Traxxas Rally VXL topic

Sinds gisteren ook in het bezit van een Traxxas rally 1:16. Met een 3s Lipo. Wat een beest. Als ik tijd heb zal ik het topic eens doorlezen voor wat tips.
Wil ook een keer gaan kijken bij MBS-RACING - Modelbouw Limburg Daar hebben ze een baan voor deze wagens. Nu maar eens gassen met de wagen.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hehehe, moet er ook weer eens mijn neus laten zien, maarja.. tijd he. Waar heb ik die? :D
 
+1 Ik had ook grote plannen vorig jaar.. Rally aangeschaft etc (hoop dat jij er meer plezier van hebt Dudderie) maar kon ook maar geen tijd vrij maken..

Heb hetzelfde probleem met helpen op het circuit, komt er maar niet van..
 
Tijd is bij mij ook altijd een probleem. maar wil toch een keer daar na toe. Misschien als ik zaterdag op het werk op tijd ben eens even gaan kijken en dan nog wat onderdelen meeneem. (2s lipo :cool:)
3s is nog te snel voor mij met de orginele (harde?) banden. Driften gaat wel goed maar gecontroleerd rijden is een anderverhaal. 2s lijkt me beter. en nog wat andere optie onderdelen maar dat komt TZT wel. Wagen is top.

Welke tandwielen en banden gebruiken jullie om bij MBS te rijden. Op het filmpje het promo filmpje gaat het aardig rap zonder te veel te driften.
 
+1 Ik had ook grote plannen vorig jaar.. Rally aangeschaft etc (hoop dat jij er meer plezier van hebt Dudderie) maar kon ook maar geen tijd vrij maken..

Heb hetzelfde probleem met helpen op het circuit, komt er maar niet van..

+2
Ook weer mijn oude rally terug gekocht (vriend reed er ook niet mee) en ben zeggen en schrijven 2 keer kunnen gaan rijden op de binnebaan.
Pffffffffff dan houd je die gasten ech nie bijjjjjj.
Ik reed dus eigenlijk meer in de weg dan wat anders. Rally maar weer verkocht en wil nu zo veel mogelijk met slash 4x4 rijden........
Voor het zomer seizoen is dat al meer dan met de rally ( ja ja al 3 x :()
Buitenbaan ligt er het zelfde bij als verleden, de plannen om het aan te passen lijken verloren te zijn gegaan nu de mannen veel meer met de MCD's rijden. Jammer.

Blijft een leuk baantje om zo nu en dan wat rondjes te draaiien.
Misschien iets om een zaterdag meeting van te maken.....
Dacht dat er in eind augustus of begin september een opendag gepland is...
Altijd leuk om gezellig te keuvellen.....
 
Blijft een leuk baantje om zo nu en dan wat rondjes te draaiien.
Misschien iets om een zaterdag meeting van te maken.....
Dacht dat er in eind augustus of begin september een opendag gepland is...
Altijd leuk om gezellig te keuvellen.....

+1 Zaterdag meeting.

Zal de webside eens in de gaten houden voor de open dag. Altijd een goede gelegenheid om kennis te maken.
(Zo ben ik toen ook bij racing paradise terecht gekomen. Nog steeds jammer dat het weg is.)

Weet wel dat ze dit jaar weer demo rijden op de knastercross. 6-7-8 september.
 
Ben gisteren snel even gaan kijken. Had niet heel veel tijd, maar ben een half uurtje daar geweest. Vond het wel een leuke baan. had mijn eigen auto niet bij me anders had ik wel al een rondje geprobeerd.

Als het stockcar seizoen voorbij is wil ik toch een keer een zaterdag daar gaan rijden. Misschien tot dan ??
 
Weer een nieuwe rally rijder erbij :D ;)
Vandaag gekocht,gloednieuw met servo,nieuwe vxl motor had ik nog liggen samen met een ezrun 60A regelaar:

119qtfl.jpg


ab5n37.jpg


Ik twijfel wel om te rijden met deze body en wielen,deze worden niet meer gemaakt heb ik gehoord (contract afgelopen met ford ofzoiets) en vind ze wel echt mooi dus...Misschien maar eens een nieuwe body scoren dan binnenkort en rally bandjes van conrad eronder,of zijn die rallybanden niet aan te raden?
 
