Traxxas Rally VXL topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 30 sep 2010.

  1. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Weer een nieuwe!!!!!

    [​IMG]

    30+mph Out Of The Box…50+mph All-Out!
    Velineon® Brushless Power with VXL-3m speed control
    Powerful Velineon 380 motor—largest in class
    Ready-To-Race® With Included Traxxas Power Cell NiMH Battery

    [​IMG]

    The throttle is wide open. All four tires howl as they slide across the asphalt. You finesse the input, work the steering wheel. Now you’re perfectly balanced between slip and grip as you carve through the turn sideways, emerging from clouds of tire smoke to scream on to the next corner. This is asphalt rally racing gymkhana style, and the Traxxas Rally VXL is the only R/C vehicle designed to give you the experience of hanging it out in the turns and powering down the straights with the perfect blend of speed, power, and traction. The specially tuned suspension and tire compounds let you ride the slip angle with thrilling precision, putting your skills to the test as you master the art, right in your own driveway. The Velineon® brushless power system combines with 4-wheel drive to give the Traxxas Rally VXL road-ripping muscle that rivals the full-scale racers. Officially licensed BFGoodrich® rally tires deliver authentic style and performance, and the tough, wide-body design features cutting-edge graphics that could only come from Traxxas. Get ready for a new kind of R/C driving excitement with the Traxxas Rally VXL.


    Revo Innovation, Tuned for the Street!
    The Traxxas Rally VXL utilizes Revo's F-1 inspired, rocker-actuated suspension system which has been expertly engineered for 1/16 Gymkhana racing right down to the oil-filled, threaded-body GTR shocks and rally-tuned progressive-rate springs. The all-wheel drive system rides on full ball-bearings and delivers smooth efficient power through the Torque Control slipper clutch, planetary gear differentials, and Traxxas' proven telescoping u-joint drive shafts. The suspension and driveline are fully integrated into the compact chassis. Intricately molded as a single piece, the chassis balances strength, weight, function and style in an impressive achievement of packaging and performance optimization that could only come from Traxxas.

    [​IMG]


    QUICK FEATURES ON TRAXXAS RALLY VXL (#7307)


    QUICK FEATURES ON TRAXXAS RALLY VXL (#7307)
    • Ground-breaking performance capabilities for a new kind of R/C fun and excitement!
    • Officially licensed BFGoodrich® rally tires
    • TQ 2.4GHz Transmitter and Receiver with Traxxas Link™
    • Ready-To-Race® with included 6-cell NiMH Power Cell battery
      and charger
    • 30+mph with included NiMH battery,
      50+mph with additional NiMH battery
    • Revo suspension technology specially tuned for superior on-road handling and control.
    • Full-time 4WD
    • Velineon® 380 brushless motor—largest in class
    • Waterproof electronics
    • Torque-control™ slipper clutch
    • Sealed differentials
    • Realistic all-terrain tires with foam inserts
    • Traxxas High-Current Connector
    • Metric hex hardware
    • Rubber-sealed ball bearings
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  2. giganielsie

    giganielsie

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Haarlem
    Nice!!!

    Meer info?
     
  3. MeX101

    MeX101 Guest

  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Welke kleur gaan we bestellen???????

    [​IMG]
     
  5. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    wat ze allemaal niet met een mini revo chassis kunnen maken he.
     
  6. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Hmmm, een MERV als straat/rally racer... Nope, totaal niet mijn zakje drop!! Wel leuke straat bandjes trouwens!
     
  7. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Hrrbs

    Hrrbs Guest

    Ik ben sowieso geen grote MERV fan (ja weet waar ik over praat heb er zelf ook één)

    Ik vind hem nogal 'over-powered' En als er iets mis ging met mijn MERV kan ik In ieder geval het gras in dat gaat hiermee niet gebeuren.

    Maar voor de kap niets dan lof :D
     
  9. KdK

    KdK

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Hoeksche Waard
    Leuk, maar op een natte straat doe ik dat nu ook met mijn Merv op straatbanden (Ansmann). Ziet er leuk uit maar ik zou hem er niet bij nemen.
     
  10. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
    Zeer mooi wagentje moet ik zeggen in eender welke kleur.
    Maar vrees dat dit niet echt mijn ding word.
     
  11. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.898
    Locatie:
    Lier BE
    Hhaha geinig ding:p.

    Hoeveel kan die sh*t kosten ?

    Ps; Doe maar de grijze..
     
  12. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
    Prijs zal wel weer tussen 300 en 400 euro liggen zekers :)

    Edit : Volgens berichten :
    Suggested selling price, $299

    Dus zal het hier in europa wel 299 € zijn of iets meer.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  13. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.656
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Slim...
    Want door de kleine bandjes rtijd je toch bijna nooit echt offroad...
    En zand is ook niet alles , komt ook overal in... Ik reed toen ik mijn merv nog had , daarom ook alleen op skate banen, en semi onroad/ parkeerplaatsen.

    Dan is dit een veel mooier gezicht!
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    yay, een Mini slash met andere wielen, bumper en kap. :) vind hem wel cool, ondanks dat ik de kap een beetje rare proporties vind hebben.
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.662
    Ik vind ze er wel bad-ass uit zien :D
     
  16. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ziet er cool uit, jammer dat ze zo klein zijn. En zijn het nu rallywagens of drifters?:p Drifting I like:D
     
  17. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    jeete ontwerp dan gewoon een nieuw chassis.... gaan ze nu elke nieuwe auto baseren op het 1/16 chassis?

    kap is wel mooi:p
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nouja... 't houd de onderdelen wel lekker goedkoop uiteraard. Ik vind het wel slim gedaan iig. :)
     
  19. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    +1

    Uitbrengen in 1/10 en dan zou ik er wel 1tje aanschaffen :D
     
  20. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland

    lage ontwikkelingeskosten, dus hogere winstmarge
    het gaat bij een producent om geld verdienen, en op deze manier verdienen ze meer als dat ze een heel nieuw 1/16 chassis ontwerpen.
    of je moet 600 dollar voor een wagentje neerleggen want de R&D moet terug verdient worden.
     

Deel Deze Pagina