Traxxas rally 1/10

Eerste keer dat ik wat in mijn hele leven heb bestel, doe ik het bij toemen.

krijg ik ook het verkeerde pakje binnen, hangt de gast na het woordje retourneren op en daarna krijg ik na twee maanden geen pakje terug dus weer bellen, weer één of andere smoes. na dat hele gedoe ga ik het maar cancelen en heb nu na een maand nog steeds niet mijn geld terug.

Waarom bestel je het dan ook niet bij de heilige koe? Woon je vlak bij. Geen gezeur niks. gewoon goede service.
Eerste keer dat ik wat in mijn hele leven heb bestel, doe ik het bij toemen.

krijg ik ook het verkeerde pakje binnen, hangt de gast na het woordje retourneren op en daarna krijg ik na twee maanden geen pakje terug dus weer bellen, weer één of andere smoes. na dat hele gedoe ga ik het maar cancelen en heb nu na een maand nog steeds niet mijn geld terug.

Een 540 motor ben ik eigenlijk wel nieuwschierig naar! Er ligt hier nog ergens een ezrun 5.5t maar ik vrees dat het gekkenwerk wordt (ik heb de vreemde afwijking om overal en altijd volgas te willen gaan en dat loopt niet altijd goed af;))

540 motor werkt prima hoor. :) heb zelf een 5700kv motor in m'n rally zitten op een MMP regelaar. (Dynamite C4 bigstick,. maar is bouwgelijk aan de Castle mamba 5700kv motor) draait op 2s lipo, en dat gaat toch wel erg goed. :)
Sterker nog,.. 't mag wat mij betreft nog wel iets harder gaan. :?
heb nog een 4.5T novak 540 motor/regelaar liggen.
misschien die er maar eens in proberen, kijken hoe dat gaat.

Hallo allemaal!

Okeee nu even een positieve wending geven aan het verhaal over toemen! Gistermiddag heb ik zowaar mijn bestelling binnengekregen!! :o:o Snappen doe ik het nog steeds niet, ze hebben dus mijn etiket met gegevens op verscheidene pakketjes geplakt want ik heb er vandaag nog 1 ontvangen die niet voor mij was :D. Deze gaat uiteraard ook retour.

Maargoed, de mijne in iig binnen!
full

Hier zit nu dus het chassis onder van een 1/16 mustang, maar dan met mijn eigen bodyposts en wielen. (Sorry Klamath, maar ik ga nu niet meer mijn ken block body verkopen, als dit nooit was binnengekomen had ik hem graag aan aan u verkocht) Eigenlijk vind ik het een dondersgaaf autotje als ik hem zo zie :p

Doordat ik gisteren ook mijn accuklepjes heb binnengekregen ben ik daar eerst aan begonnen:
full

Op de foto's zie je nog resten zitten van de secondelijm, deze heb ik echter weggehaald met thinner.

Fototje van de traxxasxxas 1/10 rally to zover!
full

Ja er motor zit er op dit moment nog scheef in, ben 2 vulbusjes vergeten aan de achterkant eruit te halen, ga ik zo even doen.

Planning voor vandaag:
- In mijn lege 1/16 rally een ezrun 5.5t bouwen en kijken hoe dat gaat :D (ik durf het nog niet aan hem in de bouwen in de 1/10 rally, met name de aandrijfas vertrouw ik nog niet helemaal)
- De 1/10 rally afmaken vandaag, het tussenstuk tussen de 2 chassis plaatsen en daarna de rest van de electronica inbouwen en het geheel nog een beetje afwerken

Klamath, nog even een vraagje, met welke tandwielverhouding rijd u? Met het speedpinion of het gewone pinion?

mvg,
Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal!

Okeee nu even een positieve wending geven aan het verhaal over toemen! Gistermiddag heb ik zowaar mijn bestelling binnengekregen!! :o:o Snappen doe ik het nog steeds niet, ze hebben dus mijn etiket met gegevens op verscheidene pakketjes geplakt want ik heb er vandaag nog 1 ontvangen die niet voor mij was :D. Deze gaat uiteraard ook retour.

Maargoed, de mijne in iig binnen!
full

Hier zit nu dus het chassis onder van een 1/16 mustang, maar dan met mijn eigen bodyposts en wielen. (Sorry Klamath, maar ik ga nu niet meer mijn ken block body verkopen, als dit nooit was binnengekomen had ik hem graag aan aan u verkocht) Eigenlijk vind ik het een dondersgaaf autotje als ik hem zo zie :p

Doordat ik gisteren ook mijn accuklepjes heb binnengekregen ben ik daar eerst aan begonnen:
full

Op de foto's zie je nog resten zitten van de secondelijm, deze heb ik echter weggehaald met thinner.

