Traxxas 1/16 Slash Topic

tja er ligt hier een verschroeide 2.4Ghz ontvanger op de kast, die doet `t niet meer,...
de zender staat in de kast, te wachten op z`n nieuwe ontvanger

verder heb ik hier nog wel een Spectrum DX-5 staan, maar dat is een "knuppel" zender, deze is voor de crawler ;-) met 4ws !

heb net me orginele slash4x4 ontvanger in de 1:16 gedaan.
is die lelijke antenne ook weer weg.

en in de grote zit nu een spektrum in

en die ouwe zender setjes tja wat moet je daar toch mee:confused:

heb net me orginele slash4x4 ontvanger in de 1:16 gedaan.
is die lelijke antenne ook weer weg.

en in de grote zit nu een spektrum in

en die ouwe zender setjes tja wat moet je daar toch mee:confused:
Verkopen, zet maar op marktplaats of zo.
Weet alleen niet of het gaat lukken, ik heb er ook nog 2, liggen ook ontzettend in de weg.

Gisteren nog ff een stukje gereden, zat ik opeens te denken aan de meegeleverde speed pinion...
Nu vraag ik mij af of mijn 1/16 Slash VXL sneller gaat met de bijgeleverde speed pinion? En ik rijd gewoon op een (NIET in serie geschakelde) Team Orion 1600 mAh, 7,2V

Robert

Even kijken....Waarom heet zo'n ding ook al weer "speedpinion"?

Juist...Om sneller te kunnen gaan... Maar dan wel op redelijk vlak terrein..

Had je ook in je manual kunnen lezen;)

hoi Robert, de meegeleverde "speed" pinion is kleinen dan de standaard gemonteerde pinion.

kleiner motortandwiel = mindersnelheid, maar meer trekkracht, dus een lichtere belasting voor de motor

de speed pinion wordt vooral gebruikt bij 3-cell lipo ( 11.1V), en of de 2*6cell nimh 14.4V
dat ivm de hogere snelheden, mede tegen `t te warm worden v/d motor / regelaar.
dus op 7.2V gaat de slash met de standaard pinion sneller dan met de kleinere "speed"pinion

ik heb pas die revo springs(bruin) erop gezet en ook nog me veren helemaal weer terug gedraaid naar beneden.
want degene die hem voor mij had,had hem veelste stug gemaakt daardoor rolde die ook elke keer op zijn dak,nu ligt die mischien een beetje te laag maar dat kan ik voorzichtig op het juiste niveau te brengen.

hij ligt nu wel als een blok op de weg.

dus op 7.2V gaat de slash met de standaard pinion sneller dan met de kleinere "speed"pinion

Dat is nou net niet mijn ervaring. Volgens mij is een speedpinion juist groter..tenminste...bij mijn 4x4 (13 stock/speedpinion 18 ) In mijn Slash 4x4 (wel een 1:10) maakt de speedpinion de auto merkbaar sneller qua topsnelheid. De auto levert wel iets in qua acceleratie en de motor wordt sneller warm...

Maar wellicht zit dit bij de 1:16 anders:mrgreen:

Laatst bewerkt:
hoi Robert, de meegeleverde "speed" pinion is kleinen dan de standaard gemonteerde pinion.

kleiner motortandwiel = mindersnelheid, maar meer trekkracht, dus een lichtere belasting voor de motor

de speed pinion wordt vooral gebruikt bij 3-cell lipo ( 11.1V), en of de 2*6cell nimh 14.4V
dat ivm de hogere snelheden, mede tegen `t te warm worden v/d motor / regelaar.

Hier heb ik nou iets aan;)
Dit spaart me het uitproberen, dus ik laat gewoon de standaard pinion erin zitten:mrgreen:

Bedankt!

full
full
full
kijk zo ziet de mijne eruit,

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@slashbasher, mooie foto`s. maar een beetje ongelijkmatig versleten die bandjes..
de binnenkant is glad, de rest gaat nog net ;-)
waar rijdt jij `t meest op. asfalt ?
hij staat wel lekker laag bij de grond zo..

@slashbasher, mooie foto`s. maar een beetje ongelijkmatig versleten die bandjes..
de binnenkant is glad, de rest gaat nog net ;-)
waar rijdt jij `t meest op. asfalt ?
hij staat wel lekker laag bij de grond zo..

ja deze bandjes zaten bij de auto toen ik hem 2e hands kocht en zagen er zo al uit.

als ik hem wat hoger zet staan de banden redelijk recht,ik denk dat deze afstelling het wel goed op kort gras of zand doet.
maar zo op straat met die afgesleten banden krijg ik hem op de klinkers bij mij achter ook niet zo gauw om.

Back