Traxxas e-maxx brushless

Ik heb in mijn e-savage (ongeveer hetzelfde als e-maxx) een gm genius 95 met turborix motor.

Maar eigenlijk is dit gewoon TE snel, ja moet er niet aan denken om volgas te geven zonder zeker te weten dat er de eerstkomende 25 meter geen mogelijke obstakels zijn want die raak je zeker weten .... met een gevoelssnelheid van 250Km/h ;-)

Ik ga nu (of heb nu) de regelaar er ook weer uitgehaald en gewoon terug stock gemaakt (maar er is alweer een andere regelaar onderweg :-P)

Maar het is wel leuk, erg leuk !

Mooisnel zo`n Brushless dus:D!..wat voor tandwielverhouding moet je aanhouden met dat setje dan?,gewoon de orginele verhouding,en hij loopt harder door meer omwentelingen die Brushless maakt??,of heb je ook een grotere tandwiel op de motor zitten?? De Kershaw motors zitten wel grotere tandwielen op,ik denk dat die niet veel meer toeren als orgineel maakt,maar hij heeft veeeel meer power,om die groter tandwielen (26 tands,5mm as) rond te kunnen krijgen..

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
haha dat is me wat

Jaja, het is erg snel.
Ik gebruikte gewoon de originele spur en een 19T pinion dacht ik.
Het is overigens wel aan te raden die tandwieltjes binnenin te vervangen want die krijgen serieus op hun donder ;-)

nou nou het gaat weer lekker.

Vrijdag de nieuwe motoren ed uit amerika, towehobbies, gekregen dus direct twee nieuwe motoren erin gezet. De oude waren echte kapt er zat geen koolborstel meer in haha.

Vandaag even lekker aan het raggen geweest en ineens begint de auto slecht te sturen en naar een kant te trekken. Wat blijkt een van de yokes bij een aandrijfas achter kompleet verrot, schijnbaar komen er nog meer krachten op te staan met een sperrdiff. staat mij auto af te koelen komt er ineens rook uit beide accupacks. Ik snel ontkoppelt en accus in het zand gelegd. Beide accus bij de 7 de cel verbrand van 1 pack is zelfs de aansluiting losgebrand.

Ik heb geen idee hoe dit komt of kan dit is nu in totaal het derde pack waarbij het gebeurd, het zijn packs van modelsport.co.uk 8,4V 4500 mAh met trx stekker. Morgen maar eens mailen hoe het kan dat die dingen on rook op gaan de vorige keer ging een cel midden in zomaar kapot ben dus niet echt te spreken over deze accus. Heb ze ook in de 3000 mAh uitvoering en hier geen last mee alleen zijn duidelijk minder sterk.

Iemand nog een idee waar goede accus in nl te krijgen zijn die wel wat kunnen hebben?

gr

Ik ga toch maar een Novak HV Maxx 6,5t setje kopen :)

Samen met een Spektrum DX-2.0 lijkt me het best een peppie setje (met 5000mah lipo's)

Is het verstandig om direct een andere spur mee te bestellen? Pinions moeten sowieso vernieuwd worden. Wat raden jullie voor vertanding aan?

E-maxx

Besteld bij Meneer Kerskaw zelf ;)..of je moet een paar weken wachten,dan verkoop ik het waarschijnlijk toch weer,om Brushless erin te proppen:p,het setje on 1 motor te monteren heb ik gisteren al binnen gekregen dusss..
(net als vele andere onderdelen,dus als iemand nog wat zoekt voor de E-Maxx voor weinig,misschien heb ik het wel dubbel:D)
Hoelang je rijden kunt weet ik niet,het is altijd te kort,maakt niet uit hoe zware accu je ook hebt..

