Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Haha, heb vanmiddag ff gereden in de sneeuw! Datz pas leuk! :P, hij was wel helemaal nat maar was echt leuk om te driften ermee, hij houd zich nog best goed op de weg met ze 4 wiel aandrijving. Net een echte 4 wielaandrijving auto:P

dank je:p

------------------

Iemand ervaring met de axle carriers van rpm? Zijn ze echt veel beter dan de originele? Ben opzich wel bereid er het 4 voudigen voor te betalen maar dan moeten ze ook wel echt beter zijn.

waanzinnig die kleine Grave Digger .
Wat meen je als je hem upgrade naar 4wd en brushless ...

zou echt wat geweldigs voor erbij zijn.

groot onderhoud

Vorige week heb ik een paar keer met de merv in de sneeuw gereden. Na deze ritjes leek het me een goed idee, om de auto helemaal uit elkaar te halen. Alles weer goed schoon maken en opnieuw invetten. Bij de bulkhead voor de achteraandrijving, kwam ik erachter dat 1 lagertje erg kraakt. Net of er vuil in zit. Vraag mij alleen af hoe er uberhaupt vuil in dit lager kan komen. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Roest, kapot kogeltje of toch vuil tussen de lagerdelen?

Kan zijn dat het lagertje vuil is. Als de lagers 'gesealed' zijn kun je ze schoonmaken mits er niet te veel speling in de lager zit, anders ben je toe aan een nieuwe. Hoe maak je de lagers schoon:
-Haal aan beide kanten de seals eraf (scherp puntje van een mesje, kijk uit dat je niet je seal kapot maakt).
-Doe in een kopje wat benzine/terpetine
-Schud de lager goed in het kopje en borstel voorzichtig over de lager. Voel tussentijds of de lager soepel loopt.
-Als de lager soepel loopt, droog je de lagers wat af en laat het een uurtje op een doekje liggen
-Eventueel doe je wd-40 op je lager(tegen roest) en veeg je dit er weer goed af met een ander 'schoon' borsteltje.
-Nu doe je een klein beetje (lager)vet/olie in het lagertje(aan beide kanten een beetje)
-Maak de 'seals' schoon met een droog doekje
-Druk de seals (kijk goed hoe de seal om moet) weer in je lager.
En klaar is kees!

Hier nog eventueel een filmpje hoe het in ze werk gaat (wijkt wel iets af van hierboven) [URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor de uitleg:p, ik heb het maar eens gedaan en het hielp inderdaad wel.
Heeft een van jullie de axle carriers van rpm? En zo ja hoe bevallen die?

Kijk hier hebben we wat aan hujjjj:worship::worship:

Kan zijn dat het lagertje vuil is. Als de lagers 'gesealed' zijn kun je ze schoonmaken mits er niet te veel speling in de lager zit, anders ben je toe aan een nieuwe. Hoe maak je de lagers schoon:
-Haal aan beide kanten de seals eraf (scherp puntje van een mesje, kijk uit dat je niet je seal kapot maakt).
-Doe in een kopje wat benzine/terpetine
-Schud de lager goed in het kopje en borstel voorzichtig over de lager. Voel tussentijds of de lager soepel loopt.
-Als de lager soepel loopt, droog je de lagers wat af en laat het een uurtje op een doekje liggen
-Eventueel doe je wd-40 op je lager(tegen roest) en veeg je dit er weer goed af met een ander 'schoon' borsteltje.
-Nu doe je een klein beetje (lager)vet/olie in het lagertje(aan beide kanten een beetje)
-Maak de 'seals' schoon met een droog doekje
-Druk de seals (kijk goed hoe de seal om moet) weer in je lager.
En klaar is kees!

Hier nog eventueel een filmpje hoe het in ze werk gaat (wijkt wel iets af van hierboven) [URL="
[/URL]

Ik ga een stukje rijden op het half gesmolte ijs. Er ligt toch nog zeker 10 cm onder die prut dus daar maak ik mij geen zorgen om. Ik hoor dat mijn lipo is opgeladen dus ik ga.

Ik ga zo, als de regen is overgetrokken weer even, hier nog even een snel gemaakt filmpje van de vorige keer:

jep, toen reed hij nog, ik was vandaag dus weer daar aan het rijden. En nu kan je als je links boven kijkt een bruine heg zien, in die heg reed ik even in nadat ik probeerde mijn auto met een hand te besturen en met 1 hand te filmen. Ik wou er even uit rijden, klonk even raar maar oke ik reed er uit. Wat bleek, lag er uitgerekend daar een opengescheurd blikje. Daar ging mijn linkervoorband aan kapot,er zit een Y vormige scheur in:sad:. schuim er deels uit en in stukken gescheurt. Einde voorband, ik ga dus maar een nieuw setje wielen kopen maar zijn er nog banden die jullie adviseren, of word ik dan weer door gewezen naar de zoekfunctie? In ieder geval bedankt voor de moeite:).

jep, toen reed hij nog, ik was vandaag dus weer daar aan het rijden. En nu kan je als je links boven kijkt een bruine heg zien, in die heg reed ik even in nadat ik probeerde mijn auto met een hand te besturen en met 1 hand te filmen. Ik wou er even uit rijden, klonk even raar maar oke ik reed er uit. Wat bleek, lag er uitgerekend daar een opengescheurd blikje. Daar ging mijn linkervoorband aan kapot,er zit een Y vormige scheur in:sad:. schuim er deels uit en in stukken gescheurt. Einde voorband, ik ga dus maar een nieuw setje wielen kopen maar zijn er nog banden die jullie adviseren, of word ik dan weer door gewezen naar de zoekfunctie? In ieder geval bedankt voor de moeite:).

Proline wiele doen het goed.
Heb zelf ansmann wielen gehad met offset.

Back