Beste lezers,
Mijn traxxas Revo gaat in een spin bij hard remmen. Zodra ik wat te hard rem breekt de achterkant uit.
Dat deed hij eerst niet. Wat is er veranderd? Andere wielen met banden eronder. Deze wielen hebben wat weinig grip (zijn staat wel straat banden met weinig profiel, maar erg weinig grip)
Nu ligt de oplossing voor de hand dat het aan de banden ligt en dat zal ook wel, maar als ik dezelfde wielen op mijn traxxas summit gooi (en deze heeft ook een sterke brushless setup en gaat dik over de 50km/uur) en daarmee hard rem gebeurt en het niet en slipt hij in een rechte lijn door.
Wie kan mij vertellen waarom een auto in een spin raakt? Zelf denk ik dat de achterkant uitbreekt door te weinig grip aan de achterkant. Dat de Summit dat niet doet komt misschien omdat die iets zwaarder is.
Mijn revo en summit hebben dus:
dezelfde:
wielen
Vering (zit Summit vering op e-revo)
Chassis
Wielbasis
Verschillen in:
Iets gewicht (Summit is zwaarder)
Motor rem (e-revo remt iets argesiever)
E-revo heeft stabilisator stangen
Beide slipkoppelingen staan volgens mij op 1 slag los, maar dat kan ik nog nakijken.
Mijn traxxas Revo gaat in een spin bij hard remmen. Zodra ik wat te hard rem breekt de achterkant uit.
Dat deed hij eerst niet. Wat is er veranderd? Andere wielen met banden eronder. Deze wielen hebben wat weinig grip (zijn staat wel straat banden met weinig profiel, maar erg weinig grip)
Nu ligt de oplossing voor de hand dat het aan de banden ligt en dat zal ook wel, maar als ik dezelfde wielen op mijn traxxas summit gooi (en deze heeft ook een sterke brushless setup en gaat dik over de 50km/uur) en daarmee hard rem gebeurt en het niet en slipt hij in een rechte lijn door.
Wie kan mij vertellen waarom een auto in een spin raakt? Zelf denk ik dat de achterkant uitbreekt door te weinig grip aan de achterkant. Dat de Summit dat niet doet komt misschien omdat die iets zwaarder is.
Mijn revo en summit hebben dus:
dezelfde:
wielen
Vering (zit Summit vering op e-revo)
Chassis
Wielbasis
Verschillen in:
Iets gewicht (Summit is zwaarder)
Motor rem (e-revo remt iets argesiever)
E-revo heeft stabilisator stangen
Beide slipkoppelingen staan volgens mij op 1 slag los, maar dat kan ik nog nakijken.