Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
ik heb ook weer een 2e revo op de kop kunnen tikken.... een compleet gerepareerde met 2 motoren erbij. voor 150 euro.... dus nu gaan we maar beginnen met een E-revo...... :D

zelf zit ik te denken aan het gorillamaxx chassis voor de revo... alleen moet ik daar nog even een e-maxx tranny voor zien te regelen :(

dus als iemand die nog ergens achteraf heeft ;)
mocht ik alles binnen hebben en krijgen komen er zeker foto's :D

Ik heb mijn out weggebracht, en blijkt dat er een tandwiel compleet versleten was???
Ze hebben nu een compleet nieuwe bak besteld, omdat dit tandwiel bij de vorige eigenaar ook al 2 keer compleet verrot is
gereden. ( maandagmorgen bak zij de verkoper).
Dit duurt een paar dagen dus van het weekend niet rijden zwaar kl^#$%.

piepertie zei:
Ik heb mijn out weggebracht, en blijkt dat er een tandwiel compleet versleten was???
Ze hebben nu een compleet nieuwe bak besteld, omdat dit tandwiel bij de vorige eigenaar ook al 2 keer compleet verrot is
gereden. ( maandagmorgen bak zij de verkoper).
Dit duurt een paar dagen dus van het weekend niet rijden zwaar kl^#$%.
één bericht is genoeg :wink:
wat bedoel je met out? (auto? :? )
welke onderdeel bedoel je? En hebben andere REVO-rijders hier ook last van?

Sorry voor 2 keer zelfde bericht, aut= auto
Het is het tandwiel voor de achteruit begreep ik van m'n verkoper. Het was in iedergeval een zwart tandwieltje (zonder tanden :roll: )
Hij zij wel dat het door het schakelen kon komen(vooruit/achteruit) maar omdat dit al de 3e keer is vermoed hij wat anders.

Met de standaardmotor blijft de achteruit meestal wel heel. Met een sterkere motor moet je de achteruit eruit halen, anders is die zo kapot. Het kan ook dat er iets mis is met de optidrive en dat hij daardoor al rijdend al in zijn achteruit gaat? Als het nog een keer kapot gaat, zou ik een Forward Only Conversion kopen, ook wel FOC genoemd. Dat kost je ongeveer 25 euro en dan ben je van de problemen af. Het heeft zelfs wat voordeel, omdat je door de mindere roterende massa iets sneller accelereert. Nadeel is dus dat je niet meer achteruit kan rijden...

Dirk Jan zei:
Met de standaardmotor blijft de achteruit meestal wel heel. Met een sterkere motor moet je de achteruit eruit halen, anders is die zo kapot. Het kan ook dat er iets mis is met de optidrive en dat hij daardoor al rijdend al in zijn achteruit gaat? Als het nog een keer kapot gaat, zou ik een Forward Only Conversion kopen, ook wel FOC genoemd. Dat kost je ongeveer 25 euro en dan ben je van de problemen af. Het heeft zelfs wat voordeel, omdat je door de mindere roterende massa iets sneller accelereert. Nadeel is dus dat je niet meer achteruit kan rijden...

Het is volgensmij gewoon een standaard motor ( revo 3.3 ). Ik vind hem nu al supersnel, en veel sneller hoeft het van mij nog niet. Als beginneling is de achteruit toch wel heel gemakkelijk. volgens de verkoper was dit al de 3e keer en had dit probleem nog niet eerder met deze auto's gehad. Uit
voorzorg zet hij er nu een nieuwe versnellingsbak in ( garantie).

piepertie zei:
Dirk Jan zei:

Het is volgensmij gewoon een standaard motor ( revo 3.3 ). Ik vind hem nu al supersnel, en veel sneller hoeft het van mij nog niet. Als beginneling is de achteruit toch wel heel gemakkelijk. volgens de verkoper was dit al de 3e keer en had dit probleem nog niet eerder met deze auto's gehad. Uit
ok :D

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht? (en hoeveel? :oops: )

willy1986 zei:
piepertie zei:
Dirk Jan zei:

ok :D

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht? (en hoeveel? :oops: )