Fototje van de traxxasxxas 1/10 rally to zover!
full

Ja er motor zit er op dit moment nog scheef in, ben 2 vulbusjes vergeten aan de achterkant eruit te halen, ga ik zo even doen.

Planning voor vandaag:
- In mijn lege 1/16 rally een ezrun 5.5t bouwen en kijken hoe dat gaat :D (ik durf het nog niet aan hem in de bouwen in de 1/10 rally, met name de aandrijfas vertrouw ik nog niet helemaal)
- De 1/10 rally afmaken vandaag, het tussenstuk tussen de 2 chassis plaatsen en daarna de rest van de electronica inbouwen en het geheel nog een beetje afwerken

Klamath, nog even een vraagje, met welke tandwielverhouding rijd u? Met het speedpinion of het gewone pinion?

mvg,
Jacco

Zou ik even moeten kijken... weet het zo niet. Ik heb een pinion gegrepen wat me ongeveer goed leek. temperaturen zijn perfect zo, alleen had die wel wat sneller gemogen. (zit nu dus denk ik wat aan de lichte kant qua vertanding.)

Wat ik zelf nog niet helemaal snap bij je ombouw is waarom je het chassis achter de gearbox door hebt gezaagt. krijg je idd 1 hele lange aandrijfas van. voor de gearbox was misschien handiger geweest. (had je 2 even lange aandrijfassen gehad. (iig aardig in de buurt van. :) )

neemt niet weg dat ik het een super ombouw vind om te zien tot nu toe. :mrgreen:
ben wel benieuwt hoe die straks is t.o.v. m'n 1/8 rally. :D (waarvan ik nog steeds hoop dat Traxxas die ook eens gaat maken. :roll:

Zoooo hij is bijna klaar :D

full

full

full

Ik moet hem nog op een paar plaatsen afwerken, maar globaal is hij wel bijna af! Ook heeft hij al gereden, een aantal punten die me opvielen:

Ik heb er gewoon slicks voor onroad autos onder gezet
- De handeling is ontzettend verbeterd! Als je alleen al stuurde met de 1/16 variant, sloeg hij al zowat op z'n kop met onroad banden. Tuurlijk, volgas insturen lukt nog steeds nog niet, maar daar is hij ook niet voor bedoeld :D Ik kan ook een beetje schuiven met de accus, als ik ze helemaal naar voren schuif, krijg je een ontzettend leuke die telkens ballanceert op het randje van grip/glijden, zeer uitdagend om mee te rijden!
- Eerst heb ik met 2 accus parralel gereden, toen waren er geen problemen met de aandrijfas gelukkig, daarna in serie (op 12 cellen) damm wat gaat ie dan toch weer hard ;). Toen hoorde je de aandrijfas wel ratelen, maar niks ernstig, gelukkig ga ik in de toekomst toch alleen maar op 2s rijden, dus ik laat hem lekker zitten.
- Motor werd loeiheet, maar dat komt denk ik deels door mijn rijstijl :D:D

- Het is gewoon een ontzettend leuke auto die verder komt dan bijv. een TT-01, gewoon lekker stoepen af scheuren, stukjes gravel meepakken etc.
Echt een leuke fun auto!

Mijn zus heeft zo'n hele grote professionele camera eens kijken of ik die kan regelen, om jullie eens wat betere detailfoto's te laten zien. Filmpje moet ik nog even kijken, het enige wat ik tot mijn beschikking heb is een 3.2mp camera uit mijn telefoon en ik weet niet of ik jullie daar wel zo gelukkig mee maak ;)

De reden waarom ik hem precies in het midden heb doorgezaagd, is omdat ik het anders maar een lelijk ding vond :p Alles zit dan achterin en dan lijkt me een beetje raar overkomen (uit verhouding). Ook dacht ik dat het verlengen van de aandrijfas niet zo heel moeilijk was (was het ook niet, laat hem voorlopig lekker zitten zo). Bijkomend voordeel is ook dat de plaatsen voor accu's groter worden in de lengte, dus ik grotere lipo's er in kwijt kan. Ook was dit de beste manier om hem goed stijf te maken, ik kan zo lekker veel carbon kwijt en hem stijver te krijgen.

Nu nog ergens een rallykap vandaan halen met offroad banden en dan kan hij mee op vakantie volgende week vrijdag!

mvg,
Jacco

Back