Traxxas Rally VXL topic

Nou KdK, Ik had begrepen dat die bandjes van de rally weinig grip hadden maar als ik die foto's zo zie valt dat wel mee. :p

Dit is vreemd op mijn iPad staan ze goed op de pc ondersteboven... Zal het vanmiddag effe aanpassen.

Heel vreemd, inderdaad en het wordt nog gekker want in mijn dropbox staan ze gewoon recht...? En de 3e keer kreeg ik ze ook ondersteboven op mijn iPad. Hoe dan ook fot's vervangen en ik zie ze nu ook op de Mac gewoon goed...

Als het goed is nu ook hieronder op het forum.

hoe meer ik die dingen zie hoe meer ik er ook 1 wil hebben...
alleen de prijs houdt me nog tegen :-P

maja, eerst maar eens kijken hoe mijn tamiya rally het doet met t-drifts :)

Dat heb ik met de Ken Block uitvoering, dus dacht ik in een onbewaakt ogenblik ik zet die spoiler er zelf wel op...

ESC Mod.

vandaag even bezig geweest om wat "gewicht " te verplaatsen naar beneden,

ik zal igg niet met twee lipo's parralel gaan rijden, omdat ik dat iets minder wegligging geeft, dus bedacht dat dan de ESC maar in de battery box te plaatsen en een beetje gewichtsverdeling toe te passen.

de Lipo weegt 141 Gram :
DSC09461.jpg

de ESC weegt :40 gram

DSC09462.jpg

dus circa 100 gram verschil aan beide zijde, hoewel er aan de kant van de ESC nog een servo zit van circa 50 gram (geschat), en aan de andere kant de ontvanger met huis , circa 25 gram(geschat) .

dus laat ongeveer nog 70~80 gram over ,eerst maar de ESC naar beneden gebracht :

DSC09460-1.jpg

DSC09466.jpg

DSC09471.jpg

daarvoor twee nokjes weg gehaald van de ESC en een stukje uit het chassis weg gehaald :

DSC09468.jpg

voor evt steenslag tegen de bodem aan van de battery box een alu strip erin gemaakt , scheelt ook weer in gewicht : 12 gram .
De motor 180 Graden gedraaid omdat anders de aansluitdraaden van de motor naar de ESC te kort zijn.En gelijk extra 30 Gram lood geplakt in de battery deur.
NU zou de gewichtsverdeling een beetje gelijk zijn, aan de ene kant de Lipo en ontvanger e.d , en aan de andere kant de ESC , servo , en 42gram extra lood en alu. strip .
Het is natuurlijk niet foutloos ,maar eerst maar eens kijken wat het rij gedrag nu is , wordt de ESC straks te warm ,verwijder ik de battery deur :cool:

DSC09475.jpg

Laatst bewerkt:
Hmmm, interessante mod! Ik meen dat er iemand anders was die dat ook van plan was met zn ESC.
Ben je niet bang, omdat je een groot gedeelte uit het chassis hebt gehaald, dat er teveel flex in het chassis komt?

Slimme zet, al kan ik je vertellen dat ie standaard al redelijk in balans is, dus met accu erbij is ie uit ONbalans... Weet de waarden niet meer, maar zal ik ze vanavond effe posten? En ik denk (als je niet wil driften) dat 2 graden camber op de achterkant ook veel goed doet...

scale.JPG

@ Q Racing: Nu nog even je motor lager zetten! Dan heb je nog lager zwaartepunt!

@ KdK: Waar heb je die weegschalen vandaan? Zoek ook nog zoiets!

@ KdK: Waar heb je die weegschalen vandaan? Zoek ook nog zoiets!

Marktplaats, is een handelaar (er zijn er twee) voor vier stuks betaalde ik € 41,- inclusief verzending. Let wel op want er zijn goedkopere maar die gaan niet ver genoeg. Althans naar mijn zin. Deze gaan tot 2 kg per stuk.
Ik stuur je wel even een PB met de gegevens van de verkoper.

Hmmm, interessante mod! Ik meen dat er iemand anders was die dat ook van plan was met zn ESC.
Ben je niet bang, omdat je een groot gedeelte uit het chassis hebt gehaald, dat er teveel flex in het chassis komt?

nope , denk dat wel mee zal vallen , en mede met dat in mijn achterhoofd , heb ook een klein beetje de alu strip in de binnenzijde gemaakt van de battery box, tuurlijk neemt dat niet alle (evt) . flex weg , maar wordt er wel iets stijver van op dat punt .

En mocht het niet uitpakken zoals gehoopt dan kost het weer iets van 20 usd voor een nieuw chassis.8)

net ff een rondje gereden op "tuin circuit", heb het idee dat de auto meer in balans is zeker in het bochten werk, rijdt een"voorspelbare "lijn.
Bij de slalom test minder uitbreek werk ....:cool:

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back