Ik heb heb het gekocht bij A&R modelbouw in Hoogeveen.
Of het te veel is weet ik niet (580,00 :lol: :oops: ). Maar wel alles compleet, accu voor de starter, batterijen voor de afstandsbediening+oplader,brandstof,sleutel sleutels,extra gloeiplug,exta schokbrekers en nog wat onderdelen, en wat ik tot nu toe vind goeie garantie.
Maar over de prijs?? tja een savage rtr incl. alles ben je dit ook ongeveer kwijt en dan vind ik een revo mooier ( smaken verschillen gelukkig).

piepertie zei:
Of het te veel is weet ik niet (580,00 :lol: :oops: ). Maar wel alles compleet, accu voor de starter, batterijen voor de afstandsbediening+oplader,brandstof,sleutel sleutels,extra gloeiplug,exta schokbrekers en nog wat onderdelen, en wat ik tot nu toe vind goeie garantie.
Maar over de prijs?? tja een savage rtr incl. alles ben je dit ook ongeveer kwijt en dan vind ik een revo mooier ( smaken verschillen gelukkig).
8O Whoo ! Dat vind ik wel een nette prijs.
Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe Traxxas Revo 3.3 en de prijzen zijn allemaal rond de 700 euro (wat ik teveel vind)
A&R Modelbouw verkoopt de Traxxas Revo online voor 700

Goed om te lezen dat ze hem toch goedkoper aanbieden :D
Zeker gezien het feit dat ze hem echt compleet leveren vind ik het een nette prijs. :!:

Is er een (revo)-rijder die toevallig weet waar ik hem ook kan kopen in (de buurt van) Utrecht ?
(mijn lokale modelbouwwinkel verkoopt hem ook, maar helaas voor 715 euro)

Een lid van RCfunrijders heeft ook een Revo (toevallig ook gekocht bij A&R modelbouw, als ik mij goed herinner)

willy1986 zei:
piepertie zei:
Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe Traxxas Revo 3.3 en de prijzen zijn allemaal rond de 700 euro (wat ik teveel vind)

Zeker gezien het feit dat ze hem echt compleet leveren vind ik het een nette prijs. :!:

Is er een (revo)-rijder die toevallig weet waar ik hem ook kan kopen in (de buurt van) Utrecht ?

Een lid van RCfunrijders heeft ook een Revo (toevallig ook gekocht bij A&R modelbouw, als ik mij goed herinner)

Bij Toemen Modelbouw wordt hij ook verkocht, voor 699 als ik het goed heb.

www.Rc-Cars.nl, wat toevallig van mij is, verkoopt de REVO 3.3 ook, dan voor 554,95 euro, mooie prijs alleen geen garantie van mij, wel van fabriek uiteraard.
Dat is een keus of je voor bijna 150 euro voordeel dan de garantie maar moet laten.

Gr. Lars

willy1986 zei:
piepertie zei:

Het gaat bij mij wel om een 2e hands. maar wel goed onderhouden.

@ Lars, ik heb jou al eens gemaild over de Revo. :wink: Jou aanbieding zit nog steeds in mijn achterhoofd.

Maar ik twijfel door de fabrieks garantie... wanneer er een onderdeel kapot is door fabrieks fout moet dat beoordeeld worden door een dealer had ik gelezen...
Wanneer de versnellingsbak kapot is moet ik die waarschijnlijk opsturen naar Traxxas voor garantie...veel gedoe lijkt mij?

Toemen had een Revo 3.3 in januari ook tweede handse te koop staan voor 550 euro (met garantie) maarja ik wil nieuw :)
Coenraad levert de 2.5 voor 599 euro evenals 2BrothersRC...
Lastig keuze... :roll:

opsturen naar Traxxas is niet zoveel gedoe. Ze leveren werkelijk een super service, en doen niet moeilijk. Je kunt ze makkelijk rechstreeks contacteren, en ze antwoorden altijd. check hun site maar eens, waar overigens heeeeeel veel goede info op staat.

Je kunt als het goed is het model registreren op de Traxxas site d.v.m. een nummer dat bij de auto zit o.i.d.
Dat is als is ook een manier om iets vergoed te krijgen mocht er iets fout zijn gegaan. Ik heb geen idee of het zo werkt, zo heb ik het een keer begrepen van iemand.

Ik weet hier eigenlijk niet zoveel over, iemand anders wel?

