Traxxas 1/16 e-revo Topic!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
dan moet je de krimpkous van de Lipo's ook meteen weg knippen. bovendien is aan cellen solderen altijd net iets lastiger (vind ik zelf. )

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ja is op zich wel te doen, krimpkous is wel te koop, maar tja geeft weer onnodig risico....

Nee ik mod mijn deurtjes wel....

Is het geen optie er dunnere kabels aan te solderen?
De meeste mensen moeten er toch nog stekkers aan solderen, dus waarom niet in 1 weg de kabels vervangen?

De mod van de deurtjes duurt ongeveer 2 minuten. De deurtjes kun je los kopen en waarom zou je het niet doen?

Ik snap iets niet..
Ik rij met 3s lipo en soms met de nihm batterijen in series.
In het boekje staat dat je voor de 50mph de included 23t pinion erin moet doen.
Ook had ik ergens gelezen als je dat niet doet kun je je esc fryen.
Maar ik snap niet waarom ze dit de high speed pinion noemen,want met de 28t pinion die er al in zit moet ie toch harder gaan op top?

Ook die kabels van de Tenergy lijken me veel te dik. Kijk maar eens goed bij de connector, deze zijn echt een stuk dikker dan die van de standaard pack.

Ik denk niet dat je een lipo gaat vinden, zeker als je 15C of hoger wilt met kabels die dun genoeg zijn voor door het standaard gaatje.

Zet je eroverheen zou ik zeggen, accuklepje aanpassen is toch echt geen grote aanpassing. Ik heb zelf er simpelweg zo'n 5mm afgehaald, kabels komen nu vrij uit de accubay. Chassis is onbeschadigd en als je dat al een probleem zou vinden, koop je toch voor een paar euro nieuwe klepjes ?

Ik snap iets niet..
Ik rij met 3s lipo en soms met de nihm batterijen in series.
In het boekje staat dat je voor de 50mph de included 23t pinion erin moet doen.
Ook had ik ergens gelezen als je dat niet doet kun je je esc fryen.
Maar ik snap niet waarom ze dit de high speed pinion noemen,want met de 28t pinion die er al in zit moet ie toch harder gaan op top?

klopt in theorie ,door de grote pinion trekt de motor meer stroom .
en komt met veel cellen niet meer lekker op toeren .
en de esc schiet als het goed is in de beveiliging.of gaat stuk.
ook de motor kan veel sneller te heet worden.

dit in het kort .
groeten wiebe.

Ik denk dat ik toch de speed-pinion motor moet monteren,de motor is tijdens het rijden echt enorm heet. (Als de ESC warm is,de lipo's koel en de motor heet,moet ik een kleinere pinion of grotere spur plaatsen,klopt dat ?)
De motor werd zo heet dat de krimpkous rond de bullet connectors wegsmolt,toen begon de ESC raar te doen omdat de 3 draden met elkaar verbonden waren (ze zaten tegen de motor aan,krimpkous rond de connectors smelt weg en zo kwamen de 3 connectors allemaal zonder krimpkous tegen de motor aan):(

Laatst bewerkt:
Zag net dat ze bij Towerhobbies.com de brushed versie aanbieden voor 209 dollar dat is 70 dollar minder dan de brushless versie, 50 euro. Vraag me af of hier een markt voor is. Behalve dan van vaders die hun speeltje is afgenomen door hun zoontje van 3 jaar en 4 maanden. (De brushed versie zou dan voor het zoontje worden :mrgreen:)

Misschien leuk voor mensen die thuis nog een motortje en esc hebben liggen of graag toch zelf willen kiezen voor een combo. Natuurlijk komt hier ook nog het door jou reeds aangehaalde punt bij. Nja stel dat je nog $30 krijgt voor de motor / esc dan heb je een verschil van $100, geen idee of je hier wat moois voor kunt kopen ...

ps. Ik ga er wel even vanuit dat de wagens verder indentiek zijn kwa gebruikte materialen e.d.

E-Revo 1/10 Brushed = $209
Shipping = $55
Korting = $45
SS korting = $10
Totaal = $209 shipping
Verkoop motor / esc = $30
Totaal = $179

$279 - $179 = $100 voor motor + esc

Laatst bewerkt:
Druk je meteen een EZ run setje der in.. Voor het verschil in prijs...
Zeker nu er een een 550 motor adapterplaat is voor dit krengetje!

Rem je meteen een stuk beter!, vraag me enkel af of de diffs en de aandrijflijn dit leuk vinden, maar goed daar gaat het nu niet om!

Ik heb een nieuwe 1/16 e-revo, na 3 originele accu's te hebben gereden zijn de 2 conische tandwielen van het achter diff versleten. Het gaat om de volgende tandwielen,
het grote tandwiel aan de buitenkant van het diff en de kleine van de middenste aandrijfas die die grote aandrijft. Het is een garantie geval maar ik wil weten of er meer zijn geweest met dit probleem, of heb ik gewoon pech.

Ik heb nog niets open gemaakt maar ik denk dat ik het zelfde probleem heb.

Meer mensen? kan je die tandwielen los bestellen moet daar dan ook silicone in? nog nooit gedaan sorry

Groet Ronald

Nee, diffs van Traxxas zijn 'droog' het kunstof is 'zelfsmerend'.

Heb mijne ook bekeken, maar ik zie nauwelijks slijtage. Denk dat er een run of 20 mee gedaan zijn nu. (2x 2s parallel, eerste 15 runs met grote pinion, nu met 'speed' pinion)

dacht dat ik eerder had gezien dat iemand de diff's had uit "gesimmed"om zodoende de speling weg te halen , heb de mijne ook net binnen en twijfel nog of ik eerst de auto controleer op de evt.speling ,voordat ik de twee powerpacks in serie ga gebruiken ......

:cool:

ik heb er nog geen problemen mee gehad en heb al een paar 3s lipo's erin geknald.
en ook met een dubbele pack in serie heb ik geen probleem.
grtz jeffrey

Back