Traxxas E-Revo stuurservo's

Misschien ga ik ook wel voor die EZRun set. dan heb ik hem ook gelijk in huis. anders moet ik best lang wachten.

Kan ik trouwens mijn 2s/5100mah/25c en mijn 3s/3000mah/35c lipo's gebruiken voor de Revo? of moet ik dan naar 4s lipo's toe?

@ Plancore: Ik heb gisteren een 3s lipo in de Rustler gezet ... auw ... dat gaan echt hard.

hmmm... volgens mij met je wel op 5s kunnen rijden.. Ik weet alleen neit of het wel aan te raden is, gezien de accu's verschillende capaciteiten hebben. (ik zou het niet riskeren om eerlijk te zijn.)

Wat ook veel gedaan wordt is de dubbele servo constructie vervangen door een enkele servo, je kunt dan echt een goede kiezen zodat je uiteindelijk een sneller en krachtiger stuur krijgt dan met de originele dubbele.

als je dit doet, kan ik alleen maar aanraden om het servo saver armpje van pro-Line te halen.
Ik heb dit zelf gedaan emt m'n ERBE. heb er een Savöx 20kg servo in gezet. werkt heel erg mooi zo. :)

Laatst bewerkt:
ik bedoelde niet dat ik beide accu's in serie wilde schakelen maar dat is gewoon 1 van de beide erin zet.
Of moet ik voor een 4 of 5 misschien wel 6 cel accu gaan kijken?

Posted via Mobile Device

het minimum waar de E-Revo op werkt is 12cell NiMh. dus op 3s lipo rijden gaat niet lukken. zul je idd naar 2 2s Lipo's moeten kijken die er in passen.

Misschien een idee om dit topic verder te doen in het grote E-Revo topic ?

Zonde om veel zinvolle info te verzamelen in een tweede tread.

e-revo-topic

Ik zat zelf ookal te denken om mijn 3PM 2.4Ghz te gaan inzetten, maar wil ff kijken hoe de 'stock' setup werkt.. Futuba heeft ook een zeer mooie servo gemaakt voor dit soort auto's : Futaba® Search
Wel een echt beest volgens mij. Wat kost die Savox ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik voor de savox gaan stuk goedkoper en 20kg is toch echt wel genoeg.:D

ik heb zelf de ezrun 150 met 2350 kv motor op een emaxx. Gearing 21/62. De motor loopt super, wordt ook met warm weer niet warmer dan 50 graden.
Je moet wel even opletten, de ezrun 150A regelaar kan tot 6 cellen, maar de 2350 motor maar tot 4 cellen, Wil je een motor die tot 6 cellen kan moet je de 2000kv variant hebben.

Ik heb even bij HobbyKing gekeken, is deze se misschien wat voor mijn Revo?

1KB45-08L KB45-08L 2300kv Brushless Inrunner -$49.95 2HK-100A Hobby King Brushless Car ESC 100A w/ Reverse -$119.90

Dit kost ongeveer €135 incl verzenden.

Bij PKRacing heb ik ook een EZRun set gezien geschikt voor de 1/8 monstertrucks, die kost €199 ... is toch wel een aardig verschil ... daar zit alleen wel een programmeer kaart bij.

Kan iemand bij adviseren welke set een goede prijs/prestatie verhouding heeft?

Ik vind het lastig om het in het grote e-revo topic te doen want daar loopt alles door elkaar heen.

Deze set:
Brushless Motor Feigao KD36-74 8XL
BK Warrior 9920 Car Regelaar

Voor €150 ... is dat wat? en is dat een goede deal?

Ik heb nog een nieuwe krachtpatser liggen voor een Baja of andere 1:5 auto:
Beef up your HPI Baja steering with the new RHINO Digi 4 Servo.

The Multiplex Rhino digi 4 Metal Gear servo was created for the 1/5 and 1/4 scale car market. The Rhino features a robust gear train, motor heat sink and large diameter super strong output shaft to give you the durability and performance you would expect from a Multiplex servo.

Motor Type: 3 Pole Ferrite
Bearing Type: Triple Ball Bearing
Gear Train: Metal w/MK Idler

Size 2.2 x 1.1 x 2.0 in (metric 59 x 52 x 29mm)
Weight 5.14 oz (metric 165g)
Torque @ 6.0v 205 in/oz (metric 186 Ncm) 25kg
Speed @ 6.0v 0.14 sec @ 60 deg (metric 0.10 @ 40 deg)

Hij past helaas niet in mijn E-maxx.
Ik wil deze graag ruilen voor zo'n hitec.

Rob

zojuist is de servo verkocht

groet

rob

Over de melding van de Futaba servo "Use with NiCD batteries only".

Kreeg het volgende antwoord van Futaba zelf :

That servo can produce high-current draw from your batteries. Most NiMh and LiPo cells were not designed for high discharge currents just high capacities. If using NiMh or LiPo batteries, make sure they are capable of delivering sufficient amps.

Die had ikzelf ook kunnen verzinnen :-)..
Een servo die zo sterk is trekt uitaard veel vermogen, jammer dat ze geen specs geven.. Nu weet ik nog niet of de MMM genoeg stroom kan leveren voor deze servo..
Heb geen idee wat de MMM kan leveren en ook nog geen idee wat de servo nodig heeft..
Mail uitstaan naar beide leveranciers..

*edit*.. een uurtje later :)

Jeetje, Futaba support is snel met antwoorden via de mail :-)

De servo trekt max 2A.

Laatst bewerkt:
Back