Traxxas Connectors

hallo

ik heb net een traxxas bandit alleen moet ik nu alle accu's omsolderen van tamiya stekkers naar traxxas connectors dat hebben we nu wel netjes gedaan alleen werkt het niet zo prettig. als ik de accu naar de regelaar verbind krijgt de regelaar bijna geen stroom. als ik de accu in de regelaar stop gaat dat gouden ding er een stukje uit. heeft niemand hier last van? of heb ik het nou verkeerd gedaan iemand sugesties?

hoop op snelle hulp

Traxxas connectoren zijn een stuk beter dan de tamiyastekkertjes. Vermoedelijk is er iets misgegaan bij het solderen... Heb je alles mooi stil gehouden tot de tin goed gestold is? Hoe ziet de tin eruit, glanzend of dof? Glanzend is goed, als het dof is, mag je je soldeerbout nog eens bovenhalen :wink:

Normaal gezien mag er ook niks van het goudkleurige metaal zichtbaar zijn/worden als je 't spul aansluit.

alleen als ik er heel hard op druk maakt hij contact als het waren duwd de male mijn female goud dingetjes eruit heel raar

Traxxas connectoren zijn een stuk beter dan de tamiyastekkertjes. Vermoedelijk is er iets misgegaan bij het solderen... Heb je alles mooi stil gehouden tot de tin goed gestold is? Hoe ziet de tin eruit, glanzend of dof? Glanzend is goed, als het dof is, mag je je soldeerbout nog eens bovenhalen :wink:

Normaal gezien mag er ook niks van het goudkleurige metaal zichtbaar zijn/worden als je 't spul aansluit.

als het waren duwt de male de female contactjes er een beetje uit en maakt hij geen contact

Goed opletten, dat je aan de goed kant soldeert, en niet voorbij de markering komt. Er is op de site van Traxxas een hele goede instructie video te zien.

Ook is er een verschil in male en female plaatje, gemerkt met een A en B

ik heb het al gehad met die rot connectors van traxxas ik solder er gold stekkertjes aan die werken teminste goed!

Ik gebruik zelf ook de TRX connectors en die werken ook prima hoor ;). Kwestie van goed (leren) solderen, goed materiaal is ook erg belangrijk ben ik zelf achter gekomen.

bij mij is het probleem met die connectors ze zitten er goed in maar als ik alles aankoppel gaat bij de accu de female dus gaat er een stukje uit
en kan de esc de stroom niet pakken
heb wel een mooi soldeerboutje 60wat :) vind ik goed genoeg

Yupz, ook ik gebruik 60watt en dat is inderdaad meer dan voldoende.

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je ze niet goed genoeg hebt doorgeduwt (zie het filmpje @2:35). Dit kan zijn omdat je niet hard genoeg geduwt hebt, maar het kan ook komen voordat je iets over de lijn hebt gesoldeerd. Hierdoor kan de draad niet ver genoeg in de behuizing worden geschoven en zal hij (bij het insteken van de andere connector) terug schieten.

Goudcontacten zijn ook hele goede connectors, als het je daar wel mee lukt dan is het ook goed ;). Let wel op dat het vervangen van connectors op de Esc je garantie beeindigd (mits ik me niet vergis).

Yupz, ook ik gebruik 60watt en dat is inderdaad meer dan voldoende.

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je ze niet goed genoeg hebt doorgeduwt (zie het filmpje @2:35). Dit kan zijn omdat je niet hard genoeg geduwt hebt, maar het kan ook komen voordat je iets over de lijn hebt gesoldeerd. Hierdoor kan de draad niet ver genoeg in de behuizing worden geschoven en zal hij (bij het insteken van de andere connector) terug schieten.

Goudcontacten zijn ook hele goede connectors, als het je daar wel mee lukt dan is het ook goed ;). Let wel op dat het vervangen van connectors op de Esc je garantie beeindigd (mits ik me niet vergis).

hehe daar vergis je je in je mag zelf beslissen welk ding je erop soldeert moest alles zelf solderen van de esc motor accu etc :)

Ahh, ik ging er vanuit dat je een standaard Bandit had gekocht waar dus de TRX connectoren al op de esc zitten :)

hehe daar vergis je je in je mag zelf beslissen welk ding je erop soldeert moest alles zelf solderen van de esc motor accu etc :)

Dit zal per fabrikant verschillen, in het geval van een Ez setje zul je wel moeten solderen, maar kan mij voorstellen dat wanneer je het traxxas stekker systeem vervangt, dit invloed op je garantie zal hebben.

Ik gebruik zelf ook Deans en dat werkt goed. Ze zitten alleen allejezus strak vast. Ik doe elke keer mijn vingers zeer bij het losmaken. Die Traxxas stekkers zijn wat dat betreft prettiger. Ik heb al spijt dat ik de traxxas stekkers heb vervangen door Deans. Alleen zijn Traxxas stekkers weer wat groter. Voor mijn Flux is dat niet erg maar voor mijn mini revo vind ik het wel jammer. Die goudcontcten ken ik niet. Misschien zijn die wel beter.

Precies deans zijn strak, en garanderen zo een GOEDE verbinding, dat hebben de traxxas stekker ook wel, maar die zijn me inderdaad te groot. En mede doordat al mij lipo's met deans komen, heb ik ze vervangen op al me elctronica, helaas vervalt wel je garantie zover ik kon opmaken, uit het boekje van me erevo.

Back