Net een testrit gedaan, super fijne wagen!! Originele banden hebben niet veel grip maar dit geeft wel het echte gymkhana gevoel. Vind dat traxxas daar wel in geslaagd is. Vering staat redelijk zacht precies maar zorgt weer voor dat mooie beeld wanneer je een bocht in gaat en remt, de auto vooraan naar beneden wordt gedrukt. Heb reeds rally banden gekocht en een setje velgen,moeten enkel nog gelijmd worden.Nu nog ergens een kapje scoren om dan effectief te gaan crossen :D De gymkhana body blijft voor op het schap en voor te driften.Foto met nieuwe velgjes komt morgen ofzo :)
 
Weer een nieuwe rally rijder erbij :D ;)
Vandaag gekocht,gloednieuw met servo,nieuwe vxl motor had ik nog liggen samen met een ezrun 60A regelaar:

119qtfl.jpg


ab5n37.jpg


Ik twijfel wel om te rijden met deze body en wielen,deze worden niet meer gemaakt heb ik gehoord (contract afgelopen met ford ofzoiets) en vind ze wel echt mooi dus...Misschien maar eens een nieuwe body scoren dan binnenkort en rally bandjes van conrad eronder,of zijn die rallybanden niet aan te raden?

mooie bak:D
 
Thanks, hier met nieuwe velgen en banden. Nieuwe body komt nog, mocht iemand hier iets hebben liggen mag je dat ook altijd aanbieden.

2crn5z7.jpg
 
Ford focus body is besteld :D

Effe vraagje over lipo's parallel geschakeld:

Ik heb zelf een parallel kabeltje gemaakt met deans stekkers en wil dit nu gaan gebruiken maar hoe weet de esc nu of die moet afspringen of niet? Voltage blijft 7,4V uiteraard in parallel maar wat als er 1 van de 2 lipo's sneller leeg raakt dan de ander?Dan kan er dus beschadiging zijn,ook al heeft de regelaar een lvc?Of zie ik dat verkeerd? Misschien beter aan elke lipo een buzzer hangen?
 
Ford focus body is besteld :D

Effe vraagje over lipo's parallel geschakeld:

Ik heb zelf een parallel kabeltje gemaakt met deans stekkers en wil dit nu gaan gebruiken maar hoe weet de esc nu of die moet afspringen of niet? Voltage blijft 7,4V uiteraard in parallel maar wat als er 1 van de 2 lipo's sneller leeg raakt dan de ander?Dan kan er dus beschadiging zijn,ook al heeft de regelaar een lvc?Of zie ik dat verkeerd? Misschien beter aan elke lipo een buzzer hangen?

Omdat de batterijen parallel zijn geschakeld, zal het voltage steeds hetzelfde blijven en Lipo cutoff gewoon goed blijven werken.
Er zijn ook Lipo's waar intern al cellen twee aan twee zijn gekoppeld. Daar blijft het principe hetzelfde.
Het mooie aan Lipo's is, dat je de vullingsgraad kunt bepalen aan de hand van de spanning van de batterij, onafhankelijk van de capaciteit van de batterij.
 
Welke velgen en banden worden er door jullie eigenlijk gebruikt om rally te rijden?
Dus stoffig asfalt,beetje zand ondergrond of grind ofzo.
Heb 1/10 velgen eronder nu met rally bandjes maar bij mijn nieuwe focus body lopen de banden wat aan,bij de ken block body iets minder nu ze wat afgesleten zijn maar toch ook nog.Body staat op zijn hoogst en veren zijn al iets strakker gedraaid.Wil dus een redelijke allround band om wat rond te crossen met toch een beetje grip op asfalt in een iets kleiner formaat dan 1/10.
 
Kleine upgrade aan de veertjes van de rally :)
Binnenkort de rockers ook maar eens zwart maken,past zeker beter bij de groene shocks.

1532vj8.jpg
 
Back
Top