Traxxas Rally 1/8 Filmpje. :)

Ik zou zeker niet mee nemen naar Arizona. Des te minder ruimte heb je namelijk om iets mee terug te nemen ;-)
Maar een project moet ooit af zijn, anders voldoet het niet meer aan de definitie van een project:
Een project is een unieke opgave, begrensd in tijd en middelen en afgesloten met een projectresultaat.

Zeer leuk gedaan..!!
Vind alleen de body wat mindermaarjah smaken verschillen gelukkig , misschien in de usa even kijken voor een andere?

Ps Goede reis

Body is Ook niet helemaal mijn smaak, al vind ik hem ook echt niet lelijk. Ga met een beetje geluk zaterdag naar San Diego (dagje vrij,met een beetje geluk.) eens kijken of ik daar een winkel vind :). Kans is iig reel aanwezig dat een 1/16 autotje gekocht gaat worden.. :mrgreen:

Vandaag even bij een hobby shop naar binnen gestaps in de plaats waar ik op het moment verblijf. Heb er even een setje P3 rockers en 2 setjes veren mee genomen. (5.4 en 5.9. wil de 5.4 achter gebruiken, en de 5.9 voor. eens kijken hoe dat gaat icm de P3 rockers. )

lijkt erg hard, maar 't word ook een on-road auto, waar dan ook nog eens 6s lipo in moet komen. dus krijgt ook genoeg voor de kiezen. :) iig als ik thuis kom zal ik de vering mooi onder handen kunnen nemen. :mrgreen:

Vandaag een MMM setje gekocht voor de Rally. kan ik het setje uit m'n Revo dus weer terug plaatsen, en de nieuwe komt in de Rally. :)
Kan al niet meer wachten tot ik weer naar huis ga nu. :mrgreen:

idd... maar moet even kijken waar ik iets passends vandaan kan halen.
Vind die achterkant erg afgekapt uitzien zo iig.
Maargoed, ben nu bezig de P3 rockers en hardere veren in te bouwen. voorkant is klaar, achterkant nog even de gaten boren voor de swaybars.
Voelt zich zo in ieder geval al erg goed aan vind ik.

Bodemvrijheid heeft de wagen zo ook nog behoorlijk.
Misschien niet perfect voor uber handling, maar wel leuk om hem ook daadwerkelijk als rally auto te kunnen gebruiken. deze gaat van de lente/zomer zeker de baan op in ieder geval.

misschien een normale downforce buggy wing? niet zo'n high downforce unit met de buigingen maar een rechte zou met minimaal dremel werk best moeten passen en er goed uit moeten zien...

Eerste filmpje vandaag gemaakt. Is de eerste keer dat er echt mee gereden is, dus is nog wel even wennen hoe 't ding rijdt. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, nu ook weer thuis onder m'n eigen account. :p

Was de eerste keer dat ik er echt mee heb kunnen rijden. de grip op dat asfals is ok, maar 't ding heeft plenty power over om gewoon te 4-wiel driften. (dit zijn gewoon 1/8 buggy straatbanden, geen driftbanden.)
Vind hem qua handling zo aardig op een echte auto lijken om eerlijk te zijn. redelijk log in de bochten, vind het wel gaaf zo. :D

perfect. :) regelaar blijft erg koel, motor word handwarm. Ok, nu heb ik ook niet volgas kunnen geven hier binnen, en de motor draait vrij hoog in de toeren omdat de wielen weinig grip hebben daar binnen.
Ik verwacht op asfalt geen problemen met deze vertanding iig. :)

Dankje! :D

Zou mooi zijn als meer mensen zo'n rally bouwen. :) Heb er nog even mee gereden op een klinkerweg, en een parkeerplaats. rijdt geweldig op beide ondergronden. Het grootste nadeel van straatauto's vind ik dat je een gladde plek moet hebben om te kunnen rijden. (zoals die parkeer garage.)
Zoals de Rally nu staat heeft deze zo'n 2 centimeter bodemvrijheid. kan dus eigenlijk overal rijden met 't ding nu.

Ga dit filmpje en een link naar dit draadje iig nog even naar Traxxas sturen. Ik bedoel.. ze hebben vrijwel alle delen in huis om dit te maken. misschien gaan ze hem wel in productie nemen en maken ze er nog een mooie kap bij. :mrgreen:

ik wel, want ze kunnen hem niet patenteren er staat namelijk al online hoe je hem moet maken:P

Maar ze vinden het allicht een toffe waggie, want dat is namelijk ook gewoon waar! Misschien ook eens naar RCCA of zo'n ander blad sturen? RCCA heeft zo'n elke maand contest waar je novak brushless kit mee kan winnen, worth a shot right?

ik wel, want ze kunnen hem niet patenteren er staat namelijk al online hoe je hem moet maken:P

Maar ze vinden het allicht een toffe waggie, want dat is namelijk ook gewoon waar! Misschien ook eens naar RCCA of zo'n ander blad sturen? RCCA heeft zo'n elke maand contest waar je novak brushless kit mee kan winnen, worth a shot right?

Ach... van mij mogen ze hem gewoon maken hoor. Ik weet zelf wel dat ik eerder klaar was. :P ( + dat het vinden van een mooie kap dan een stuk makkelijker zou moeten zijn! )

Iig wel een goed idee van RCCA, heb ze een mailtje gestuurd. ben benieuwt of ik daar ooit iets van weer hoor. :mrgreen:

nee maar je kan geen patent krijgen op iets waarvan je hebt verteld hoe je het moet maken, en omdat dit al op internet staat kan traxxas geen patent krijgen.

En dus kunnen ze het niet beschermen etc. Zal wel niet gebeuren dus... Maar zeker een vet idee...

Back