Traxxas Rally 1/8 Filmpje. :)

Nog vooruitgang bij je project ?

ja hoor, is in het principe klaar. :mrgreen:

DSCN4753.jpg

Voorste body steun ietsje aangepast zodat de lage body er op kon.

DSCN4752.jpg

Totaalplaatje van het chassis nu.
Heb de uitgaande slag van de schokbrekers nu beperkt met 2 tamiya glijlagers er in, ipv de siliconen slang. die slang ging namelijk gewoon kapot.

De Kyosho GT2 body van de Corvette er op. :)
DSCN4749.jpg


DSCN4750.jpg

DSCN4751.jpg


Dus het uitpluizen van de maten heeft zich iig betaald gemaakt. :) body past perfect zo.

Moet alleen nog even een goede vertanding uitzoeken. is nu wat aan de lichte kant. (op een krappe plek is het mooi, maar op een open parkeerplaats valt de eindsnelheid nog wat tegen. (is op ongeveer dezelfde eindsnelheid vertand als de E-Revo nu.. maar gezien deze nu toch alleen maar on-road gebruikt gaat worden, mag het wel ietsje meer zijn. deze lijkt nu ook langzamer te zijn (nog!) dan de Revo, omdat deze banden dus totaal niet baloonen.
 
Bravo, Ziet er verdomd goed uit. :cool:

Hmmmmm, strakjes de wielbasis eens opmeten van de losi 8......onroad body zoeken
Kijken voor een paar onroad bandjes.....vering lager zetten.....mod 1 pinion een paar tandjes groter,

En knallen maar :)

hehe, was het maar zo makelijk.....
 
Je zult ook de buggy draagarmen etc moeten gebruiken vrees ik. of je moet een 1/6 scale body van een mini moeten kunnen vinden of zo. Een truggy heeft een veels te grote spoorbreedte voor een on-road auto. :( (heb zelf dus de draagarmen van een Slayer Pro gepakt. van de Slayer pro, omdat deze 1cm langer zijn als van de gewone Slayer, dit gaf me net die 2cm spoorbreedte die ik te kort kwam voor de GT2 body. :D

Ik heb de auto niet op touringcar hoogte staan, maar meer op de hoogte van een normale auto. dit geeft me nu zo'n 1,5cm bodemspeling bij de voorkant van de body.
Ofwel, deze on-road auto kan op alle straten rijden. klinkers en deuken zijn (normaal gesproken) geen probleem.
 
Hey Klamath,

Vraagje: Zou je een opsomming kunnen doen van de gebruikte onderdelen zoals velgjes, bandjes, kap, draagarmen en eventueel extra spul?
Eventueel met een kleine beschrijving van hoe te werk te gaan?

Ik heb twee e-revo's staan, eentje is een erbe en eentje was brushed en is omgebouwd naar truck, maar die verveelt nu.

Ik wil me nu eens wagen aan een conversion naar rally en heb net je topic doorgelezen (mooie kar geworden trouwens) en nu heb ik er extra veel zin in :D
 
mailtje terug van Traxxas:



Vind het toch wel een nette mail. :) 't zal me erg benieuwen of ze er iets aan hebben.
Zou het iig erg mooi vinden als die inderdaad geproduceerd gaat worden. een on-road auto met de durabillity van de Revo. En als ze hem uit brengen, zou je ook makkelijker aan een passende body kunnen komen. ofwel, kan ik hem ook eens uitlaten in een skatepart oid. :P

Kan zelf in ieder geval niet wachten tot het weer mooi weer is buiten. ben de winter nu toch al wel weer zat.


xo-1 is nog geen jaar later geboren.... Jouw project en de 100mp/h speedrustlers hebben ze toch echt wel aan het nadenken gezet.
 
Dat zal best ja. Vind het alleen jammer van de XO-1 dat die niet de 'durability' van de Revo heeft. en dat die zodanig laag staat dat je weer erg beperkt bent in de plaatsen waar je kunt rijden. Met de Corvette kap er op heb ik 1,5~2cm bodemspeling. (ok, heb hem iets aan de hoge kant staan voor eht echt mooie,.. maar daarvoor rijdt die wel erg mooi zo.)
Maar met klinker wegen etc heeft die iig helemaal geen problemen.

Wat ik zelf erg leuk vind is het hoge gewicht van 't beesje op 6s. het rolt en vecht voor grip in een bocht net als een echte auto. (vind de 1/10 touringcars in dat opzicht best lelijk. 't rijbeeld is te onnatuurlijk voor mijn smaak. hoewel die dingen wel een stuk sneller de bocht om gaan uiteraard. :mrgreen: )

Hey Klamath,

Vraagje: Zou je een opsomming kunnen doen van de gebruikte onderdelen zoals velgjes, bandjes, kap, draagarmen en eventueel extra spul?
Eventueel met een kleine beschrijving van hoe te werk te gaan?

Ik heb twee e-revo's staan, eentje is een erbe en eentje was brushed en is omgebouwd naar truck, maar die verveelt nu.

Ik wil me nu eens wagen aan een conversion naar rally en heb net je topic doorgelezen (mooie kar geworden trouwens) en nu heb ik er extra veel zin in :D


Sure,. zal even kijken of ik een lijstje met onderdeel nummers kan maken. :)
als je al een standaard E-Revo hebt, is het iig vrij simpel. (de hele ombouw is vrij simpel eigenlijk.)
-Slayer pro draagarmen rondom. (dat pro deel is belangrijk, ivm de grote spoorbreedte.)
-Slayer Pushrods (die van de normale en de pro zijn hetzelfde)
-Slayer Pro toe-links
-Slayer aandrijfassen
-Kyosho GT2 body (icm de slayer pro draagarmen kom je dan perfect uit qua wielbasis en spoorbreedte. nadeel is dat de kapjes wat prijzig zijn. :( nog geen alternatief gevonden) een 2e nadeel is dat de keuze aan kappen erg beperkt is. je hebt de Audi A4 DTM, de Corvette C5 en de Aston Martin DBR
maar gelukkig zijn het wel alledrie heel erg mooie bodies. :)
De body van een Kyoscho GT zal niet werken.. is te kort.

Verder moet je in de schokbrekers een opvulling binnenin plaatsen zodat je de uitgaande slag beperkt (zodat die niet mega ver uitveert)
Ben hier een tijdje mee aan het klooien geweest, tot ik een mooie oplossing had. (again,... heel erg simpel. :lol: )
Gewoon 2 standaard glijlagertjes van Tamiya heb ik in elke schokbreker om de zuigerstang gedaan binnenin. kom je erg mooi uit qua hoogte, en die dingen gaan niet kapot. (in tegenstelling tot siliconen slang etc.)

Verder moet je om de schokbrekers de hardste veren zetten die traxxas heeft. (heb voor de hardste en achter de op 1 na hardste veren. zodat ik een beetje onderstuur houdt. anders is die niet te houden vind ik zelf. :P )

ik heb de 17mm meenemers van HPI (Savage) gebruikt. omdat deze gewoon spelings vrij zitten. en qua buggy wielen heb ik er nu Medial Pro banden/velgen op liggen.
Maar elke 1/8 buggy velg zal werken. alleen zorgen dat je belted banden hebt, die niet baloonen. anders ben je zo de verf van de kap kwijt. (of de kap zelf.)
 
Back
Top