tja soms zeggen die traxxas esc's spontaan poef.veel stappen over op een andere esc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
tja soms zeggen die traxxas esc's spontaan poef.veel stappen over op een andere esc.
het zijn toch vooral de nieuwere serie esc's. de merv en mini slash hadden hier voorheen nooit problemen mee. Misschien kan castle de aanvraag niet aan en gaat de kwaliteit daarom wat omlaag? Hoe dan ook, je hebt garantie, dus gewoon opsturen..
waren dat nihm accu's of lipo's?lipo in serie vind de esc inderdaad niet leuk ja.
@KdK nog gekeken naar de weegschalen ?
Hoe warm worden de accu's? Handwarm of heet? De nimh die ik in mijn emaxx gebruik worden soms zo heet dat je ze niet in een vuist kunt vast houden zonder je te verbranden.
Als je stroom uit een accu trekt gaat dit uiteraard gepaard met warmte. Mijn accu wordt ook warm maar dat is meer hand warm een graad op 25 tot 30 heb ik van de week gemeten.
Op de site van traxxas en in het boekje aka gebruiksaanwijzing staat dat je samen met een extra batterij ook het andere tandwiel kunt gebruiken voor meer topsnelheid.
Heb geen idee waarom je esc is doorgebrand maar ja er kan natuurlijk eens een slechte tussen zitten.....
succes met het zaakje.
okay effe op mijn gemak gekeken. Vorige keer heb ik iets fout gedaan.
De lipo 2S 20c weegt 123 gram.
De lipo 3S 20c weegt 137 gram. Dus dat klopt. Om exacter te meten heb ik de rally met setup wielen op de wegschalen gezet.
Zonder accu's weeg ik: Met de banden eronder:
Lv. - Rv.
La. - Ra.
192 - 212. 211 - 248
206 - 208. 221 - 242
Maar ik merk dat zodra je de auto maar even beweeg of anders neerzet je ook zomaar heel andere waarden krijg... Het is allemaal super gevoelig! Misschien zijn die weegschaaltjes wel te goed (of heel slecht). Maar wat wel vreemd is, is als ik een bakje weeg keer op keer op een weegschaal er hetzelfde getal uit kom. Dus moet ik eens bedenken hoe je telkens kan komen tot een betrouwbaar en zelfde resultaat...?
heb in het boek zitten kijken maar kom er niet helemaal achter.
Welk tandwiel moet er in als je in serie rijdt de grotere of de kleinere. misschien iemand die hier ervaring mee heeft en mij dit kan vertellen
23t erin en lipos kopen.
Nihm is dodelijk voor de esc in serie.
In diverse 1/16 topics had je kunnen lezen dat de 23t de speedpinion is .
Ik rijd zelf met ezrun 60a met 28t en 3s.
Temps blijven netjes.
hoezo is nihm in serie dodelijk in het traxxas boek zetten ze duidelijk dat het mogelijk is?
en jij zegt 23t de speedpinion is dus als ik in serie rij en 23t erin zet zit het goed?
Ga maar veel met nihm in serie rijden en dan zie je het vanzelf wel.
Waarom geen lipos ?
Goedkoper en beter.
Hier een post van qracing daar had je het al kunnen lezen waarom geen serie.
ehh 12 cell Nimh is 14,4 Volt
2x2S in serie is 14,8 Volt
de VXL-3m kan max 12 cellen aan Nimh en 3S Lipo.
als je nu gelijk de geladen Nimh packs in serie zet en gaat rijden , zal de spanning een stuk hoger liggen dan 14,4 Volt, rond 15,1~15,3 Volt.
Dus is bij net geladen Nimh packs , met bv een snellader , hoger als 2x2S Lipo's !
Feit is wel dat bij belasting de piek spanning zal in zakken en dat sneller gebeurd bij de Nimh dan bij de Lipo's .Ook is bij de lipo de spanning hoger na het laden , maar is zeker geen 0,5~0,9 Volt
Het grottere tandwiel wel oppassen en de temp van motor in het oog houden dan de (31 pinion)
zat een beetje op internet te zoeken en kwam dit tegen
De Traxxas 1:16 modellen (Rally, Slash, E-Revo) kan ingesteld worden op een Lipo max 11.1V en of NiMh stand max 18V