Traxxas 1/16 e-revo Topic!

300 euro voor en mini slash.. hmmmm ik vind het een hoop geld
voor dat zelfde geld rijd je een "grote" slash brushless. alleen geen 4wd.
300 euro voor de mini revo , tja, voor de "grote" revo betaal je veel meer als 300.
dus qua auto voor je geld, zou het de 1/16 revo worden

300 euro voor de mini revo , tja, voor de "grote" revo betaal je veel meer als 300.

Ik vind 300 euro ook érg veel voor zo'n ding. De VXL set zal wel tamelijk waardeloos zijn, dus dan moet de auto erg degelijk zijn. Maar dan nog is het té veel geld IMO...

gedeeltelijk mee eens, alleen niet qwa uitvoering(model) tussen de slash en de revo...

Ik vind 300 euro ook érg veel voor zo'n ding. De VXL set zal wel tamelijk waardeloos zijn, dus dan moet de auto erg degelijk zijn. Maar dan nog is het té veel geld IMO...

ik weet niet of de VXL een waardeloos setje is, het zal best prima rijden.
Ik wil niet tegen het zere been schoppen van VXL rijders , maar ik volgens mij kun je er zo weinig aan afstellen, qua punch, drag brake force e.d. lipo cutoff, je kunt er bijna niets aan afstellen. dat had zeker wel gemogen voor een VXL setje

Dat de vxl waardeloos zal zijn valt denk ik wel mee .... Heb zo'n vermoeden dat er onder het Traxxas buitenkantje gewoon een CC binnenwerkje zit ;)

En CC staat nou niet bepaald als slecht te boek......

Dat de vxl waardeloos zal zijn valt denk ik wel mee .... Heb zo'n vermoeden dat er onder het Traxxas buitenkantje gewoon een CC binnenwerkje zit ;)

En CC staat nou niet bepaald als slecht te boek......

Wat bedoel je met CC binnenwerkje? De VXL is gemaakt in Taiwan, de producten van CC komen uit China en zijn ontworpen in de VS. Dus hier zie ik géén overeenkomst. Ook heb je bij CC spul véél meer afstelmogelijkheden dan bij de VXL, waarbij je zo goed als niks kan afstellen.

Er bestaat ook nog zoiets als oem producten ;)

De MMM is niet voor niks op de ERBI beland ....

Mijn vermoeden is dat er gewoon een CC Micro Pro of Sidewinder in een Traxxas behuizing is gestopt , waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden als dat allang is gedaan :?: ;)

Rebranding van spullen is niks nieuws in de modelbouw....

Als ik wordt verleid door de 1/16 scale side, wordt het toch echt een revo 1/16 :D

Eerst even bijkomen van de andere kosten ;)

Er bestaat ook nog zoiets als oem producten ;)

De MMM is niet voor niks op de ERBI beland ....

Mijn vermoeden is dat er gewoon een CC Micro Pro of Sidewinder in een Traxxas behuizing is gestopt , waarom zelf het wiel opnieuw uitvinden als dat allang is gedaan :?: ;)

Rebranding van spullen is niks nieuws in de modelbouw....

oem? Wat is dat? :oops:

Zelf heb ik een Mamba Micro Pro regelaar. Ik kan de VXL niet van binnen zien, maar ik kan wel aan de behuizing zien dat de printplaat een andere vorm heeft en dat de capacitor op een totaal andere plek zit dan bij de MMP.

En dan nog het verhaaltje over de instellingen via de pc; hoezo zouden ze die weglaten? Nu heeft de VXL namelijk héél weinig instelmogelijkheden. Té weinig volgens velen, waar oa. mij.

EDIT: Ik heb nog eens nagekeken, maar de VXL kan tot 52A continu aan terwijl de MMP maar tot 35A continu aankan. Dit zijn toch wel erg veel verschillen...

Om een idee te krijgen m.b.t. OEM moet je maar eens de Speedpassion Silver Arrow 1/8 regelaar en de Hobbywing EZrun 150A regelaar goed bekijken ;)

Het weglaten van de pc verbinding heeft denk ik te maken met de kosten laag houden en het idiotproof maken ;)

Om een idee te krijgen m.b.t. OEM moet je maar eens de Speedpassion Silver Arrow 1/8 regelaar en de Hobbywing EZrun 150A regelaar goed bekijken ;)

Het weglaten van de pc verbinding heeft denk ik te maken met de kosten laag houden en het idiotproof maken ;)

Ok, bij die 2 kan ik me wel nog wat voorstellen, maar bij deze 2 echt niet. Ze lijken totaal niet op elkaar. Samengevat:

- VXL kan tot 52A continu aan MMP 35A Continu
- VXL gemaakt in Taiwan MMP in China
- VXL met knopje MMP met pc instelbaar
- VXL heeft zijn capacitor op een heel andere plaats zitten dan de MMP. En printplaat heeft andere vorm

Ik kan hier dus uit constateren dat dit 2 héél verschillende regelaars zijn...

ik heb modelsport.co.uk gemaild en ze zijden dat de de modellen ergens in juli verwachten, maar das niet zeker.

ik heb besloten om toch voor een mini tegaan ipv. de grote e-revo.
die mini is gewoon leuker voor in de tuin enzo :)

Back