Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hazzy zei:
De knoop is dan toch maar doorgehakt.
Ik heb me gisteren ook een revo3.3 aan geschaft...

Dat hij nu maar snel hier is want ik heb er zin in! :D

en mini-mopar?
Al vorderingen met de douane?

kunnen we in de toekomst is een keertje gaan bashen :wink:

greetz
Hazzy

Gefeliciteerd!! Maar euh...hier nog niets, behalve een hoop ruzie met ABX Logistics :mad: Hij ligt daar nu al weken zonder dat er ook maar iets gebeurd, gewoon te gek voor woorden...maarja, hij zal vroeg of laat wel komen, hoop alleen wel echt dat ie voor mijn verjaardag hier is, a.s. zondag :roll:

Bashen? Afgesproken! :P Lichtaart is bij Turnhout geloof ik? Ik zit in Lommel, kunnen we een keer ergens halverwege afspreken!!! :wink:

Fred

Pff ik hoop dat het hier iets vlotter gaat verlopen dan..
Fingers crossed!!

Lichtaart ligt idd niet ver van turnhout...

Al zal ik mijn drivingskills (als die er al zijn :) ) nog wel wat moeten bijschaven.
Het is namelijk ook mijn eerste nitro.

nog veel succes met ABX!! :?
greetz

Mijn RB TM323 heeft een nieuwe zuiger/cilinderset nodig omdat die versleten is. Die zijn helaas wel aardig duur, maar het is echt nodig. Nu kriebelt de nieuwe RB TM523 ook heel erg dus zit ik te denken om mijn TM323 met nieuwe zuiger/cilinderset te verkopen. Al heeft de TM 323 al heel erg veel power, zou ik toch nog wel iets meer willen 8)

Dus wie er interesse heeft in een 5 maanden oude RM TM323 met gloednieuwe zuiger/cilinderset (die ik dan nieuw bestel) moet het mij even laten weten. Prijs valt vast wel uit te komen 8)

Hazzy zei:
Pff ik hoop dat het hier iets vlotter gaat verlopen dan..
Fingers crossed!!

nog veel succes met ABX!! :?
greetz

Helaas ziet het er nu naar uit dat ik voorlopig naar mijn Revo kan fluiten :cry: Volgens ABX is deze in beslag genomen door het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT), en wel om de volgende reden:
Aangezien het hier gaat om een afstandbediening waren wij verplicht het te laten controleren door een organisme goedgekeurd door de staat ( BIPT – 02/226 87 02 ) , dit teneinde vast te stelen dat de gebruikte frequentie legaal gezien conform is met de belgische normen . Wat bij deze colli niet het geval was .

Dit pakket is niet meer in ons bezit . U zal binnenkort verwittigd worden door de vermelde organisme .

Oftewel, de zender gebruikt blijkbaar een frequentie die niet legaal is in Belgie :evil: Het moet niet gekker worden...ik vraag me af hoe alle andere Belgische RC fanaten dat dan doen. Ik kan nu dus helaas niets meer doen dan afwachten, hopen dat het "organisme" snel reageert, en dan zien wat er gaat gebeuren met MIJN Revo....Mijn weekend is iig verpest :evil: :evil: :evil:

Fred
@Hazzy; ik hoop dat jij meer geluk hebt...... :?

WHAT THE F*cK?? 8O

Dat valt wel ff tegen mini-mopar...
Ik hoop alvast dat ik al die zever ni ga hebben.

mijn revo is verzonden met ups....als gift met een waarde van 100$
hopelijk glipt hij er netjes tussendoor.

Maar nu begin ik toch ook wel schrik te krijgen :?

hopelijk heb je hem snel!!

greetz

Goed nieuws van deze kant,
Mijn revo3.3 is deze middag aangekomen , had ik nooit zo snel verwacht.
vorige donderdag verscheept vanuit de states en nu voor de deur. :lol:

Morgen ga ik hem voorzichtig inrijden en dan kan ik eens testen wat voor beestje dit is :P
Kan niet wachten!!

