Traxxas 1/16 Slash Topic

Als je 2 setjes heb gekocht en je hebt idd de revo veertjes wil ik ze wel overnemen tegne een leuk bedrag... (pm me maar) voor verdere afhandelng...
 
haha, cool, heb net mijn twee stock powercells leeggereden, gaaaap.

De progressieve veren van HotRacing die ik binnenkreeg waren te stijf voor de slash. Eerste veerweg stukje niet maar daarna wel. Heb de meest zachte van het setje geprobeerd en bij elk hobbeltje gooit 'ie zijn kont omhoog en maakt ie een voorwaartse salto, volgens mij heb ik de revo set ipv de slash set.

Echter, TNT bracht me net een mooi 2e hands setje GTR met single black veren en die lijken het erg goed te doen. Heb nog niet op het circuit gereden.

De twee powerpacks in parallel doen niet onder voor de lipo's vindt ik, de top is iets minder maar de rijtijd weer wat langer, de progressieve veren voor de slash zijn idd "te hard"beter om de standaard zwart te nemen(1,15 rate)of de standaard veren iets uit rekken(mijn voorkeur);)
 
De twee powerpacks in parallel doen niet onder voor de lipo's vindt ik, de top is iets minder maar de rijtijd weer wat langer;)

HA Q,

je vergelijkt de parallele powerpacks met 1 zippy 2200, toch?

BTW Kan je de zippys parallel rijden? Werkt de Voltage protection dan ook nog goed?

Ik zie overigens bij PK-racing ook spulletjes om lipos parallel te laden, lijkt me wel wat als je ze ook parallel kunt rijden.

Zit trouwens ook een groter broertje te overwegen, ze zijn overal te koop.:mrgreen:
 
HA Q,

je vergelijkt de parallele powerpacks met 1 zippy 2200, toch?

BTW Kan je de zippys parallel rijden? Werkt de Voltage protection dan ook nog goed?

Ik zie overigens bij PK-racing ook spulletjes om lipos parallel te laden, lijkt me wel wat als je ze ook parallel kunt rijden.

Jep je kan met de zippy's ook parallel rijden, maar let op , als je dat gaat doen moet je ze ook parallel laden, nu is daar een hele discussie over , hoe en wat , ik laadt ze parallel en balanceer ze ook parallel , dit om de cellen gelijk te houden, enkel laden en parallel gebruiken gaat wel , maar je zal dit merken in afname capaciteit.Ik dit doe ik ook met de standaard powerpacks.
Zit trouwens ook een groter broertje te overwegen, ze zijn overal te koop.:mrgreen:
hahaha leuk ik ben juist eerst de 1/10 slash naar de 1/16 gegaan, maar beleef daar zoveel lol aan, dat de 1/10 is weggegaan en er een 1/16 e-revo is voor terug gekomen, heerlijk dat driften met die kleine rakkers.....
 
Gaat de capaciteit bij parallel Lipo omlaag? Oei, dan toch beter los rijden en wisselen.

Hoe laadt jij ze parallel? Met zo'n speciale gekochtte verbinding met balanceerkabel of heb je zelf iets gefabriceerd?
Mijn lader kan 6 cellen aan.
 
Gaat de capaciteit bij parallel Lipo omlaag? Oei, dan toch beter los rijden en wisselen.

Hoe laadt jij ze parallel? Met zo'n speciale gekochtte verbinding met balanceerkabel of heb je zelf iets gefabriceerd?
Mijn lader kan 6 cellen aan.

Gewoon zelf een parallel kabel gemaakt van Dean's en het balanceren doe ik eentje in de 2s aansluiting en eentje in de 3s aansluiting,wel de ground aan beide kanten gelijk houden.

maar geloof me ,enkel rijden is beter voor de gewichtsverdeling en je rijdt ruim 18 min erop, lipootje wisselen is in 20 sec gebeurd, kan je ff peukie roken of drinken:-D;)ff de vingers rust geven;)
 
Gewoon zelf een parallel kabel gemaakt van Dean's en het balanceren doe ik eentje in de 2s aansluiting en eentje in de 3s aansluiting,wel de ground aan beide kanten gelijk houden.

maar geloof me ,enkel rijden is beter voor de gewichtsverdeling en je rijdt ruim 18 min erop, lipootje wisselen is in 20 sec gebeurd, kan je ff peukie roken of drinken:-D;)ff de vingers rust geven;)

Oke, thx, haha, peukie roken, enkele Lipo rijden dus, dat klinkt wel goed.:mrgreen:

Net weer even wat speed runs gedaan op de straat. Even een gestorven accupakje opnieuw leven in geblazen (twee cellen vervangen) en die doet het weer prima.

Enige is dat de Slash nu niet recht te houden is. Sturen is bijna onmogelijk op topsnelheid zonder om te rollen.

Hij staat lekker laag ingesteld voor op straat. Heb zover als ik kan toe-in ingesteld met de stock balls. Achter iets meer.

Heeft iemand ideen hoe ik m wat minder stuurgevoelig maak. Hij moet rechtuit gaan en niet zo heftig reageren op een beetje stuur.
 
Laatst bewerkt:
weet niet welker zender je hebt, maar bij de DX3S kan je dat instellen:

exponentieel heet dat.;)

thx, een goede instelbare zender scheelt natuurlijk ook. Ik heb de stock TQ. Dus nog even verder sparen. Heb trouwens net een 1/10 slash opgehaald:cool::mrgreen:

vanochtend wat speed runs gedaan met de powerpacks in serie en een iets andere veerafstelling en jawel het gaat al beter. Ik heb met de veren de auto voor wat lager gezet en achter wat hoger, maar het geheel lekker laag. Hiermee meer druk op de voorwielen en dus meer stuur, dit is tegen het gevoel in, maar hiermee reageert ie nu wat bestendiger/controleerbaarder.
 
nieuw jasje voor mijn slash 1/16

DSC08123.jpg
 
Ben benieuwd, binnenkort een middendiff en Pro-Line Slash Switch 2.2 M2 banden met RPM velgen, eens kijken hoe dan het rijgedrag wordt:rolleyes::cool:

deze dus:

lproc1077.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Vandaag heeft m'n slash vliegles gehad, ik reed op top speed(2 accu's in serie)en ineens steeg ie op tot een meter of 2 wel zonde van de nieuwe body (heb hem pas een week) mrja eens moet het de eerste keer zijn!

gr bryan
 
Back
Top