ESC Mod.
vandaag even bezig geweest om wat "gewicht " te verplaatsen naar beneden,
ik zal igg niet met twee lipo's parralel gaan rijden, omdat ik dat iets minder wegligging geeft, dus bedacht dat dan de ESC maar in de battery box te plaatsen en een beetje gewichtsverdeling toe te passen.
de Lipo weegt 141 Gram :
de ESC weegt :40 gram
dus circa 100 gram verschil aan beide zijde, hoewel er aan de kant van de ESC nog een servo zit van circa 50 gram (geschat), en aan de andere kant de ontvanger met huis , circa 25 gram(geschat) .
dus laat ongeveer nog 70~80 gram over ,eerst maar de ESC naar beneden gebracht :
daarvoor twee nokjes weg gehaald van de ESC en een stukje uit het chassis weg gehaald :
voor evt steenslag tegen de bodem aan van de battery box een alu strip erin gemaakt , scheelt ook weer in gewicht : 12 gram .
De motor 180 Graden gedraaid omdat anders de aansluitdraaden van de motor naar de ESC te kort zijn.En gelijk extra 30 Gram lood geplakt in de battery deur.
NU zou de gewichtsverdeling een beetje gelijk zijn, aan de ene kant de Lipo en ontvanger e.d , en aan de andere kant de ESC , servo , en 42gram extra lood en alu. strip .
Het is natuurlijk niet foutloos ,maar eerst maar eens kijken wat het rij gedrag nu is , wordt de ESC straks te warm ,verwijder ik de battery deur