Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
inmiddels ook de FOC besteld . Ik ben benieuwd of je er iets van merkt in prestaties.
Zijn er bij de installatie van de FOC nog dingen waar je op moet letten ?

@ alfaracer: nee, gewoon de handleiding volgen en komt het allemaal goed. Het enige wat ik heb gedaan is de binnenkant van de gearbox goed schoongemaakt aangezien er wat losse tandjes inlagen van de reverse...en niets smeren....

@dirkjan: ik heb een langere servoarm erop gezet, Het nokje van het v-vormig ding afgehaald en waar het vastgeschroeft zit ook weg gefreesd. Dan op de stuurarm waar de links naar je wielen zitten ook schuin ingefreesd en mijn zender staat op 125% uitslag. Op de traxxas site stat het ook goed uitgelegd:
http://www.traxxas.com/support/index.php?action=artikel&cat=143&id=472&artlang=en

Dus 145 graden is een mooie temp? voor mijn gevoel een beetje hoog, ik ga voor de 130 denk ik. Rij jij met 16 of 20%? ik met 16% tornado, geen oil+

Die 145 graden is met deze temperaturen en met een felle motor op terrein. Ik rijd nu met 25% nitro van gammalube, maar die temps zijn gemeten met 25% Tornado zonder oil+ formula.
Bedankt voor de stuurtips, ik zal eens voor een langer servoheveltje gaan.

Hallo,

@Alfaracer;
Waar ik problemen mee kreeg was toen ik de bak weer in de Revo zette hij nogal zwaar liep/ronddraaide.
Ik heb de bak er meteen weer uitgehaald en opnieuw alles nagelopen.
Ik kon in eerst instantie niets vinden, ik heb toen een heel klein eindringetje weggelaten bij een van de asjes en toen was het probleem weg!
Mijn advies in deze is;
Voordat je de bak dichtdraait met de schroefjes eerst voelen of alles soepel loopt!
Doe dit ook weer als alle schroefjes vastzitten!
Bouw daarna de bak pas in!

@Nusti;
Het klinkt/leest goed!
Ben benieuwd naar de pics van jouw opstelling, gas/rem en de aansturing van de carb.

@Dirk-Jan;
Heb jij je Revo al kunnen verkopen?
Niet dat ik interesse heb, maar ik dacht dat Design-Maniac er naar opzoek was!

groeten en succes! chokie :wink:

Voilà, mijn eerste tankje met de rb tm523 is ingereden :-) WAT EEN LAWAAI! Ik ben hem aan het inrijden volgens de traxxas methode (zoals op de handleiding van de rb staat), heb wel eerst nog een half tankje idle gedraaid om te zien of hij niet stilviel etc.

Nu een kwartiertje laten afkoelen, en straks terug rustig inrijden. Ik vermoed dat hij wel warm genoeg wordt met dit weer (is hier 30° atm), dus dat zou moeten snor zitten.

edit: zo, het tweede tankje is ook ingereden. Nu heb ik een vraagje. In de manual staat dat je 15 minuten moet wachten voor het derde tankje. Kan ik ook langer wachten dan 15 minuten? (we zouden graag barbecuen ;) )

Great, heb me toch niet kunnen inhouden en het derde tankje al ingereden. Wheelies bij halfgas en rijke afstelling, het heeft wel iets 8)

Volgend vraagje. Tussen tank 3 en 4 moet er volgens de handleiding geen koelperiode tussengelaten worden. Maar kan het kwaad als ik dat toch doe? (had beter het inrijden gestart als ik een hele avond tijd had, maar je kent dat he...)

Thanks!

Hoi Jasje,

Heb ik ook gehad, ik heb er voor de zekerheid toen maar een tankje extra doorgedraaid!

groeten en plezier chokie :wink:

Phoe, wat een dag van gemengde gevoelens :?

