Traxxas Revo gaat in een spin bij hard remmen

Beste lezers,

Mijn traxxas Revo gaat in een spin bij hard remmen. Zodra ik wat te hard rem breekt de achterkant uit.
Dat deed hij eerst niet. Wat is er veranderd? Andere wielen met banden eronder. Deze wielen hebben wat weinig grip (zijn staat wel straat banden met weinig profiel, maar erg weinig grip)
Nu ligt de oplossing voor de hand dat het aan de banden ligt en dat zal ook wel, maar als ik dezelfde wielen op mijn traxxas summit gooi (en deze heeft ook een sterke brushless setup en gaat dik over de 50km/uur) en daarmee hard rem gebeurt en het niet en slipt hij in een rechte lijn door.
Wie kan mij vertellen waarom een auto in een spin raakt? Zelf denk ik dat de achterkant uitbreekt door te weinig grip aan de achterkant. Dat de Summit dat niet doet komt misschien omdat die iets zwaarder is.
Mijn revo en summit hebben dus:
dezelfde:

wielen
Vering (zit Summit vering op e-revo)
Chassis
Wielbasis
Verschillen in:
Iets gewicht (Summit is zwaarder)
Motor rem (e-revo remt iets argesiever)
E-revo heeft stabilisator stangen
Beide slipkoppelingen staan volgens mij op 1 slag los, maar dat kan ik nog nakijken.

Tweak, een onbalans in de wieldruk....

Controleer of de lengte, veerdruk en dempervulling links en rechts gelijk zijn.

Roelof, bedankt voor je snelle reactie!
wieldruk zou links en rechts gelijk moeten zijn. Pas nieuwe veren en demp olie in gedaan. Ook denk ik dat de stabilisator stangen de boel een beetje gelijk zouden moeten trekken als er al verschil zou zijn..
Ik heb echter nog de orginele E-Revo veren die ook gevuld zijn met nieuwe olie. Zal die er eens opzetten.
Bedankt voor het meedenken!

Hoi Ruud,

Ja, die staat gelijk. Heb hem nog ff nagelopen. Gisteren nog een 2 banden achterop gezet die meer grip hadden. Daarna was het probleem weg. Deed ik dat setje voorrop dan was het probleem er weer. Tja...dat de Summit er geen last van heeft zal dan toch wel te maken hebben met wat meer gewicht in combinatie met andere remkracht.

Groet,

Rob

Ik weet niet of u de Castle set gebruikt?
Zoja, heeft u een Castle link?
Want dan kan u de remkracht instellen, misschien dat u daarmee wat kan spelen?

Hoi Ruud,

Nee die heb ik niet maar wel besteld:thumbsup:
Kan ik daar mooi eens mee gaan spelen en lipo cutoff instellen.

Groet,

Rob

Ik heb dat wel eens met een speelgoed autootje getest.
Blokkeer de voorwielen en geef hem een zet op een gladde ondergrond b.v.parket.
Hij zal keurig recht tot stilstand komen.
Doe dit nog eens met de achterwielen geblokkeerd.
Hij zal nu onmiddellijk om keren doordat de achterwielen uitbreken.
Dit is natuurlijk de meest extreme situatie maar dit maakt duidelijk dat het aan de rem balans tussen voor en achter licht.
Remmen alleen de achter wielen of remmen die harder dan zal hij altijd uitbreken als ze gaan blokkeren.;)

Afgaande van post 5 is grip inderdaad ( een deel van ) het probleem.
De dempers zijn laatst herbouwd, dus als dat goed gedaan is, is dat het probleem niet denk ik.

Back