Zal een van de dagen proberen wat foto's te posten...

greetz

Gefeliciteerd Hazzy!! :D Ik benijd je!! Ben ik nog niet de eerste..... :oops:

Ik heb het gevoel dat ik gewoon goed gen^#$ ben door ABX...De auto ligt nu bij het BIPT. Die zouden mij spoedig berichten, maar spoedig betekent bij een Belgisch bedrijf iets anders dan wat ik eronder versta. Hij ligt daar alweer een week, zonder iets te horen. Dus heb ik zelf het BIPT maar een mailtje gestuurd, en dit kreeg ik terug:
Geachte,

Ik vernam van mijn medewerkers dat er inderdaad een zending die voor u bestemd was in beslag genomen is.

U wordt hiervan weldra schriftelijk op de hoogte gebracht met de nodige uitleg en met een voorstel om de zaak te regelen.

Gelieve er rekening mee te houden dat er verder geen mail-uitwisseling kan gevoerd worden betreffende dit onderwerp.

Informatie betreffende de toepasselijke wetgeving is te vinden op onze website: www.bipt.be, sectie "Telecommunicatie", hoofdstuk "Apparatuur".

In de rubriek "Algemene informatie" zijn een aantal documenten voorhanden die toelichting bij de wetgeving verschaffen.

Hoogachtend,
BIPT - Apparatuur

Nou, dus nog steeds geen reaktie of bericht, daar word je dus doodziek van...en dan gewoon schrijven dat er over dit onderwerp njet gemailed kan worden, wat een klantenservice!!! 1 ding is duidelijk, ik laat nooit meer iets versturen via USPS naar Belgie, want dan komt het weer bij ABX Logistics terecht :evil:

Hazzy, laat eens wat foto's zien, en hou ons op de hoogte hoe het inlopen gaat. Ik lees namelijk in de USA dat het motortje nogal wat problemen geeft :?

Fred

Kleine update; ik heb vandaag een brief ontvangen van het BIPT, waarin wordt gesteld dat de Revo definitief in beslag is genomen :cry: Of ik maar even een verklaring in wil vullen, waarmee ik aangeef dat ik vrijwillig afstand doe van de auto. Als ik dat doe, is de kans groot dat de zaak door het parket wordt geseponeerd, anders kan het nog nadelige gevolgen hebben....Onvoorstelbaar.....

Ik vraag me af of dat hier als eens iemand meer heeft meegemaakt, ik ben nu echt een beetje hopeloos :?

Fred

Jonge zeg, dus je hebt bijna $500 betaald voor niks? Dat is mooi balen dan! En wat doet die maatschappij dan met je auto?! >> één van die werknemers neemt dat pakket mee naar huis en geeft het aan zijn zoontje voor zijn verjaardag of iets in die richting :?

Dirk Jan zei:
Jonge zeg, dus je hebt bijna $500 betaald voor niks? Dat is mooi balen dan! En wat doet die maatschappij dan met je auto?! >> één van die werknemers neemt dat pakket mee naar huis en geeft het aan zijn zoontje voor zijn verjaardag of iets in die richting :?

Nee, $ 580.....Ik neem aan dat hij dan vernietigd zal worden, het is namelijk een volgens de wet niet toegestane zender die erbij zit :? Weer iets geleerd. Ik heb voorgesteld om de zending dan maar terug te sturen naar de USA, maar dat kan niet?!?!? Oftewel, fluiten naar mijn Revo en centjes.....Ik vraag me natuurlijk wel af hoe het dan zit met de andere Revo's die in Belgie en Nederland verkocht worden, volgens mij gebruiken die dezelfde frequentie? 27,145 Mhz? Blijkbaar zit er geen CE keurmerk op, en dat is dan niet toegestaan...terwijl hetzelfde apparaat in de winkel gewoon te koop is, met volgens mij dezelfde zender.....BALEN!!!! :evil: :evil: :evil:

Fred

dat ze zender en ontvanger vernietigen of whatever...
toch niet heel de auto. je kan nogaltij je eigen zender en ontvanger kopen.
sorry maar dit is dikke bullsh*t
laat niet over u stappen.
onderneem iets.
tis wel 600 euro he.

ja precies waarom zouden ze de auto vernietigen als je zender verboden is? :?
ik denk als je er goed achter aan gaat dat je dan je auto terug kan krijgen.

Dat is echt klote!!