Gisterenavond, opeens start m'n revo niet meer. Ik haal de plug er even uit om te testen, gloeikaars plat. Geen paniek, thuis even een andere halen, plug erindraaien en... daar liep het fout. Bij het in of uitdraaien van de turboplug moet er een en ander zijn misgelopen, want de schroefdraad van de kop waar de plug indraait was helemaal verdraaid. Alles opengegooid, en wat blijkt, kleine "vezels" metaal die van de draad afgeraakt zijn zaten op m'n plug. Ik vreesde het ergste, namelijk dat er wat van dat metaal in m'n motor moet geraakt zijn.

Deze ochtend de kop, de buttonhead waar de plug indraait losgemaakt om alls te checken, en de plug blijkt er nu een paar graden scheef in te zitten. Toch rijdt de wagen nog, maar alvast een nieuwe bestellen (ik heb gezien dat the-border die niet heeft, toch even informeren).

Deze namiddag een kwartiertje met de wagen gereden naar een bouwwerf. Ik wil m'n motor starten, krak, koordje van m'n pullstart los. Ik mocht terug naar huis, en herstellen bleek geen eenvoudige taak. Dan maar opnieuw de ez-start geinstalleerd, en zonet rustig gaan rijden. Eind goed al goed zeggen we dan... 8)

2 vraagjes: indien er eventuuel een vezel schroefdraad in de motor zou terecht zijn gekomen, hoe kan ik checken op permanente schade? De motor heeft ondertussen al 2 tankjes gedraaid zonder probs, dus dat zit wel snor.

Ten tweede, kan de rb tm523 (of 323) een stuk armer gezet worden dan op fabrieksinstellingen? Ik heb het gevoel dat er veel meer potentieel in zit, want wheelies lukken wel, maar toch net niet zoveel kracht als ik me had voorgesteld (bvb een wheelie bij het schakelen naar tweede versnelling lukt me niet) Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik met een 40t spur rijd (zal ze deze avond eens proberen vervangen met de stock 38t).

Alvast bedankt, een behoorlijk tevreden rb gebruiker :wink:

Hoi Jasje,

Nou, volgens mij heb je geluk gehad! 8O
Maar, its better to be safe then sorry oftewel ik zou het hele blokje uit elkaar trekken en alles grondig controleren.
Eventueel spoelen met een of ander "veilig" middel zoals petroleum.
Dus, nu niet meer rijden!

Verder wat betreft jouw verwachtingen bij het blokje, deze zijn te hoog gespannen wat mij betreft!
Ik denk echt dat het nog wel een tankje of 5 duurt voordat die echt los is!
Ik denk dat hoe meer je rijdt des te krachtiger hij word!
Maar da's alleen mijn mening, er zuller er vast wel meer zijn.

groeten chokie :wink:

Ok, ander vraagje. Ik heb dit weekend een nieuw luchtfilter gekocht (was een pakketje met een k&n stijl filter, een bus reinigingsolie en een bus luchtfilterolie), dat er ongeveer zo uitziet:

npmini.JPG

Nu heb ik een probleem, als ik hem aansluit rechtstreeks op mijn carb, dan raakt hij de spurgear. Weet iemand welk tussenstuk ik eventueel zou kunnen bestellen zodat hij alsnog past? (liefst bij the-border)

Alvast bedankt! :wink:

Hmm, het is niet van het merk K&N maar goed, dan heeft de man van de modelbouwwinkel mij goed opgelicht (heb expliciet gezegd dat ik op zoek was naar een betere filter voor m'n Revo)

Nuja, tijd voor een ander probleem. Ik begin moedeloos te raken. Gisterenavond even gaan rijden, en opeens klak, motor die stilvalt op een snel stuk. Opnieuw proberen starten maar geen kik. Ik dacht dat ik met een vastgelopen zuiger te maken had, maar eenmaal thuisgekomen merkte ik wat het was. De one-way bearing van de ez-start is volledig vastgelopen. Met heel veel moeite heb ik hem er kunnen afhalen (door de hele motor open te gooien en het stuk waar de oneway aanhangt er met een lichte tik uit te kloppen).

