Traxxas 1/16 Slash Topic

Kijk dat zijn leuke dingen, hoe is de wegligging nu? Beter dan met de standaard banden?

Ik twijfel nu of de revo draagarmen nog nodig zijn, en het geheel wel mooier maken dan zo....

Kijk dat zijn leuke dingen, hoe is de wegligging nu? Beter dan met de standaard banden?

Ik twijfel nu of de revo draagarmen nog nodig zijn, en het geheel wel mooier maken dan zo....

Hmm, het "rol"gehalte is wel aanwezig ,mede doordat de korte wielbasis en de hoge banden, een beetje spelen met de veerspanning van de schokbrekers gaf al een beter rij gedrag, bij scherp insturen van een bocht , rolt hij gemakkelijk , dus minder scherp sturen , dit was trouwens op een harde ondergrond.Of het beter is dan de standaard banden? Jawel blijft alleen het "spelen"met de afstelling van de auto .Ik geeft zelf de voorkeur aan de x-ray banden , die zijn iets kleiner in diameter en geven een goed rijgedrag op zowel zand als hard .

Maar van de week eens verder kijken met de afstelling en de e-revo bandjes, nu is :onweer::onweer: weer.
:cool:

wat een gaaf wagentje ;-)
ik heb vanavond laat nog ff 2 packs leeg gereden
op de verlichte parkeerplaats van de gamma, lekker rustig, t was na 22.00
de enigste auto die langskwam was regiocontrol... ff kijken "wat doet U hier meneer? "

maar ik denk dat ik de "serie" kabel maar ff terug in de kast leg. WoW wat gaat dat hard
op 14.4V.
jammer dat `t voor m`n foto camera wel te donker was

driften door de bocht, en dan op `t rechte stuk een wheelie.. beetje afremmen voor de bocht en dan weer vol er tegen aan

gewoon verslavend die mini slash.

IMAG2243.jpg

:D:D

Slash op onroad circuit, verlagen, welke dempers?

Donderdag rijden op een indoor circuit (geen offroad circuit).

Straffere veren e.d. heb ik maar hij moet omlaag, net boven de grond. Slappe veren op de standaard shoks met dikke olie zou kunnen maar liever heb ik kortere dempers. Bijvoorbeeld de tamiya m-03 dempers, dat zijn de kortse dempers die ik kan vinden maar die zijn eigelijk net zolang als de standaard dempers volgens mij.

Hebben jullie nog tips voor dempers/ veer set-up onroad, of weten jullie dempers te noemen van andere merken die passen op de slash?

..dus gewoon een trekbandje langs de achterkap van de schokdemper, over de voorkant van de demper en aan ritsen maar? Ga ik proberen. Ik heb nog zware revo veren, straffe demper/ veer set up, dat gaat wel werken denk ik.

Beste Allemaal,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van de E-Revo VXL en omdat ik de funfactor top vind, heb ik gisteren ook maar de Slash VXL gekocht.

Ik ga dit 'draadje' maar 'ns doornemen, in het merv-topic staan ook al veel bruikbare tips.

Voor de merv heb ik allerlei tuningparts, de Slash hou ik denk ik (voorlopig) standaard. Komt alleen een Futaba Fasst ontvanger in en ga 'm rijden op 3s.

Nog specifieke beginnerstips voor deze auto m.b.t. bijv. rij-eigenschappen?

Groet, Ronald

Lol, lees net het draadje door, zijn gelukkig wat minder pag's dan de merv en ik kwam al snel op je tips...:-)

Heb nu voor 40W en achter 250W. Heb ik in ieder geval een startpunt. Jij had toch ook nog veren te koop voor de Slash? Is dit zinvol? Zo ja, wil ik ze wel overnemen.

Groet, Ronald

Progressieve verenset besteld, met de dikkere olie rijdt de auto al een stuk prettiger!

Groet, Ronald

Lol, lees net het draadje door, zijn gelukkig wat minder pag's dan de merv en ik kwam al snel op je tips...:-)

Heb nu voor 40W en achter 250W. Heb ik in ieder geval een startpunt. Jij had toch ook nog veren te koop voor de Slash? Is dit zinvol? Zo ja, wil ik ze wel overnemen.

Groet, Ronald

ja heb die veren nog zijn wat stugger dan de standaard,of het nu heeft ? geen idee, had kort daarna een setje veren van FS racing voor de Revo gekocht, zijn wat korter dan de slash veren, maar voldoen prima!!

Back