Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
nusti zei:
ik zou of
voor iets sterke vering gaan...50wt olie.
of
Een single servo setup
of
een 3racing rollbar
of
een FOC

Staart er ergens iets beschreven voor de single servo setup (tutorial)?

mijn front diff ligt open, vandaag via the Border net een nieuw tandwiel binnen. dus we gaan het diff rebuilden. wat voor diff-olie zou ik erin doen?
Ik zal er voornamelijk mee op high-grip (kunstgras) rijden, dus ikzelf dacht aan 20.000. Standaard zit er volgens mij 10.000 in.

btw, weten jullie dat er nu ook een center-diff met rear brake te krijgen is van Traxxas voor de Revo ? 8O

ik heb er 30.000 inzitten, ik bash vooral

En ja dat wist ik, maar dan moet je ook een ander versnellingsbak huis en het past geloof ik alleen op de 3.3.

Onderschat het nut van een spoiler niet. Nadat ik een buggy spoiler op mijn REVO gezet had, sprong hij stukken beter. Eerst dook hij erg naar voren en sinds de spoiler gaat hij perfect level door de lucht.

En wanneer je een spoilerset koopt houd je nog geld over voor eventuele andere opties. Dan zou ik inderdaad andere olie kopen voor je vering.

beetje rond gekeken op towerhobbies en ik denk dat ik voor de singel servo ga en dan met de futaba s3305
aluminium pushrods.
voor RPM draagarmen
achter adjustable draagarmen (die van traxxas)
p3 rockers en nog de duurste bouwtjes die ze volgens mij hebben ( 12.50 voor 4 )
want daar is er een van afgebroken
gaat iets over de 100 euro maar dan spaar ik maar even door.

De s3305 is inderdaad een prima servo. Ik gebruik hem ook in mijn buggy. Alsnog zou ik gaan voor een spoiler kitje :wink:

let op bij duurdere bedragen bij bestellen uit amerika, dat je nig wel eens extra moet betalen aan invoerrechten en dergelijke. Ik moest laatst bjeen bestelling van ongeveer 50 euro 10 euro bijbetalen aan de postbode...

En ik zou voor rpm all around gaan, dus ook achter. die armen zijn echt superstevig..

dus dan zou het bij ongeveer 20 euro kunnen zijn.
ben ik alsnog goedkoper uit

masterblaster zei:
dus dan zou het bij ongeveer 20 euro kunnen zijn.
ben ik alsnog goedkoper uit

daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook de reden dat ik nog steeds in Amerika bestel. Het ging er mij vooral om dat je niet schrikt als de postbode ineens om geld gaat vragen...

@jasje ik kom van dommelen dat licht 10 km onder eindhoven

@nusti ik wist dit niet maar had er eigenlijk wel op gerekent ivm invoerrechten enz.

Hm, geen zin om samen wat spullen te bestellen masterblaster? Ik werk in Antwerpen dus das maar 80km van hier, is voor mij goed te doen met de wagen :-)

Of lopen die invoerkosten evenredig met het bestelde bedrag? Waarschijnlijk wel..

Druk....en vooral bezig met het mini-t gebeuren die straks 70-80 km/h gaat halen :)

De banden verlijmen is volgens mij vrij standaard, ik neem aan dat het de banden zijn die er van de zijkant ingaan.: leg ze eerst goed op de velg zodat de rand van de band mooi in de naad valt. Dan om de vijf centimeter een klein beetje omhoogtrekken zodat je een spleetje krijgt tussen de rand en de naad, hier een druppeltje banden lijm of secondenlijm tussen laten vloeien. Ik begin aan de binnenkant en dan de buitekant zodat je even kan oefenen en het er niet leijk uitziet als het de eerste keer misgaat.

Die tape heb ik nog niet geprobeert, maar het lijkt me vrij simpel en het idee is goed. Het enige waar ik op zou letten is dat je de overlap heel klein houd.

Ik moet zeggen dat het me aardig is gelukt.
Banden zien er goed uit.
Rijden ook lekker soepel.
Ik heb er nu ook zo'n rolcage opzitten..

Oh ja, de 2e hands RB323 is ook onderweg, zal mij benieuwen..

Back