Gr. Lars

@ Dirk Jan;

http://www.traxxas.com/scripts/trxnews/news.php?newsid=109

Zo zien ze er uit!

Hoi ,

Ik ben bezig met een ander huis, jullie zullen dus voorlopig weinig van mij horen :cry:!
Dit betekend niet dat ik het 4WS projekt heb opgegeven!
Het zal wel na de zomer worden voordat ik me weer meld.
Wish me luck.

Iedereen verder een fijne zomer toegewenst en Nusti & Alfaracer succes met de TRUGGY-races!

Groeten chokie :wink:

@ Chockie,

Bdeankt voor de update, dat ziet er heel erg goed uit! Wel aardig aan de prijs, maar dat viel te verwachten gezien de prijzen van de voorheen bestaande sets.

Mijn REVO krijgt momenteel groot onderhoud. Ik doe het erg rustig aan, maar hoop hem over twee weken wel weer rijdend te hebben. Dan kan ik eens testen hoe de Pro Line Badlands rijden. Ik heb er al veel goeds over gelezen, dus ik ben beniueuwd 8)

ik heb mijn Revo nu eindelijk (bijna) helemaal race waardig. Ik rij de RB323 eerst helemaal op voordat de LRP erop gaat, maar foto's zeggen meer dan woorden:
revo011Small.jpg

revo010Small.jpg

revo007Small.jpg

revo004Small.jpg

revo001Small.jpg

nusti zei:
ik heb mijn Revo nu eindelijk (bijna) helemaal race waardig. Ik rij de RB323 eerst helemaal op voordat de LRP erop gaat, maar foto's zeggen meer dan woorden:
Mooie auto! Erg mooie combi kleur op de wielen/kap.

Maar wat bedoel je met "Ik rij de RB323 eerst helemaal op"? Bedoel je dat je hem helemaal afragt tot dat ie geen compressie meer heeft?

Hoelang gaat een nitro motortje eigelijk mee? En hoeveel kost een nieuwe?

Waarom slijten nitro-motoren zoveel sneller dan andere gewone benzine/diesel motoren?

[quote="willy1986]Mooie auto! Erg mooie combi kleur op de wielen/kap.

Maar wat bedoel je met "Ik rij de RB323 eerst helemaal op"? Bedoel je dat je hem helemaal afragt tot dat ie geen compressie meer heeft?

Waarom slijten nitro-motoren zoveel sneller dan andere gewone benzine/diesel motoren?[/quote]

Ik bedoel inderdaad dat ik de RB zover oprij totdat de motor geen compressie meer heeft en dat hij dan voorlopig niet gereviseerd wordt, maar dat er een lrp.28 spec3 opkomt die klaarlicht.

hoelang het meegaat hangt vooral af van hoe je er mee omgaat, hoe goed je kunt afstellen en hoe jey het onderhoudt. Mijn eerste motor ging na 5 liter kapot, door onervarenheid en stom er mee om te gaan. De RB gaat nu al een liter of 12 mee en heeft nog een redelijke compressie.

Een motor kost tussen de 150 en 300 euro. De RB waar ik mee rijd kost kompleet met motorsteun en uitlaat rond de 200 euro. De LRP heb je voor zo'n 180 euro, maar dan moet je nog een motorsteun en een goede uitlaat hebben. Dat is bij elkaar al snel 100 euro...

nusti zei:
[quote="willy1986]Mooie auto! Erg mooie combi kleur op de wielen/kap.

Waarom slijten nitro-motoren zoveel sneller dan andere gewone benzine/diesel motoren?
hoelang het meegaat hangt vooral af van hoe je er mee omgaat, hoe goed je kunt afstellen en hoe jey het onderhoudt. Mijn eerste motor ging na 5 liter kapot, door onervarenheid en stom er mee om te gaan. De RB gaat nu al een liter of 12 mee en heeft nog een redelijke compressie.
Waardoor gaat die RB langer mee? Wat doe je zoal waardoor je er langer mee kan rijden? Kan je mij enkele tips geven en deze versturen dmv een pb? (aangezien het nu niet meer echt over de REVO gaat.
Was jou eerste motor de standaard TRX 3.3 ? Ik lees op enkele fora dat de aandrijf stang snel breekt, klopt dat? Was dat bij jou ook het geval?

Back