Traxxas Rally VXL topic

zoals al een paar pagina's terug te lezen is: Ik heb erg veel last van omvallen bij wat minder snelle (kortere/smalle) bochten hij heeft dan gewoon zoveel grip lijkt het wel dat hij zonder te aarselen gewoon op zijn dat wil liggen. Zonde want zo gaat me porsche kap er wel heel snel aan... Op hoge snelheid een tikje aan stuurwiel en hij zwaait de bocht om, gas er op een weg is hij weer.Heeft iemand van jullie nog wat tips? Ik heb zelf de stuuruitslag wat beperkt op de zender. Heb er swaybars op zitten, de standaard banden, slipper iets losser gezet, standaard schokbrekers/veren. Rechte stuk gaat perfect lekker hard , straks in een lijn. ook getracht met LRP VTEC 30X bandjes, dan heeft hij nog zoveel meer grip. Das alleen te doen op het rechte stuk. Hier is geen één bocht mee te nemen, dan alleen super sloom.

In dit topic worden diverse iedeen naar voren gehaald... ook iets over je moter iets laten zakken dmv je motormount iets aanpassen.

Maarja als je het topic helemaal had doorgelezen had je dat zelf ook kunnen vinden ;)

Dat had ik gelezen ja! En ook het plaatsen van swaybars.. Maar het laten zakken van de motor mount vond ik wat drastisch. Misschien toch maar eens proberen..
Misschien dat ik dan ook maar wielspoor verbreders er op ga zettten. Maar heb je misschien ook nog andere ideeen?

Ik heb geen vxl Rally ik vind het alleen een bijster interessant autotje en daarom volg ik het topic.

Als ik ooit nog een fun auto voor onroad aanschaf dan is het zo eentje :D
Maar helaas heb ik meer hobbies dan tijd dus tja dan moet je keuzes maken...

Mijn setup,

Esc mod, dwz lager plaatsen in het battery vak, stug en harde veren achter, harde veren voor, geen sway bar's, inveerbergenzing zowel voor als achter, achter max 3mm, voor max 5 mm, standaard banden, rechtuit als een kogel en strak door de bocht met klein beetje uitbreken,
Ondergrond gereden : asfalt ,later met medium en soft banden gereden , ook als een trein , geen uitbreken in de bochten maar snellere slijtage banden.
Gebruikte 2s lipo , speed pinion en slipper volgens fabriek afgesteld.
Nadeel, esc mod , niet mogelijk om met twee nimh serie te rijden of met twee 2s lipo parrallel te rijden, maar met enkele lipo , 20 min rijtijd :cool:

Ohja de auto was uitgebalanceerd op alle 4 de wielen, suc 6:p

@ Q Racing:
Bedankt voor je reactie! Hier kan ik denk ik wel wat mee! :thumbsup:
Die inveerbegrenzing bedoel je de spacer naar beneden draaien (van de cap af) 3mm en 5 mm? Zelf rij ik met 3s lipo's enkel per keer. Dus de esc mod zou zeker kunnen.
En het uitbalanceren, hoe bedoel je dat precies? Als in: de auto met banden op 4 weegschaaltjes en dan loodjes toevoegen ofzo?.. :puppydogeyes:
Maar had jij dan met die soft bandjes geen griproll? (omvallen in langzamere bochten)
Heb jij nog andere diff olieen gebruikt?

@ Wishiej:
Het is idd, een geweldige auto. Helemaal denk ik wanneer je m goed afgesteld krijgt.
PS. Wanneer ik deze op een gravel terein los laat, gaat alles perfect en heb ik de grootste lol gehad ( denk aan ken block acties )

hai , sorry geen plaatjes meer, maar is niet zo moeilijk, gewoon ,stukje chassis weg dremelen waar nu de esc zit , dan esc aan de bodem vast zetten van de battery box, ik had nog voor de stevigheid een stripje alu erin liggen , voor de evt flex.
Als inveer begrenzer kan je bv o-ringetjes om je zuigerstang doen , aan de onderzijde, zo beperk je de inveer weg , siliconen brandstof slang werkt ook goed , daarna is de auto op de weegschaal gegaan, en moest ik circa 65 gram plaklood bijplaatsen aan de kant van de lipo (battery deurtje) , toen was de wieldruk op 1 á 2 gram overal hetzelfde.Had hiervoor 4x el cheapo weegschaaltjes gekocht in HK waren iets van 3 euro per stuk , dacht weegschaaltjes voor juwelen e.d met een max van 500 gram .
Diff olie was W50 traxxas voor en W30 traxxas achter ..

suc6

Laatst bewerkt:
nog 1 tippie:

weet niet of de draden van de motor / ESC lang genoeg zijn, maar het kan zijn dat je de motor circa 1/3 slag moet draaien,richting de ESC , even goed kijken hoe het uitkomt in de motorsteun mbt de bevestiging gaten.
Gebruikte schokbreker olie was , Corally 35 achter en Corally 45 voor .

Let wel , dat dit niet garant staat voor een sublieme wegligging, ik kon er aardig mee rijden , het kan zijn dat je her en der wat naar je eigen smaak moet toepassen, om voor jouw een goede wegligging te krijgen.De motorplaat aanpassen voor een lager zwaartepunt,heb ik niet gedaan ,omdat ik meer met het veranderen van de schokbrekers en esc mod ,uit de voeten kon ,en naar mijn idee meer resultaat gaf, dan de 2 mm in de motorplaat.

Laatst bewerkt:
Vandaag gekocht, Proline Ford Focus 2012.
Pro-Line-2012-Ford-Focus-ST-Clear-Body.jpg

Het is de bedoeling dat hij zo gaat worden :

FotoshopFiesta.jpg

Mijn 1:1 auto is dan wel een Fiesta, maar toch lijkt het er veel op. Dit was dan ook mijn besluit om de kap te kopen. Heb namelijk nog 3 Traxxas Rally kappen liggen hier. Ik zal dus ook niet gaan rijden met die kap :)

Ik wil gaan proberen de deurlijsten de spuiten om ook het 'zwarte' effect toch goed te krijgen. Ook zou het kunnen met verf heb ik gehoord op de baan vandaag.
Eens kijken wat het makkelijkste en beste te doen is :).

kan je niet de ken block kap kopen en dan met zo'n paintremover (je raad het al) de verf verwijderen?
of is die verf van de standaard kappen anders?

Ik heb een Ken Block Rally..
Deze kap heeft gewoon veel meer detail, je moet de kap eens in het echt zien. Zelfs de mistlampen zitten op de goede plaats en zijn perfect afgewerkt.

Daarom laat ik de Ken Block ook fijn voor wat het is. De spoiler zou ook totaal niet overeen komen, terwijl de spoiler die op de Proline body zit, precies hetzelfde is als de spoiler die op mijn 1:1 Fiësta zit :p

Wel vind ik het jammer dat er geen Lightbuckets bij deze kappen zitten. Vraag me af of Proline dit wel nog gaat maken, maar eigenlijk betwijfel ik het.

Ik zou dan voor een blanco kap gaan. De Traxxas kappen zijn namelijk "polygraphic" bedrukt. Ik heb geen idee wat dit gaat doen met iets als een remover....

Maar wie weet hebben anderen hier wel ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Back