Hi Mike , mag ik je iets vragen. Gistern tweedehands een e-maxx gekocht met 2 lipo accus. Hen nog weinig kenis van deze hobby maar lijkt mij erg leuk. Daarom even op dit forum gezocht. De verkoper vertelde mij dat als ik een snellere motor zou monteren dat ik dan ook een soort beveleiging erbij kreeg zodat je de lipo accus niet leeg kan rijden ( zodat ze niet ontploffen ) weet jij toevallig welke motor dat is ? Grz Addy

Hi Mike , mag ik je iets vragen. Gistern tweedehands een e-maxx gekocht met 2 lipo accus. Hen nog weinig kenis van deze hobby maar lijkt mij erg leuk. Daarom even op dit forum gezocht. De verkoper vertelde mij dat als ik een snellere motor zou monteren dat ik dan ook een soort beveleiging erbij kreeg zodat je de lipo accus niet leeg kan rijden ( zodat ze niet ontploffen ) weet jij toevallig welke motor dat is ? Grz Addy

Dit klopt niet helemaal. Maar ik zal het je proberen uit te leggen. LiPo accus hebben een bepaald voltage, als ze net volgeladen zijn 4,2 volt dacht ik. Dit wordt steeds minder naarmate je rijd, maar een LiPo accu mag niet té ver worden ontladen, anders ontploft ie of gaat een cel kapot etc. Meestal laten ze een LiPo cel ontladen tot 3.0 volt.
En dan over die motor, het maakt niet uit welke motor je erin doet, deze zorgt niet ervoor dat de auto opeens stil blijft staan omdat de LiPo 3,0 volt per cel heeft gehaald. Hier zorgt de regelaar namelijk voor. Op de regelaar kun je ook meestal instellen tot op hoeveel volt de LiPo ontladen mag worden.
Let er wel op dat je deze LiPo accus ook met een LiPo lader + balancer laad!

Als je nog meer vragen hebt, stel gerust :)

E-maxx liefhebbers in Voorne Putten

Hi ik heb onlangs een E-maxx gekocht , super ding met 2 x 5000 lipo trakpower !
Zou leuk zijn als er iemand in de buurt woont , of dat ik ergens naar toe kan waar meer E-maxx liefhebbers zijn. Laat even iets horen.

Grz

aanpassen e-maxx

Dit klopt niet helemaal. Maar ik zal het je proberen uit te leggen. LiPo accus hebben een bepaald voltage, als ze net volgeladen zijn 4,2 volt dacht ik. Dit wordt steeds minder naarmate je rijd, maar een LiPo accu mag niet té ver worden ontladen, anders ontploft ie of gaat een cel kapot etc. Meestal laten ze een LiPo cel ontladen tot 3.0 volt.
En dan over die motor, het maakt niet uit welke motor je erin doet, deze zorgt niet ervoor dat de auto opeens stil blijft staan omdat de LiPo 3,0 volt per cel heeft gehaald. Hier zorgt de regelaar namelijk voor. Op de regelaar kun je ook meestal instellen tot op hoeveel volt de LiPo ontladen mag worden.
Let er wel op dat je deze LiPo accus ook met een LiPo lader + balancer laad!

Als je nog meer vragen hebt, stel gerust :)

Hi bedankt voor de reactie,
ik heb vandaag gereden met die kleine aan het strand. Rijdt perfect. Alleen ik hoor een raar geluid ( lager of zo ) vanuit het midden. Motoren gedemonteerd maar het komt volgens mij onder de 2 motoren vandaan. Misschien een vaker voorkomend probleem?
In buurt ken ik niemand die ervaring heeft met een E-maxx of een winkel.... enne.... Ik moet ook die Lipo saver nog kopen. Ook zijn achteruit reageert niet perfect.

grz

wat is een raar geluid? Als het echt hoort kraken dan even de versnellingsbak open maken en kijken of er iets beschadigd is.
Als je het alleen maar hoort fluiten dan is dat normaal. Door de versnellingsbak maakt de maxx wat meer lawaai dan bijvoorbeeld een brushless truggy...

ik zou even kijken of er geen zand/steentjes in de gearbox is gekomen. (of in het spur, maar als het geluid er nog is terwijl de motoren er uit gehaald zijne r nog is, is het dat niet)

Okido even de versnellingsbak openmaken ... ? Ik ga het proberen . Bedankt voor de tip !

Grz Addy

Ik had op mijn MMM E-maxx een 15/68 vertanding zitten. dat ging prima. Vorige week een 17 tands pinion erop gezet en dat gaat als een speer!.

Backflips als je vol gas geeft.

Ik moest echt even wennen aan de hoge snelheid. Motor kan het goed aan en wordt niet warmer dan 68 graden (73 graden is max temp.)

Aanrader!

Rob

Back