Ik zou er ook achter zitten, dat is me net teveel geld voor zomaar te laten afpakken.
En wat heeft in godsnaam die auto zelf met die zender te maken.. 8O
Dat ze dan het "illegale" uit de doos halen , het stelletje zeikerds!!

Ik hoop dat dit goed afloopt voor je...
veel succes in ieder geval.

Zoiets dacht ik ook ja, haal er dan het zend/ontvanggebeuren uit, en stuur de rest naar mij...wat een koeiepoep zeg :evil:

En natuurlijk laat ik het er niet bij zitten, ook ik moet toch wel wat uurtjes werken voor 500 euros...Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, nog nooit nodig gehad, maar ik ga nu toch maar eens informeren of ik daar iets aan heb in dit geval. Het is toch te gek voor woorden... :cry:

Fred

Hoi Mini-Mopar,

Ik lees net met ontzetting je verhaal, ongelofelijk! 8O
Ik kan mij goed voorstellen dat je pislink bent :bad-words:
Maar er moet toch wat aan te doen zijn!

Ik zou als eerste een brief sturen aan de beschuldigende partij.(het parket?)
Je kan makkelijk aantonen dat je deze auto ter goede trouw hebt aangeschaft, hiermee bedoel ik dat je niet van plan was om met de niet aan de eisen voldoenende zender illegale praktijken uit te voeren!

Je zou kunnen aantonen dat je oa ontvangerkristallen kunt uitwisselen om dan eventueel wel aan frequentieeisen te voldoen.
Je moet dan wel van te voren weten dat de andere door Traxxas geleverde kristallen voldoen aan de in Belgie geldende wetten.
Je moet dan wel zeker weten dat je het dan op die manier kunt oplossen!

Ik weet niet of je via het net in Belgie kunt kijken welke frequenties er legaal zijn?
Of bel morgen een modelbouwzaak op en laat het je vertellen!
Dan natuurlijk niet vertellen dat je al iets gekocht hebt in het buitenland en daardoor in de problemen bent gekomen, maar speel de beginnende modelbouwer die alles wil weten!!!!!

De laatste optie die ik zo kan bedenken is inderdaad aanbieden om de Revo te strippen van zender en ontvanger en die vrijwillig in te leveren!
Geef aan dat je hard hebt moeten werken voor dit cadeau.
Ik denk als je dat in de brief zet aan de beschuldigende partij dat je dat misschien wel wat clementie op kan leveren.
Toon in ieder geval initiatief om dit uitermate lullige probleem op te lossen.

Heel veel succes !

Groeten chokie :wink:

Nou ik zal het er ook zeker niet bij laten zitten (makkelijk gezegd he als je niet in deze situatie zit )maargoed hoop dat je ze daar aan het verstand kan brengen dat je met een andere (legale)ontvanger +zender gewoon met je hobby verder kunt. Zodat je verder niks illigaals doet en ook niet van plan was. Heb zelf ook een 75mhz zender uit de usa en hoor dat dat hier in de nl ook strafbaar is. Ik vind het allemaal maar zielig en vergezocht maar je zal het toch maar meemaken succes in elk geval. Denk toch dat je bij de rechtsbijstand een sterke zaak hebt. succes nogmaals.

Dit is inderdaad de grootste onzin ooit.
Wat is er dan illegaal aan?
Ik zie t ff niet. Auto is auto en rc is rc.

Thanks Chokie, die website stond ook in de brief vermeld....ik ga eerst bij mijn verzekering vragen of ik een advocaat kan krijgen via mijn rechtsbijstandverzekering, voor ik dingen ga doen die niet slim zijn. Ik heb 15 dagen om te reageren, dus ik kan nu even gaan kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

Erg jammer allemaal, mijn eerste Nitro auto, en dan zoiets :cry: Ik ben bang dat ik geen Revo 3.3 heb voordat hij hier ook in de winkel verkrijbaar is :?

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van deze comedy!!!!!

Fred

Hoi Mini-Mopar,

Ik ben ook bezig voor jou op het Traxxasforum, maar dat ligt nu net plat!
Je weet maar nooit met die Amerikanen.

Waar ging het nu precies om?
Frequentie, afgestraald vermogen, of het CE keurmerk!

Groeten chokie :wink:

Back