Is dit een gekend probleem? Ik denk namelijk niet dat het goed is dat een motor op volle toeren opeens stilvalt doordat er een lager blokkeert van de ez-start. Nu goed, de motor ligt nu volledig uit elkaar, dus kan ik van de gelegenheid gebruik maken om hem eens te reinigen. Hoe doe ik dit het beste? Ik heb gehoord dat je er nitro kan voor gebruiken, maar is dat wel goed voor het plastic in de carb, de kogellagers etc?

Ook merk ik dat er rond de uitlaatgaatjes in de sleeve (klopt dit?) donkere vlekken zijn, als het ware verbrand. Is dit normaal na een litertje gebruiken? (zal deze avond eens foto's nemen)

Alvast bedankt... kunnen we weer wat bestellen (nu nog zien of the-border die one-ways kan bestellen, want ik zie ze niet op hun site)

Turbopluggen moet je inderdaad heel voorzichtig en met een GOED PASSENDE sleutel in je motor draaien, anders gaat hij zo scheef met alle gevolgen van dien. Dat is wel erg balen zo. Bij The Border hebben ze wel de Turbo head button gehad voor de RB TM323. Je kan checken via de rb site of deze hetzelfde is als voor de 523 door de bestelnummers te vergelijken. Anders kan je die bestellen.

De bruinige aanslag rond je poorten is heel normaal, als het puur verkleuring is en geen troep dat er echt op zit is het geen probleem.

@ Chockie: ik heb mijn revo nog niet verkocht. Heb hem ook nog nergens te koop staan. Op dit moment is er een lager kapot dat ik eerst vervang. Daarnaast heb ik er zoveel opties op zitten die zoveel geld kostten, dat ik wel een goede prijs voor de REVO wil. Helaas gaat dat moeilijk worden denk ik.

@ jasje: ik heb de luchtfilter van de HPI hellfire op mijn RB zitten, past meteen en de filter is van zeer goede kwaliteit + losse schuimfilters erg makkelijk te verkrijgen...
Je kan de motor goed reinigen met nitro, dat gaat er immers ook doorheen als je aan het rijden bent. Ik gebruik ook wel eens alcohol van 70%...als je de motro weer in elkaar zet doe er dan wel afterrun in. Als je de motor lange tijd uit elkaar laat liggen en je hebt het met nitro schoongemaakt zou ik het geheel inspuiten met wd-40. Ik heb laatst mijn motor ook lange tijd uit elkaar gehad en dit gedaan en geen roestvlekje of iets gehad.
Over het losrijden, wat chokie zegt, wacht maar een litertje en dan ga je wat meemaken :)

@jasje, als je naar een kleinere spurgear gaat dan wordt de trekkracht juist nog iets minder. Als je meer trekkracht wilt dan moet je of een kleinere clutchbell nemen of een grotere spurgear.

Hoi Nusti,

Waar heb jij die Hellfire luchtfilter vandaan?

En om gezondheidsredenen zou ik het "spoelen" van een motor niet of nooit doen met nitro!
De aditieven in de brandstof zijn erg giftig en gevaarlijk!
Er zijn gevallen bekend op de Traxxassite tot hersenbeschadiging aan toe!
Ik geef toe, daar werd van gedronken door een 3 jarige peuter maar het geeft wel aan dat er niet mee te spotten valt!
Je kunt beter petroleum gebruiken, ook niet misselijk maar minder gevaarlijk dan nitromethaan!

groeten chokie :wink:

@chokie, het luchtfilter heb ik bij toemen in den Bosch gekocht, maar is overal verkrijgbaar geloof ik...het is het filter op de laatste foto van mijn rebuild verslagje...

The Border verkoopt een JP schuimfilter met 2 elementen en die werkt ook heel erg goed. Het schuim zit zo gemonteerd dat er heel moeilijk zand langs kan en dat heb ik helaas met andere filters wel eens anders gehad... Er zit overigens ook een flesje filterolie bij dat JP filter en kost ongeveer 15 euro.

Back