt:
@neogee: let wel ,dat de grotere banden meer de motor zal belasten,zeker op de lage snelheid,zal dus sneller de esc in de thermische beveiliging krijgen.

Zal ook niet met deze banden gaan rijden.Zou wel deze stijl banden willen op maat voor revo maar vind niks voorloopig.

Die body met lichten ziet er wel mooi uit,maar eerst eens clear body kopen en zelf eens experimenteren:D

Sorry hoor maar daar ben ik weer :rolleyes:
Ik blijf bezig met die wielen maar nu heb ik een setje gevonden :p
Practisch dezelfde wielomtrek (incl.band) als de originele en het ziet er best leuk uit op deze auto,wel een beetje bling maar ja...
Er zullen er op dit forum denk ik niet echt veel zijn die hetzelfde setje hebben liggen want ze zijn best schaars.
Ze zaten origineel op een andere auto van me die nu met ander schoeisel door het leven moet gaan..

DSC05545640x480.jpg

DSC05546640x480.jpg

@ Richard, erg mooie velgen/banden. Hoe is de grip op de straat, en ze zullen wel niet erg baloonen is het wel?

EDIT: Zie dat er ook nog offset op zit, helemaal ideaal!

Nog even over de enkel lipo ipv 2 lipo's voor 40 minuten rijtijd.
Het is niet zozeer de rijtijd, maar meer de balans en het lagere gewicht, dat ik voor 1 enkele lipo ga.

De balans is echt super met 1 lipo,(sprongen, en wheelies) en het gewicht is ook nog eens 100 gram lichter. Lijkt weinig, is wel 10% ongeveer. Hierdoor blijven de motor en regelaar ook een stukje koeler!!!!

Mijn tip, probeer eens met 1 lipo (monteer die aan de andere kant van de esc), en kijk hoe dat bevalt. Rijtijd met 1 enkel 2200mah is dik 20 minuten, met de "speed" pionion. Topsnelheid zit op 50,3 (gps gemeten).

Daarnaast ben ik wel even toe aan pauze na 20 minuten racen, en als je je body vast hebt met klittenband (tip is door mij ergens gegeven), is je accu heel snel gewisseld.

Back